Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som gjør noe galt ganske ofte. Ikke oppsigelsesgrunn, men noe som ikke er ønskelig og som kan føre til at kunder ikke kommer tilbake igjen. Kun noen få kunder har sagt i fra i løpet av årene (til sjefen), men jeg ser at nesten samtlige reagerer, og at noen nevner det til meg som ansatt når jeg ekspiderer.

Vurderer å lage en fake mail for å klage som om jeg er en kunde. Er dette helt på trynet? Han gjør det aldri foran sjefen, har gitt beskjed men han nektet for det.

Er som sagt ikke noe alvolig, men et irritasjonsmoment for både meg og kundene og sjefen tar meg ikke helt seriøst. Tenker at hvis det kommer fra en kunde, så kanskje kollegaen min skjønner alvoret og slutter.

Anonym poster: d9eecd92e6477afe348edfaf04e0f8eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke heller:

1. Ta det opp på en ordentlig måte med kollegaen, si at kunder reagerer.

Og hvis ikke det hjelper så:

2. Tar du det opp med sjefen selv? På den samme saklige og ordentlige måten.

I tillegg kan du jo oppfordre kunder til å sende mail til sjefen dersom de klager til deg.

Ble forresten litt nysgjerrig på hva denne kollegaen din driver med jeg. Er det sånn at han f. eks flørter med alle kunder?

• Liker 1
Gjest mari kontrari
Skrevet

Syns det er urederlig å sende en falsk kundemail, det innebærer jo at du lyver til sjefen din.

Det mest rettferdige ville være om du turde ta det opp med kollegaen din, si fra at det ikke er ok, og at han nesten er nødt til å skjerpe seg.

Om du ikke våger det (jeg hadde nok ikke nødvendigvis det) syns jeg du skal gå til sjefen i person, og forklare hva du mener er problemet. Sjefen kan da ta dette opp med personen det gjelder, og dere kan se om ting bedrer seg etter en advarsel.

Skrevet

Dersom han gjør noe som kvaliserer til å gi ham sparken; ja, så kan man gi ham sparken. Ikke ellers. Å presse folk til å si opp er en uting.

Og ingen vil ha kolleger som i det skjulte jobber for å bli kvitt deg.

Hvordan kan vi vite hvor alvorlig det han gjør er og at du bare ikke liker ham og vil bli kvitt ham?

Har selv vært offer for en jente på et nytt sted jeg kom til som snakket ufordelaktig om meg bak min rygg.

Alt i alt dreide det seg om maktkamp og at hun følte seg truet av en nyankommen kan jeg tenke meg.

Jeg var ansatt som ekstrahjelp men fikk aldri noe mer oppdrag for dem enda jeg var topp motivert, flittig og , så vidt jeg vet, så gjorde jeg aldri noen feil i jobben på de dagene jeg var der heller.

Anonym poster: 0a0da3be7dc10dea1978052676733be5

Skrevet

Kan du ikke heller:

1. Ta det opp på en ordentlig måte med kollegaen, si at kunder reagerer.

Og hvis ikke det hjelper så:

2. Tar du det opp med sjefen selv? På den samme saklige og ordentlige måten.

I tillegg kan du jo oppfordre kunder til å sende mail til sjefen dersom de klager til deg.

Ble forresten litt nysgjerrig på hva denne kollegaen din driver med jeg. Er det sånn at han f. eks flørter med alle kunder?

1. Har forsøkt dette, men han tar det ikke til seg helt.

2. Har sagt i fra til sjefen en gang, da spørte han kollegaen min: "stemmer dette?" kollegaen min svarte nei, og da var det "ute av verden".

Å oppfordre til kundene kan jeg jo gjøre.

Og for å ha det klart, jeg ser jeg formulerte meg litt dumt. Jeg mente ikke at jeg ønsker at han slutter i jobben! Han er flink ellers! Mente at jeg håper han skjønner alvoret og slutter å gjøre det!

Anonym poster: d2005b73619cc1d4f957c372a1c25152

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...