Gå til innhold

Invitere klassekamerater på pizza?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet til et nytt sted for et par uker siden, så sønnen vår måtte bytte skole. Han kjenner ingen her, og er ikke av de mest utadvendte. Han er jo med klassekameratene på skolen, men tar lite initiativ på fritiden.

Jeg lurte på om jeg skal invitere klassekameratene hans hit på pizza en kveld for at vi kan bli bedre kjent med alle, og at det kanskje blir lettere for dem å komme hit og leke med sønnen vår på fritiden og motsatt. Hva hadde dere som foreldre tenkt om barna deres fikk en slik invitasjon? Virker det desperat/anmasende, eller hyggelig?

Anonym poster: 4b748fd6632d7f63101bd2a15510b7d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tåden er ryddet for:

* Innlegg som oppfordrer til voldshandlinger, eller som forherliger voldsbruk, voldtekt og lignende.

Mvh Sulosi, mod.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg synes det virker kjempebra! :) Som mamma hadde jeg bare tenkt at det var koselig! Håper mange vil komme :)

• Liker 10
Skrevet

Helt super ide. Om du ikke ber /har plass til alle så be i puljer. Lettere å finne tonen og se hverandre dersom man ikke er for mange. Da vi flyttet så ble det bursdagsinvitasjon til alle guttene i klassen. Kjekt at de fikk se hvor sønnen bodde samt at bånd kunne bli knyttet.

Alternativet er også å be til overnatting. En og en eller flere. Sønnen kan også invitere en på kino. En som han liker.

Det er mange måter du kan gjøre dette på, men det koker ned til å invitere og være raus.

Anonym poster: 311e23ecd6647df7629faadd2c21bdad

Skrevet

Tåden er ryddet for:

* Innlegg som oppfordrer til voldshandlinger, eller som forherliger voldsbruk, voldtekt og lignende.

Mvh Sulosi, mod.

I all verden. :sjokk:

• Liker 16
Skrevet

Tåden er ryddet for:

Mvh Sulosi, mod.

I alle dager? :overrasket:

TS: Kjempegod idé! :) En fin måte å gjøre både barnet ditt og dere som foreldre kjent med klassekameratene på. :)

Skrevet

da jeg gikk på barneskolen,flyttet jeg på andre siden av landet. jeg husker jeg hadde jentene i klassen på overnatting. og film kvelder med mat osv. ble tatt godt imot det:)

Anonym poster: c8536ba91793cb253ea0434f705d51a3

Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg synes dette hørtes ut som en svært god idé! Creds til deg for å være en omsorgsfull og smart mamma! :)

• Liker 1
Skrevet

Kjempegod idé!! Da min datter begynte på skolen i 1.klasse inviterte vi alle jentene på pizzakveld en fredag for at de skulle bli bedre kjent. Fikk veldig mange positive tilbakemeldinger fra foreldrene. Gjør det! :-)

Skrevet

Du skriver ikke hvor gammel gutten er, men jeg ville bare dele egen erfaring fra da jeg var liten :) Dette var første året på ungdomsskolen, og jeg var livredd for alle mine klassekamerater etter flere år med mobbing og utfrysing på barneskolen. Da vi inviterte til klassefest var det bare fem stykker av gutta som dukket opp, ingen av jentene, og et par av bøllene i klassen dukket opp mindre edru (vi snakker trettenåringer) og dynket plenen i toalettpapir... Jeg ble ikke akkurat mer sosial i klassen etter det, for å si det sånn.

Dette var forhåpentligvis noe som ikke skjer så ofte, og gutten din kan godt være mer 'sosialisert' enn jeg var da jeg var tretten. Dersom han er i barneskolealder vil jeg tror pizza og filmkveld er bare positivt :) Jeg ville bare dele et perspektiv du kanskje ikke har tenkt på :)

Skrevet

Hvis gutten din ikke er svært utadvendt ville jeg begynt med å invitere en av gangen, ikke alle på en gang. De andre kjenner hverandre og det blir ikke noen gøy kveld hvis de leker og gutten din blir utenfor i eget hjem. Da er det mye lettere med en på besøk av gangen :)

Skrevet

Gjerne be de han leker mest med på skolen? :)

Skrevet

Super idè! Hva synes småtten om det da, har du hørt med ham?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...