Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har sett at det er en del ivrige løpere her inne, så jeg håper på tips. Jeg har endelig kommet godt i gang med løping etter en lang pause i sommer. Jeg føler at formen har kommet seg opp på et nivå som gjør at jeg kan kose meg med løpingen, men jeg er redd for å gå for hardt ut. Jeg kjenner det litt i den ene leggen om dagen, og er redd for å få beinhinnebetennelse. Det gjør ikke vondt foreløpig. Har hørt at det er fort gjort, og er det noe jeg IKKE vil nå, er det å måtte kutte ut løpingen.

Jeg løper stort sett 2-3 ganger i uka for å venne beina til det nå, men ønsker etterhvert å kunne løpe 4-5 ganger.

Er det noen kloke hoder som vet hva som er lurt å gjøre for å forebygge?

Endret av Viella
Skrevet

I dusjen etter trening tar du først kaldt vann på bena dine, så varmt, kaldt, varmt så mange ganger du gidder. men avslutt med kaldt. Dette får i gang blodsirkulasjonen og forebygger beinhinnebetennelse. Det er iallefall det treneren min har mast om i alle år !

Skrevet

Hei! Jeg har også hørt at den hot n' cold behandlingen skal være bra.. utenom det er det mye bedre å løpe på nesten alt annet underlag enn astfalt. Skog, strand, grus åker, gress osv. Jeg merket selv litt vondt foran på leggene når jeg løp, men etter jeg sluttet å løpe på astfalt har det forsvunnet helt.. :)

I tillegg bør du ha gode sko tilpasset deg, og prøve å løpe på forfoten hvis du ikke gjør det fra før.. ganske slitsomt i begynnelsen, men blir mye lettere etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...