Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Prøver å bli gravid, og har nå ruget i 5 dager.

Følgende symptomer jeg har nå er:

- Den ene brystvorten er større enn den andre. Pluss at begge er ømme.

- Svimmelfølelse

- Hyppig dobesøk(vannlating)

- Ofte varm

- Humørsvingninger

- Øm livmor

- Spottet litt brunt utflod i dag

- slapphet og tretthet

Kan jeg være gravid?

Anonym poster: ecd2c9689c5fd8f90b280f3e3a072962

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har hatt sex, kan du være gravid. Men det er jo umulig å si noe om før du har tatt en evt. test. Personlig hadde jeg veldig mange tidlige symptomer den gangen jeg TRODDE jeg var gravid, men når jeg faktisk var gravid, hadde jeg lite symptomer. Så kroppen kan jo gjerne spille ett pluss også, så anbefaler deg å ta en test :)

Skrevet

Men hva mener du med å ha ruget i 5 dager? Det er vel noe man gjør etter man er gravid.. og du lurer på om du er gravid? ?

Skrevet

Hvorfor trenger hun "hjelp" fra dere da? Og du tror vel ikke at alle som leser denne tråden visste hvem ts var før det ble skrevet her? Tullinger.

Anonym poster: a07e1843d9ab29b5b2327fce3f11689f

Jammen godt at du tar på deg jobben som moral-politi da, tulling ;)

Anonym poster: ebed1ae983c5a1e716d6774701b84025

Skrevet

Har du hatt samleie?

Ja - du kan være gravid

Nei - du kan ikke være gravid

Anonym poster: 3812d186f89233bd6da6370b648637ea

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, spekulasjon og avsporing.

Når man velger å være AB, så skal man ikke avsløre hvem TS er, selv om du har en teori om det. Vis respekt!

Niennas, mod.

Skrevet

Men hva mener du med å ha ruget i 5 dager? Det er vel noe man gjør etter man er gravid.. og du lurer på om du er gravid? ?

TS har tydlig totalt misforstått hva begrepet ruge betyr.. ;)

• Liker 1
Skrevet

TS har tydlig totalt misforstått hva begrepet ruge betyr.. ;)

Man kaller det å ruge i perioden mellom innsett av befruktet egg og testdag i forhold til ivf forsøk.

Skrevet

Kan være. Dersom du går på progresteron hormoner kan det også være symptomer fra de. Når er testdag?

Skrevet

Hei Showhoe!

Jeg begynte testingen i starten av denne måneden :)

Og de pillene jeg har gått på, inneholdt kun gestagen (som gir færre bivirkninger enn andre prevensjonsmidler).

Den inneholder heller ikke hormonet østrogen..

Hører at noen som gikk på denne minipillen, faktisk ble gravid selv om de ikke prøvde :gjeiper:

Men jeg håper da at det klaffer :) Da pillens egenskaper opphører

(hemmer eggløsningen og øker viskositeten "klebrigheten" på slimet i livmorhalsen), så snart en har sluttet med dette..

TS

Anonym poster: a45b166b22bb96745bb45250b9cb8be6

Skrevet

Du blir IKKE gravid når det er 5 dager siden du sluttet på p-piller.

Du ruger ikke på noe som helst, og de "symptomene" du jakter på er kun et resultat av at du har sluttet å tilføre kroppen hormoner - slik at den nå vender seg til dette.

Ro ned, og slutt å let etter noe som ikke er tilfelle engang.

Anonym poster: 9e0e9f11eb534876c4b2c184e01f2970

• Liker 3
Skrevet

Man kaller det å ruge i perioden mellom innsett av befruktet egg og testdag i forhold til ivf forsøk.

Ja det vet jeg, men TS har akkurat slutten på hormonprevesjon og tror hun da automatisk er en ruger ;)

• Liker 1
Skrevet

Du framstiller det som om det var i går ;) Søtt.

Sluttet for 9 dager siden jeg.

TS

Skrevet (endret)

TS

Same same. Du er ikke gravid.

Anonym poster: b5b6e5929865a6d8cfdbba8bde301ca3

Endret av Niennas
  • Liker 1
Gjest grapefrukt
Skrevet

TS

Det tar en stund før du faktisk får symptomer på graviditet - ergo trenger man ikke være rakettforsker for å innse at det de andre svarer deg er riktig.

Symptomjakt fører kun til innbillinger, og de endringene du eventuelt nå kjenner i kroppen er et resultat av pilleslutt - ikke graviditet.

5 eller 9 dager, gravid er du ikke!

• Liker 1
Skrevet

Tråden er igjen ryddet.

Niennas, mod.

Skrevet

Er vel det dere frykter :)

TS

Skrevet

Åkei, klarer ikke å dy meg, med TS - hva er det folk frykter? At du er gravid? Jeg tror ikke folk her inne sitter hjemme og håper på at det ikke er tilfelle, men sannsynligheten for at du faktisk er gravid er så liten.

Det kan være du er gravid, å si at du ikke er det (bom basta) er feil. Det finnes historier om de som blir gravid på pilla, eller rett etterpå, så det kan du faktisk så være.

Det jeg stiller meg utenforstående til er dette rushet av symptomer du har, som du forklarer som graviditet og ikke leser hva folk skriver til deg (det er større sjanser for at det er andre grunner enn graviditet, sånn rent statistisk sett, ikke sant?). De fleste som får symptomer får jo ikke disse før etter egget har festet seg og det bruker ca. en uke på å vandre ned, og så kan det virre rundt en stundt før det fastisk finner en egnet plass å feste seg (om det er befruktet). Først da begynner kroppen å produsere gravidhormoner, som gir alle disse symptomene du beskriver. Da må du i så fall ha blitt gravid mens du gikk på pillen, og ikke etterpå ;)

• Liker 1
Skrevet

Får jo kritikk bare jeg nevner hvilke plager jeg faktisk har, så da slo bare tanken meg :)

Er jo ikke min feil at kroppen gjør som den gjør.

Forundret over at andre prøvere får nevne plagene sine, uten at det blir styr og leven ut av det.

TS

Skrevet

Får jo kritikk bare jeg nevner hvilke plager jeg faktisk har, så da slo bare tanken meg :)

Er jo ikke min feil at kroppen gjør som den gjør.

Forundret over at andre prøvere får nevne plagene sine, uten at det blir styr og leven ut av det.

TS

Det blir "styr og leven" fordi du kun har vært av p-pillene i knapt en uke og sjansene for at du er gravid er så utrolig små. Derfor prøver folk å si til deg at du trolig ikke er det.

Som jeg skrev over, om du fikk eggløsning rett etter pilleslutt, så tar det ca. en uke før egget fester seg og du produserer gravidhormoner, som igjen gir plager. Om du faktisk er gravid nå så har du nok blitt gravid mens du enda gikk på pilla, men her er sjansene desto mindre.

Forstår du hva jeg mener?

Det handler ikke om å slå deg ned i bakken, men vise deg fakta :)

Tror du selv du er gravid forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...