Gå til innhold

angrende tyv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann alle sammen!

Jeg vil begynne med å si at jeg jobber i en daglivare butikk og for ca 6 måneder siden har jeg hatt veldig økonomiske problemmer. Det resulterte at jeg har vært så dum at jeg tok uttakk av kassen på ca 500 kr max i løpet av ca 3 mnd. Jeg tok en bestemt vare i retur og tok pengene selv i lommen.

Nå i ettertid angrer jeg noe heftig på det jeg har gjort og har utrolig dårlig sammvittighet. Jeg vet at jeg kommer aldri til å innrømme det for da mister jeg jobben min og det er det eneste inntektet jeg har,

Mitt sprørsmål er : Kan de finne ut av det jeg har gjort tidligere på en eller annen måte ? Det har skjedd for ca 6 måneder siden og jeg har lest at kamera opptakk kan lagres i ca 6 måneder, noen sier det kan lagres i 2 dager, så jeg er ikke helt sikker, Er det stor sjanse for at de en gang finner ut av dette eller må de bestem gå inn og søke de bestemte datoene for å finne ut av det? De har ingen mistansker om at jeg stjal på jobb på den måten før og jeg skammer meg noe veldig. Kommer aldri til å gjøre det igjen for å si det sånn.

Men om jeg så skulle bli tatt for det selv om sjansen for det er litt liten, hva risikerer jeg da? Går det inn på underslag eller nasking? Og evt blir det fengsel for slike ting?

Jeg er veldig bekymra for dette og vil vite hvor stor sannsynlighet er det for å bli tatt for sånt når det er såpass lenge siden.

Tusen takk for deres svar på forhånd :)

Hilsen redd angrende tyv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...