Gjest Starya Skrevet 21. februar 2004 #1 Skrevet 21. februar 2004 Jeg har hatt adsl fra telenor i et par år. For en tid siden fikk jeg tilsendt en konvolutt fra telenor som inneholdt CD for Online ADSL samt bruksanvisning. Der var ikke noe brev eller info med. Jeg skulle selvsagt ringe og spørre, men glemte av hele greia til jeg ryddet i noen papirer i dag. Er det flere som har fått dette tilsendt? Det står versjon 3.8 på plata, kan det ha noe for seg å avinnstallere den forrige, og innstallere denne?
punkyB Skrevet 21. februar 2004 #2 Skrevet 21. februar 2004 Jeg har hatt adsl fra Telenor men kan ikke huske at jeg har fått noen CD. Men det er vel en oppgradering av programvaren ? Da trenger du jo ikke å avinnstalere først. Men før jeg hadde giddet å gjøre noe så hadde jeg vel sjekket med Telenor hva oppgraderingen gjelder. Dette kan du jo se på hjemmesidene deres og evnt. skrive en mail til de hvis det ikke står noe der.
Gjest Starya Skrevet 21. februar 2004 #3 Skrevet 21. februar 2004 Det var planen, men jeg tenkte å høre her i tilfelle raskere respons.
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2004 #4 Skrevet 21. februar 2004 vet du noe om hvilken versjon du har av den gamle startpakka? dersom du ikke har noen problemer med oppkobling mot adsl så er det ikke noe veldig stort poeng å installere ny startpakke. jobber selv på internettsupporten for telenor og vi pleier vanligvis ikke sende ut startpakker sånn uten videre. Kan hende at pakken er sendt ut ved en feiltagelse eller at noen i familien har bedt om å få tilsendt en ny en. Dersom dere har hatt en del problemer kan det hende at dere har fått den tilsendt pga dette og at det er oppdatteringer i startpakken som vil fungere bedre med deres windowsversjon f.eks
14062003 Skrevet 21. februar 2004 #5 Skrevet 21. februar 2004 Den erfaring jeg har med slike startpakker er at de er unødvendige dersom man allerede er oppkoplet. Oppdater heller Windows via Microsoft sine websider enn via de pakkene.
Gjest the imp Skrevet 22. februar 2004 #6 Skrevet 22. februar 2004 Den erfaring jeg har med slike startpakker er at de er unødvendige dersom man allerede er oppkoplet. Oppdater heller Windows via Microsoft sine websider enn via de pakkene. Skjønner ikke helt hva du mener med at man heller skal oppdatere windows via Microsoft sine sider. Du får ikke tak i pppoe på Microsoft sine sider f.eks. Startpakken har ikke vanlige windowsoppdateringer. Men som jeg skrev tidligere (jeg som var gjest, satt på jobb og hadde glemt å logge meg inn) har du ikke noe problemer nå, så ikke bry deg om å oppdatere Bare behold startpakken tilfelle du må formatere f.eks.
14062003 Skrevet 22. februar 2004 #7 Skrevet 22. februar 2004 Du får ikke tak i pppoe på Microsoft sine sider f.eks. Startpakken har ikke vanlige windowsoppdateringer. Men pppoe har man om man allerede er oppkoplet. Så da trenger man ikke startpakken.
Gjest the imp Skrevet 22. februar 2004 #8 Skrevet 22. februar 2004 Ja, jeg er fullstendig klar over at pppoe har man hvis man allerede er oppkoblet, men pppoe fikk man jo fra startpakken. Dersom man formaterer så forsvinner det, og å da ha en oppdatert versjon av startpakken er kjekt nok det. Dessuten er det en del av de startpakkene som har en tendens til å kræsje litt med noen windowsversjoner og å sette opp en manuell oppkobling med pppoe funker ikke alltid så bra det heller, kommer helt an på hvilken windowsversjon man har. Dessuten er det jo ikke bare pppoe som følger med i startpakken, man får jo oppkoblinga osv også, slipper å sette den opp selv manuelt. Nå regner jeg vel med at Starya er relativt oppegående på pc, men for alle dem som ikke er det og som knapt vet hva min datamaskin er for noe så er det jo egentlig et greit nok opplegg. Ingenting av det man får i startpakken kan man laste ned fra windows sine sider, det var det jeg ville fram til.
Gjest Starya Skrevet 22. februar 2004 #9 Skrevet 22. februar 2004 Jeg byttet harddisk i går, og da satte jeg opp en manuell oppkobling. Det er det jeg har brukt tidligere også. Så da blir den pakken fra telenor nok liggende til pynt i skuffa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå