Gå til innhold

hvordan åpne papirsekker med trådlukking??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den rette måten å åpne sånne papirposer som er lukket med tråd???

Det er jo umilig jo. Må til med saks og slakte hele tråden for få opp posene :-? :oops: Det er sikkert en enkel måte å gjøre det på

Videoannonse
Annonse
Gjest lekebøll
Skrevet

Hvis det er slik lukking jeg tenker på, så bare tar du tak i tråden i den ene enden, og river.

...

Skrevet

Nei men det går ikke - for da blir det bare knute i enden.

Jeg tenker på sånne potetsekk-, og kattesandsekklukking.

Der er det to ender - men de må åpnes på rett måte , og den har jeg ennå ikke funnet. :-?

Gjest lekebøll
Skrevet
Nei men det går ikke - for da blir det bare knute i enden.

Jeg tenker på sånne potetsekk-, og kattesandsekklukking.

Der er det to ender - men de må åpnes på rett måte , og den har jeg ennå ikke funnet. :-?

Ja - det er det jeg mener - jeg har alltid bare tatt tak i den ene enden og revet ...

Du må jo ta pittelitt i, men ikke noe voldsomt.

Gjest Zalomine
Skrevet

Det der med potetsekker og slikt har ikke jeg fått til noen gang heller.

Blir saks på meg ja...

Bare dra i ene enden av tråden, det skal liksom løse saken? Må være merkbart sterkere enn meg da, for jeg har dradd ialle mulige retninger på en potetsekk, før jeg henta saksa...

Gjest lekebøll
Skrevet
Bare dra i ene enden av tråden' date=' det skal liksom løse saken? Må være merkbart sterkere enn meg da, for jeg har dradd ialle mulige retninger på en potetsekk, før jeg henta saksa...[/quote']

Hmm, jeg drar ihvertfall bare i den ene enden av tråden... :klø:

Skrevet

Om man gjør rett så trodde jeg at man skulle tunne ta i begge endene - og så ville tråden rakne pent sammen bortover - og så satt man igjen med to lenge hyssinger.

Er det meningen man skal rive sund sekken ? :klø:

Gjest lekebøll
Skrevet

Er det ikke det som er meningen da - å dra i den ene enden..?

Da åpner den seg jo greit.

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg skal prøve igjen da, neste gang jeg får i hus en slik sekk. I det siste har jeg resignert allerede før jeg prøver, fordi jeg har revet i stykker en del sekker opp gjennom årene.

Dra i en ende... så dra i begge... og deretter hente saksa. Det blir nok løsninga, men for all del, jeg skal prøve. Mulig jeg bare har hatt veldig vanskelige sekekr så langt?

Gjest lekebøll
Skrevet

:ler: Aldri tenkt så mye over denne problematikken.

Når jeg drar i tråden, så rives den opp, slik at sekken åpnes helt. Ikke sant?

Du tar tak i enden, og river vannrett.

Det gjør ihvertfall jeg.

Gjest Zalomine
Skrevet

DRAR du i tråden, eller RIVER du med den?

For å RIVE med den, det har jeg prøvd uendelig mange ganger, og bannet litt underveis, det går ikke for meg!

Men, jeg er vel bare ikke skapt for slike oppgaver jeg da :)

Gjest Zalomine
Skrevet

Skulle gjerne prøvd jeg også, men jeg har ingen slik sekk (uåpnet da, jeg har en letter maltraktert potetsekk på kjøkkenet) i hus...

Skrevet

WOW :o - det gikk jo

Jeg drog i den ene - og vips så var sekken oppe !

dumt jeg ikke registrerte om det var forskjell på endene før jeg dro !!! :klaske:

Gjest lekebøll
Skrevet
WOW :o - det gikk jo

Jeg drog i den ene - og vips så var sekken oppe !

Hah! Der ser du! :ler:

Fredagsbarn, jeg river.

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen av dem er litt gjenstridige. Da pleier jeg å rive et lite hakk i siden, der trådenden er, før jeg river i tråden.

Men jeg gjør akkurat som lekebøll gjør. :Hehe:

Skrevet

Ja, det skal gå ann...

Noen ganger klarer jeg det, andre ganger ikke... Det er jo to tråd-ender i hver ende... og hvordan finne den riktige... :roll:

Som oftest blir det å ta saksa og klippe "maske for maske"... :veldigsur:

Gjest Anonymous
Skrevet

Lærte av svigermor at det er kun den ene siden man skal begynne på. Husker selvfølgelig aldri det når jeg skal prøve selv, så det blir mye riv og slit. Men på lørdag skulle vi åpne en potetpose og da tror jeg at jeg så lyset :idesmil: Siden med mest tråd (søm) skal vende mot høyre. Da har du riktig trådende mot deg, og så er det bare til å begynne å dra pent.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Jeg har bare gitt opp å prøve jeg... Drar fram saksa eller kniven og lager meg et fint hull, men jeg er en av de som river. Har prøvd å rive til den store gullmedaljen uten at det funka. Men neste gang sakl jeg prøve fprsiktig å trekke i kun en av trådene, så ser vi hva som skjer :wink:

Skrevet

Endelig skal til og med jeg få til å åpne posen. Dette var en nyttig tråd... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...