Professor Orm Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Jeg har et lite problem. Jeg overtok vaskemaskin og tørketrommel etter min far. Han røykte veldig mye, og derfor bærer de preg av det, samt at de lukter litt surt vann. Har dere noen tips?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 Maskinrens? Kjør en omgang med eddik? Hiv innpå klær med skyllemiddel som lukter i tørketrommelen`? Vaske maskinene godt og da også med eddikvann? Anonym poster: bdf62335965b240d6cbe07e8466fa12f
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Jeg vil anbefale sånn vaskepulver for vaskemaskiner som du har i vanlige matbutikker. Det er vel kanskje Omo som har det? Husker ikke helt navnet på merket utenat.. Men jeg har brukt det en del ganger.. De som produserer maskinrenspulveret for vaskemaskiner anbefaler en å vaske den ordentlig en gang i måneden. Jeg skjønner at det kanskje delvis er for at de skal selge mer av det pulveret, men det er smart å gjøre det jevnlig uansett. Så lurer jeg på om det ikke stod i heftet til vår nye at man bør ha den lukket når den ikke er i bruk for å forhindre lukt.. Bare som et lite tips til når du har renset din.
Lura Lotta Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 Jeg har en venninne som også sliter med dårlig lukt i tørketrommelen, hun bruker sånne: http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=400160018820&cmd=VIDESC Linken ble kanskje feil, sitter på mobilen Og jeg bruker maskinrens fra clas ohlson til vaskemaskinen
Lutetium 71 Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 Ta en kokevask i ny og ne, det tar knekken på de bakteriene som overlever daglig vask. La døren stå åpen mellom syklusene, så du tørker ut maskinen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå