Gå til innhold

Hvor lenge brukte babyen din spedbarnsinnlegget i Maxi Cosi Cabriofix?

Stinelin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan ikke komme med noe konkret, men da vi lånte en maxi cosi pga. leietiden på setet vi hadde fra før av var gått ut, så kunne vi ikke bruke spedbarnsinnlegget, og da var gutten litt over fem mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på det samme!

Vår Lille er 8 uker idag, må nok snart ta ut den innleggstingen snart. Pappan mener nå, jeg synes hodet blir så dinglete uten innlegget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Lurte på det samme!

Vår Lille er 8 uker idag, må nok snart ta ut den innleggstingen snart. Pappan mener nå, jeg synes hodet blir så dinglete uten innlegget...

Dere kan jo bare ta ut rompeputen om det begynner å bli trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne ha både støtten rundt hodet og puta under rompa en stund til, men det blir for trangt når dette henger sammen. Klippe fra hverandre kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut rumpeputa etter 1,5-2 mnd. Hodebeskyttelsen ble brukt en del lenger, men husker ikke akkurat hvor lenge!

Anonym poster: 75d44ba315dd400f8eae24c5754344dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg lurte på her om dagen. Babyen er nå 6 uker, og jeg la merke til at det var litt trangt med babyinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm til sete vårt er det bare den til og ha bak ryggen og i nakken slik at hode ikke dingler.

Det er ikke noe som ser ut til og skal legges under rumpa til babyen.

Må man ha det? Får man kjøpt det alene? :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begge våre to seter er det skumgummiputer til å fylle ut under rompa. Jeg mener at man må ha det, slik at babyen blir med liggende enn sittende "sammentrykt".

Tror jammen jeg klipper fra hverandre slik at vi kan bruke både pute og hodestøtte selv om han blir større. Synes setet er veldig dypt uten puta.

Dere som har tatt ut innlegget tidlig, hvorfor? Er det fordi ungene har vært så store?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en ganske stor gutt ja, og når jeg prøvde uten puta satt han veldig fint i det så da tenkte jeg ikke noe mer over det egentlig!

Du kan jo bare ta ut puta for å sjekke åssen han blir sittende oppi der? Hvis du ikke allerede har gjort det da.. (men behold hodebeskyttelsen)

Anonym poster: 75d44ba315dd400f8eae24c5754344dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok ut puta ved 1,5 mnd alder og nakkestøtten rundt 2,5-3 mnd. Har to lange jenter som begge likte seg (litt) bedre i setet etter at puta ble fjernet. Nakkestøtten ble fjernet når hodene ble liggende oppå kanten av "pølsa". Nå gleder jeg meg veldig til lillesøster bikker 9 kg, sånn at vi kan ha henne i neste sete og hun får litt utsikt og forhåpentligvis ikke hyler hver gang vi må ut med bilen... Funket bra med eldste, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilket sete bruker du etter 9kg *Joyce*?

Vi har Besafe Izi Kid stående etter eldstejenta - som vokste ut av det/ble for lang da hun var 2 år, hehe. Det er fra 9 kg. Har lekt med tanken på å kjøpe et Akta Graco Duologic til lillesøster (det er 0-18 kg, ikke 9-18 som Izi'en), men har konkludert med at hun må opp i høyden så hun ser ut, og da tror jeg Izi'en er bedre når hun er tung nok til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok ut hele innlegget da hun var 1,5 måned. Vi visste ikke at det gikk an å ta ut bare puta under rumpa, så da ble det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 7 år senere...
AnonymBruker
På 11.9.2012 den 8.28, ^^Belle^^ skrev:

Vi tok ut hele innlegget da hun var 1,5 måned. Vi visste ikke at det gikk an å ta ut bare puta under rumpa, så da ble det sånn.

Men hele innlegget henger jo sammen. Klipper dere av puta, eller fjerner skumgummi en inni?

Anonymkode: 0404a...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hele innlegget henger jo sammen. Klipper dere av puta, eller fjerner skumgummi en inni?

Anonymkode: 0404a...3ca

Tar ut skumgummiputa inni

Anonymkode: 7a635...820

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi tok ut vårt etter tre mnd.

Vi hadde Pebble Plus da. Vet ikke hvor stor forskjell det er på dem

Anonymkode: 6726b...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...