Dragonfly84 Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Jeg har alltid hatt en del kviser i T-sonen (og veldig tørr og følsom hud på kinnene), men etter å ha fått råd på apoteket om å bruke de samme produktene lenge og ikke gi opp så fort har det blitt ganske stabilt. Jeg er nøye med å vaske ansiktet to ganger om dagen; vask, rens og en krem beregnet på fet hud i T-sonen og en beregnet på følsom hud på kinn og øyne. Nå har jeg brukt la roche posay-produkter ca. ett år og bare minerals-sminke siden i vår. Men nå i det siste har plutselig den urene huden spredd seg På kinnene har jeg fått noe som ser ut som kviser, men uten puss inni, og som gjør vondt når jeg kommer borti dem. I tillegg har jeg fått det jeg etter litt googling antar er milier. Dette også på kinnene. Og som om ikke dette var nok har jeg nå fått mye mer kviser på haka og mellom øyebrynene også. Og der blir det skikkelige verkebyller. Jeg skjønner det ikke, jeg hadde jo fått dette under kontroll?? Det verste syns jeg er at det har spredd seg til kinnene, for T-sonen er jeg liksom vant til å takle. Kanskje noe av det kommer av at jeg skriver en del på tastatur i jobben, og tar meg sikkert ubevisst i ansiktet. Tastatur er jo ikke akkurat rene. Men at det skal bli SÅ ille... Jeg vet ikke hva jeg har gjort feil, eller hva jeg skal gjøre med det... Kan noen hjelpe meg?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 1. Resn Keyboardet med antibac-servietter. 2. Begynn med skikkelige, gode produkter og ikke dritt fra apoteket. Anonym poster: de178e62c326ba7dc72002ea6c0a8d28
anónimo Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Jeg har alltid hatt en del kviser i T-sonen (og veldig tørr og følsom hud på kinnene), men etter å ha fått råd på apoteket om å bruke de samme produktene lenge og ikke gi opp så fort har det blitt ganske stabilt. Jeg er nøye med å vaske ansiktet to ganger om dagen; vask, rens og en krem beregnet på fet hud i T-sonen og en beregnet på følsom hud på kinn og øyne. Nå har jeg brukt la roche posay-produkter ca. ett år og bare minerals-sminke siden i vår. Men nå i det siste har plutselig den urene huden spredd seg På kinnene har jeg fått noe som ser ut som kviser, men uten puss inni, og som gjør vondt når jeg kommer borti dem. I tillegg har jeg fått det jeg etter litt googling antar er milier. Dette også på kinnene. Og som om ikke dette var nok har jeg nå fått mye mer kviser på haka og mellom øyebrynene også. Og der blir det skikkelige verkebyller. Jeg skjønner det ikke, jeg hadde jo fått dette under kontroll?? Det verste syns jeg er at det har spredd seg til kinnene, for T-sonen er jeg liksom vant til å takle. Kanskje noe av det kommer av at jeg skriver en del på tastatur i jobben, og tar meg sikkert ubevisst i ansiktet. Tastatur er jo ikke akkurat rene. Men at det skal bli SÅ ille... Jeg vet ikke hva jeg har gjort feil, eller hva jeg skal gjøre med det... Kan noen hjelpe meg? Uff jeg kjenner meg igjen, det er så kjipt når man endelig tror man er ferdig med det og så plutselig ser man ut som et pizzatryne. Jeg reagerer imidlertid på sol... hver sommer får jeg skikkelig utbrudd elv om huden ellers er ganske stabil foruten litt småkviser i ny og ne. Jeg må passe meg for solen og bruke HØY faktor. Det gjør jeg også ellers i året. Kan det være det? jeg reagerer også veldig på stress og lite søvn. Har akseptert at jeg har "sånn" hud og må passe litt mer på enn andre/ta litt bedre vare på meg selv. Sukk! Bruker forresten Md formulations serum hver dag og skrubb noen kvelder i uka. Det har vært til stor hjelp... men disse bør unngås om sommeren...
Dragonfly84 Skrevet 10. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2012 (endret) Til AB: 1. Jeg renser keyboardet, og jeg tror ikke det er eneste årsak. 2. Hva da? Jeg har prøvd clinique f.eks., gikk lenge på det og syns det virket bra, helt til det ikke virket lenger... Av alt jeg har prøvd er faktisk roche posay det jeg har fått til å virke best på huden min. Endret 10. september 2012 av Dragonfly84
Dragonfly84 Skrevet 10. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2012 Uff jeg kjenner meg igjen, det er så kjipt når man endelig tror man er ferdig med det og så plutselig ser man ut som et pizzatryne. Jeg reagerer imidlertid på sol... hver sommer får jeg skikkelig utbrudd elv om huden ellers er ganske stabil foruten litt småkviser i ny og ne. Jeg må passe meg for solen og bruke HØY faktor. Det gjør jeg også ellers i året. Kan det være det? jeg reagerer også veldig på stress og lite søvn. Har akseptert at jeg har "sånn" hud og må passe litt mer på enn andre/ta litt bedre vare på meg selv. Sukk! Bruker forresten Md formulations serum hver dag og skrubb noen kvelder i uka. Det har vært til stor hjelp... men disse bør unngås om sommeren... Hmm, kanskje det kan være sola, ja, det har jeg ikke tenkt på! Er SPF 15 i bare minerals, så jeg har ikke vært så nøye med solkrem, siden det virker som jeg får mer kviser av solkrem og det var solbeskyttelse i sminken. Og ja, det med stress passer også, kanskje det "bare" er det...
anónimo Skrevet 10. september 2012 #6 Skrevet 10. september 2012 Er forresten enig med at du bør unngå produkter fra apoteket... på den andre siden funker det for noen så det skal ikke undervurderes. Må legge til at du IKKE må pille, i så fall vask hendene godt og bruk antibac. Det må imidlertid bli sagt AT KVISER IKKE ER ET RESULTAT AV AT VEDKOMMENDE ER URENSLIG... vi med sensitiv hud bør likevel ta noen forhåndsregler i større grad enn andre. Jeg merker også at det å bare vaske ansiktet med vann noen kvelder i uka ikke skal undervurderes...
anónimo Skrevet 10. september 2012 #7 Skrevet 10. september 2012 Nå babler jeg hehe, sorry. Men huden har forresten også blitt bedre etter jeg begynte med supermat, økologisk og mat laget fra bunnen av. Kan være tilfeldig eller faktisk t.o.m placebo, men verdt å prøve. Kvisene er ikke helt borte, men jeg har fått skryt for at huden ser sunn og frisk ut.
anónimo Skrevet 10. september 2012 #8 Skrevet 10. september 2012 Hmm, kanskje det kan være sola, ja, det har jeg ikke tenkt på! Er SPF 15 i bare minerals, så jeg har ikke vært så nøye med solkrem, siden det virker som jeg får mer kviser av solkrem og det var solbeskyttelse i sminken. Og ja, det med stress passer også, kanskje det "bare" er det... Jeg har 20 i faktor i dagkremen og sminken, men bruker solkrem med faktor 30 om sommeren og holder meg litt unna solen (soler meg ikke med hensikt). Jeg bruker solkrem fra Md, har selv erfart at mange solkremer kan gjøre vondt verre.
Dragonfly84 Skrevet 10. september 2012 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2012 (endret) Er forresten enig med at du bør unngå produkter fra apoteket... på den andre siden funker det for noen så det skal ikke undervurderes. Må legge til at du IKKE må pille, i så fall vask hendene godt og bruk antibac. Det må imidlertid bli sagt AT KVISER IKKE ER ET RESULTAT AV AT VEDKOMMENDE ER URENSLIG... vi med sensitiv hud bør likevel ta noen forhåndsregler i større grad enn andre. Jeg merker også at det å bare vaske ansiktet med vann noen kvelder i uka ikke skal undervurderes... Hehe, i mitt tilfelle er det nok at jeg har lavt stoffskifte som gjør at jeg aldri blir kvitt det helt En del med lavt stoffskifte får kviser pga hormonendringene eller noe. Så noe må jeg nok bare leve med. Men jeg veet at huden min kan være bedre enn det her Jeg kan skrive noe av det jeg har prøvd hvert fall. MD formulations, Clinique, Dalacin, Differin, Brevoxyl, Vichy, stort sett alt fra apotek, Proactiv, jeg har til og med prøvd det som beskrives på acne.org (kort fortalt, drepe huden)... Stakkars huden min har vært med på myyye de siste ti åra. Men hvorfor det plutselig har blitt så mye verre nå, det skjønner jeg ikke... Og at jeg plutselig har fått to nye typer hudproblemer (det jeg tror er milier og sånne kviselignende greier uten puss). Endret 10. september 2012 av Dragonfly84
anónimo Skrevet 10. september 2012 #10 Skrevet 10. september 2012 Hehe, i mitt tilfelle er det nok at jeg har lavt stoffskifte som gjør at jeg aldri blir kvitt det helt En del med lavt stoffskifte får kviser pga hormonendringene eller noe. Så noe må jeg nok bare leve med. Men jeg veet at huden min kan være bedre enn det her Jeg kan skrive noe av det jeg har prøvd hvert fall. MD formulations, Clinique, Dalacin, Differin, Brevoxyl, Vichy, stort sett alt fra apotek, Proactiv, jeg har til og med prøvd det som beskrives på acne.org (kort fortalt, drepe huden)... Stakkars huden min har vært med på myyye de siste ti åra. Men hvorfor det plutselig har blitt så mye verre nå, det skjønner jeg ikke... Og at jeg plutselig har fått to nye typer hudproblemer (det jeg tror er milier og sånne kviselignende greier uten puss). Åh jeg har aldri tenkt over at stoffskiftet kan være en årsak til kviser. Jeg hadde nemlig lavt stoffskifte når jeg var yngre. Kanskje jeg bør sjekke det igjen!! Nei det er ikke lett det der altså! Jeg har også slike uten puss... det er så vrien å få bort og blir så lett skikkelig betent. Når det er sagt er du sikkert veldig fin med kviser eller ei, det er sikkert ingen som tenker særlig over det... (prøver jeg å si til meg selv i de periodene)... Får håpe vi vokser oss av det!!
Gjest Swarovski Skrevet 10. september 2012 #11 Skrevet 10. september 2012 Det første jeg tenkte på, var om du har begynt med en ny blush? Evt så kan det være Bare minerals du har begynt å reagere på. Det er ganske mange som ikke tåler, spesiellt den originale, foundationen som har bismuth i seg. Ellers vil jeg si at du har brukt mange dårlige produkter tidligere, med unntak av MD formulations. Men MD hjelper ikke alle den heller. Siden du har veldig følsom hud, så kan det hende at Matis er noe for deg. Du burde gå innom en hudpleiesalong og spørre om råd. 1
Dragonfly84 Skrevet 10. september 2012 Forfatter #12 Skrevet 10. september 2012 Anonimo: Hm, legen min fortalte meg at lavt stoffskifte aldri blir bra av seg selv, at man må gå på piller hele livet, så jeg ville nok sjekka det en gang til hvis jeg var deg ja Aw, takk for at du prøver å muntre meg opp! Er litt slitsomt nå som jeg snart nærmer meg 30 og fortsatt blir spurt om leg når jeg kjøper ei flaske vin... Tror nok jeg aldri blir kvitt det helt, pappa har fortsatt kviser og han er over 60. Swarovski: Det eneste jeg bruker (bortsett fra øyensminke da) er Prime time, matte foundation, warmth face color og mineral veil, alt fra bare minerals. Så det er hvert fall den matte foundationen og ikke den originale. Ja, kanskje jeg har begynt å reagere på bm også... Jeg bytta til den fordi jeg ikke tålte den gamle. Trodde ikke det var den jeg reagerte på siden jeg har brukt den en stund, men kanskje huden fikk nok av den etter hvert. Hva burde jeg bruke i stedet? Jah, jeg har brukt alt mulig rart i min desperasjon. Vet mye av det ikke var bra... Men som fattig student var det ikke så mye jeg hadde råd til heller, og jeg var desperat. Trodde clinique var bra men... MD hjalp ikke meg, hvert fall. Kanskje jeg skulle prøve Matis. Men huden er bare følsom på kinnene, så hvis jeg bruker noe som er for veldig sensitiv hud er jeg redd den ikke klarer å hamle opp med den fete huden i T-sonen?
Gjest Swarovski Skrevet 10. september 2012 #13 Skrevet 10. september 2012 Prime time er full av silikoner, etter hva jeg kan se. Så er jo mulig at du ikke får renset huden godt nok hver kveld, og at den derfor ikke 'får puste' og blir tilstoppet. Har du en egen rens for å ta makeup'en, eller bruker du bare en vanlig rens? Det er mange acneprone som foretrekker mineralhygienics eller LA minerals over BM, men alle reagerer forskjellig. Matis har en egen linje for uren hud, men alle linjene er generellt gode for sensitiv hud. Fås kjøpt billig på cheapsmells, men ser at de ikke har så mye inne akkurat nå. Uansett så anbefaler jeg en tur til en GOD hudpleier. For å finne ut hva som egentlig skjer med huden din, og for å få noen testere. Ikke bli lurt til å kjøpe fullstørrelse av en hel serie da...
Gjest Swarovski Skrevet 10. september 2012 #14 Skrevet 10. september 2012 Kom til å tenke, bruker du nattlysolje eller burdock piller? Det er mange som har god effekt av det, spesiellt på hormonelle kviser.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #15 Skrevet 10. september 2012 Til AB: 1. Jeg renser keyboardet, og jeg tror ikke det er eneste årsak. 2. Hva da? Jeg har prøvd clinique f.eks., gikk lenge på det og syns det virket bra, helt til det ikke virket lenger... Av alt jeg har prøvd er faktisk roche posay det jeg har fått til å virke best på huden min. Alt du nevner er dritt, bortsett fra MD. Hva brukte du fra MD og hvordan brukte du det? Det kan ta tid for huden å komme seg når du har vært så slem med huden din og da må huden få roe seg før man begynner med MD for at resultatet skal bli bra. Jeg har også lavt stoffskifte og det eneste som har hjulpet på mine hudproblemer er MD. Hadde ikke en eneste kvise før jeg ble syk, ikke i tenårene en gang. Jeg ville sluttet med sminke, vasket huden med intimvask og brukt jojobaolje som fuktighetskilde, på nyvasket, fuktig hud, til huden begynne å komme seg igjen. Så: http://www.hildechristina.com/tag/hudpleie-for-dummies/page/4 Anonym poster: de178e62c326ba7dc72002ea6c0a8d28
Dragonfly84 Skrevet 10. september 2012 Forfatter #16 Skrevet 10. september 2012 Nå ble jeg litt overveldet, trodde ikke at apotekgreier er sååå ille. Og heller ikke clinique... Hvorfor er det så ille? Det er lenge siden jeg brukte tingene jeg ramsa opp, og huden har jo ikke blitt sånn før i det siste. Det er lenge siden jeg prøvde MD også, det var en venninne av en venninne som gikk en hudpleierskole som solgte meg tingene, jeg husker ikke hva det var, jeg bare gjorde som hun sa. Men siden det ikke fungerte da har jeg egentlig ikke lyst til å prøve det igjen... Hvis nattlysolje gjør noe med hormonene vet jeg ikke om jeg tør å bruke det, i tilfelle det kan få stoffskiftehormonene i ubalanse igjen. Ja, jeg tenkte på å slutte med pudder og sånn, og se om huden blir bedre da. Takk for svar, alle sammen.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #17 Skrevet 10. september 2012 Nå ble jeg litt overveldet, trodde ikke at apotekgreier er sååå ille. Og heller ikke clinique... Hvorfor er det så ille? Det er lenge siden jeg brukte tingene jeg ramsa opp, og huden har jo ikke blitt sånn før i det siste. Det er lenge siden jeg prøvde MD også, det var en venninne av en venninne som gikk en hudpleierskole som solgte meg tingene, jeg husker ikke hva det var, jeg bare gjorde som hun sa. Men siden det ikke fungerte da har jeg egentlig ikke lyst til å prøve det igjen... Hvis nattlysolje gjør noe med hormonene vet jeg ikke om jeg tør å bruke det, i tilfelle det kan få stoffskiftehormonene i ubalanse igjen. Ja, jeg tenkte på å slutte med pudder og sånn, og se om huden blir bedre da. Takk for svar, alle sammen. Det er fullt av mineraloljer og annet dritt som tetter porene og det gir igjen uren hud. Clinique er i tillegg alt for sterkt (toneren er nesten ren alkohol) og gjør at huden kommer helt i ubalanse. Tror nok du har brukt feil MD-produkter i tillegg til at du har brukt dem feil. De skal introduseres forsiktig pga glykolsyren. Hvis du pøser på med en gang vil huden gå helt i vranglås. Nattlysolje er vel ikke helt optimalt for oss med LS, men ville begynt på et bra omega3-produkt. Anonym poster: de178e62c326ba7dc72002ea6c0a8d28
Dragonfly84 Skrevet 10. september 2012 Forfatter #18 Skrevet 10. september 2012 Okei. Takk for at du prøver å hjelpe, men jeg tror ikke jeg har råd til å begynne på MD nå uansett... Må liksom prioritere mat og regninger.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #19 Skrevet 10. september 2012 Igjen, vent med MD til huden er blitt stabil igjen, men nesten alle som bruker MD her kjøper det på feelunique til en brøkdel av prisen i salong. Hvert produkt varer mellom et halvt til et år, så det er veldig drøye produkter i bruk. Når det er sagt, så har de også intropakker, det vil nok være det beste for deg, så får du prøvd igjen uten å blakke deg. Anonym poster: de178e62c326ba7dc72002ea6c0a8d28
acna Skrevet 11. september 2012 #20 Skrevet 11. september 2012 Du kan lese deg opp på gode vs dårlige produkter på www.hildechristina.com . Vet noen her inne ikke liker henne, men jeg har hentet mange gode tips der Jeg har fullført en isotretinon-kur, men bruker fortsatt milde, gode produkter slik huden min holder seg fin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå