Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har så veldig lyst å få til å bruke eyeliner ettersom jeg har så små øyne. Men det ender alltid opp som i bildet nedenfor, at det blir en slik lys hudkant under, som ikke ser så veldig fint ut.

Har prøvd med både flytende eyeliner og en slik blyant, men det blir på samme viset uansett. Klarer ikke få eyelineren godt nok ned. Bruker jeg flytende må jeg omtrendt skvise eyelineren nedigjennom vippene og selv da blir ikke resultatet noe fint.

Er det noen som har noen råd? Eller har jeg bare sær øye-anatomi. :( For det virker omtrendt som om øyevippenen mine vokser høyere opp enn kvinner flest...

post-61519-0-55090800-1347277842_thumb.j

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/687293-f%C3%A5r-ikke-til-med-eyeliner-bilde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uanonymbruker

Har du prøvd gel-liner med pensel? Jeg syns det er lettere å få til.

lagt til: og det kan nok hjelpe på om du bruker vippetang på de ytterste vippehårene også, da syns ikke den lille stripen med hud særlig godt uansett.

Endret av Uanonymbruker

Har litt problemer med å bruke vippetang. Har ei, men jeg har liksom så små øyne, samt at de sitter litt langt inne i hodet, at jeg får ikke bøyd de innerste og ytterste vippene. :fnise:

Men takk for tips om gel liner og sort øyeskygge. Jeg skal gjøre et forsøk med det. :)

Gjest Uanonymbruker

Har litt problemer med å bruke vippetang. Har ei, men jeg har liksom så små øyne, samt at de sitter litt langt inne i hodet, at jeg får ikke bøyd de innerste og ytterste vippene. :fnise:

Men takk for tips om gel liner og sort øyeskygge. Jeg skal gjøre et forsøk med det. :)

men om du har så små øyne, hvorfor vil du da bruke mørk eyeliner, det gjør jo at de ser enda mindre ut og at de sitter enda lengre inn i hodet ditt.

• Liker 2

men om du har så små øyne, hvorfor vil du da bruke mørk eyeliner, det gjør jo at de ser enda mindre ut og at de sitter enda lengre inn i hodet ditt.

Tja si det... :P Jeg føler jo at jeg kler litt eyeliner, til tross for små øyne. De kommer på en måte litt bedre frem. Synes jeg iallefall. :fnise:

Annonse

Du trenger svart øyeskygge, liten stiv skråskåret øyemakeubørste, lighter og en svart øyeblyant.

1. påfør børsten øyeskygge. Husk å kakke av overflødig skygge.

2. Varm opp blyantspissen hurtig med lighter, SKYND DEG OG PÅFØR I ØNSKET FORM PÅ ØYET, dra over med kosten, som jo har øyeskygge på. .Gjenta prosessen PÅ DET ANDRE ØYET.

Lykke til.

• Liker 2
Gjest Cuntzilla

Jeg har ikke like stort mellomrom der, så det er ikke sikkert dette fungerer for deg.

Men det jeg gjør for å få en ren, sort linje uten å se hud ved vippekanten er å først bruke en myk (vannfast) blyant til å tegne våtkanten under vippene, og føre den helt opp i vipperøttene. I tillegg så bruker du den våte eyelineren tli å "dotte" fargen mellom vippene etter du har lagt streken over øyet. Så avslutter man med selvsagt med vippetang og mascara (men vent til eyelineren har tørket litt, den dotte-teknikken gjør at man får dipliner på vippene og hvis man begynner med tang og mascara da så blir det fort flekker på øyelokket).

Og hold øynene åpne og len hodet litt bakover når du tar på eyeliner.

• Liker 1

Du kan kanskje prøve en permanent vippebøy? Det løfter jo vippene litt, kanskje det blir lettere og fylle. Eventuelt kan du legge på permanent liner om du ønsker, det er ganske diskre men en fin måte å ramme inn vippekanten på. Også kan du heller bruke flytende eller gel liner hvis du skal pynte/sminke deg ekstra og legge tykkere liner.

Gjest Uanonymbruker

Du bør farge øyevippene. da får du ikke denne glipen og maskaren ser penere ut når vippene er helt mørke innerst. Jeg farger de 3-4 ganger i pret. Føler meg også finere uten sminke når de er farget.

Men da bruker du ikke maskara til vanlig eller? Hvordan i alle dager får du vippefargen til å holde 3-4 måneder i strekk?

Annonse

Takk for mange gode råd! Skal ut og handle inn gel-eyeliner og øyenskygge når været omsider blir bedre. :)

Du bør farge øyevippene. da får du ikke denne glipen og maskaren ser penere ut når vippene er helt mørke innerst. Jeg farger de 3-4 ganger i pret. Føler meg også finere uten sminke når de er farget.

Jeg farger øyvippene regelmessig. På bildet over har det bare gått 3 dager siden jeg farget den med sort farge, tro det eller ei. ;) Så glipen dere ser er nok hud.

Men da bruker du ikke maskara til vanlig eller? Hvordan i alle dager får du vippefargen til å holde 3-4 måneder i strekk?

Jo bruker maskara hver dag jeg. Liker at vippene er litt mørke uten sminke bare. Den holder nok ikke i 3-4 mnd... Vippene mine er mørk blonde..vanskelig å se når den forsvinner helt.

Gjest Uanonymbruker

Jo bruker maskara hver dag jeg. Liker at vippene er litt mørke uten sminke bare. Den holder nok ikke i 3-4 mnd... Vippene mine er mørk blonde..vanskelig å se når den forsvinner helt.

Ok, jeg oppfattet deg bare feil da du sa du bare farget dem 3-4 ganger i året, jeg tenkte du mente at de holdt seg svarte så lenge, for da ville jeg ha oppskriften nemlig :D

Mine er mere eller mindre svarte men de blir blonde ytterst, og det tar jo bort noe av lengden på dem, men det virker som om fargen falmer fortere der enn lengre inn så jeg må farge dem relativt ofte.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...