Gå til innhold

Vært hos øyelege

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var hos øyelege forrieg uke og fikk noen dråper som skulle gjøre pupillene større. Han sa at pupillene skulle bli normale igjen i løpet av noen timer. Nå har det gått 4 dager og pupillene er enda store (liiiitt mindre) og jeg ser ikke noe særlig godt på nært hold. Noen som vet? :(

Anonym poster: e5c704c538d0a3f6a7776f4e1e41a7e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var hos øyelege forrieg uke og fikk noen dråper som skulle gjøre pupillene større. Han sa at pupillene skulle bli normale igjen i løpet av noen timer. Nå har det gått 4 dager og pupillene er enda store (liiiitt mindre) og jeg ser ikke noe særlig godt på nært hold. Noen som vet? :(

Du burde nok ringe øyelegen og høre. Det skal gi seg noen timer etter at du har fått dråpene, ja. 4 dager høres mye ut...

Skrevet

Ja, jeg får ringe imorgen å høre.. store pupiller skal jo "svekke" synet ved å se nærme, og å ha briller/linser på nå så blir jeg litt småsvimmel :/

tror noen at det er farlig? :(

Skrevet (endret)

Ja, jeg får ringe imorgen å høre.. store pupiller skal jo "svekke" synet ved å se nærme, og å ha briller/linser på nå så blir jeg litt småsvimmel :/

tror noen at det er farlig? :(

Jeg leste at hvis man er veldig lys og blå øyne så er det ikke direkte uvanlig at det kan vare lenger.

Her er tråden jeg leste det i: http://ask.metafilte...ter-my-eye-exam

Endret av cheezewizz
Skrevet

takk for svar :)

men jeg har mørkebrune øyne og har brunt hår.. iiiiik , blir redd jeg :(

Skrevet

takk for svar :)

men jeg har mørkebrune øyne og har brunt hår.. iiiiik , blir redd jeg :(

Det er sikkert ikke noe farlig. De hadde ikke skvettet det i øynene på alle folk som skal til øyelegen om det hadde vært farlig. :)

Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg om at det er farlig. Hvis legen sa til deg at virkningen skulle gå ut i løpet av fire timer så kan det høres ut som han har gitt deg feil dråper. Det finnes noen som varer kun i cirka fire timer, men det finnes også de som varer i opptil en uke. I tillegg kommer det an på hvor mange dråper du fikk. Hvordan er den generelle allmenntilstanden din? Hvis den er fin så ville jeg ikke bekymret meg så veldig, men tatt en telefon til øyelegen og forklare hva som er skjedd.

Skrevet (endret)

Da jeg ble dryppet ut, tok det flere dager før jeg så skikkelig igjen (og pupillene ble mindre). Men ta en telefon til øyelegen så du ikke går rundt og bekymrer deg :)

Endret av Alyah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...