Gjest ulykkelig Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Dette føles som et mareritt som jeg vil bare våkne fra,men dessverre det er det ikke. Hele startet med at jeg i fjor november begynte med nuelash for å få lengre vipper jeg forbanner den dagen og at jeg var så dum og begynte med dette produktet. Etter noen dager la jeg merke til at jeg ble ganske rød på nedre kant av øyet(våtkanten). Jeg sluttet etter ca 14 dager på dette produktet. Jeg dro fort til fastlegen der jeg fikk antibiotika kloramfenikol og øyendråper. Hjalp ingenting.Rødheten irritasjonen forsatte dro så til fastelegen igjen og ba om henvisning til øyenlegen. Denne idioten av en øyenlege så bare fort på øynene og sa det var allergi og ba meg bruke spersallerg. Rødheten forsatte og livet var jævlig. Dro så igjen til en privat øyenlege og han sa dette ikke er noe farlig og vil gå over. I mellomtiden søkte jeg litt på nett på engelske nettsider,dessverre forsent. Da fant jeg ut at det jeg hele tiden har hatt heter meibomian gland dysfuntion. Dvs at disse små olje kjerlene var tette og trengte hjelp med å åpne seg. Her hadde varme kompresser hjulpet og forsikitig massasje. Jeg dro til en tredje privat øyenlege og siden jeg nevnte alle disse tingene så sa han jeg skal begynne med varme kompresser. Jeg gjør dette nå daglig,men det hjelper lite. Veldig lite nettopp fordi hvis man over tid lang tid går med innflamasjon i øyenlokkene så vil disse små olje kjertlene dø ut og da har man de ikke mer. Det er det jeg tror har skjedd med meg. Jeg har mye arr og små hull på øyenlokk kantene,øynene føles tørre og forrferdelig. Øyenlokkkanten er rød konstat... Dette er bare en liten utblåsning. Jeg finner ikke mye glede i hverdagen etter at dette har skjedd. Hvorfor hadde jeg så uflaks? Takk for at du leste.
KaDust Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 Prøv å bli født med det du, og samtidig ha rævva syn så du er avhengig av briller/linser. Det er hvertfall jævelig. Men føler med deg, for det er ikke godt.
karkl Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Men du har ikke skadet synet? Det er jo tross alt det viktigste!! Selv skadet jeg hendene etter lang eksponering for diesel. Har tatt mange år før jeg har blitt bra nok til å fungere normalt i vinterhalvåret. Jeg ville også byttet øyelege om jeg var deg. Kan det finnes øyekremer, etc. som kan hjelpe deg? Men ikke prøv noe før du har forhørt deg med legen.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 Jeg bruker linser og briller eller nå bare briller. Jeg har jo bytta ut 3 øyenleger. Kadust mener du at dine olje kjertler ikke fungerer i det hele tatt? Eller er bare tette.? Mine er nok borte for alltid. Nei synet er det samme, men det er jævelig å gå rundt med tørre øyne konstat.
KaDust Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 Jeg har siden jeg har vært liten slitt med røde, såre øyne og tørrhet pga de forbanna kjertlene og ingen øyelege har sagt at det er noe jeg kan gjøre med, så regner med at de er herpa.I tillegg sliter jeg med sprengte blodkar på øynene, så jeg ser jo syk eller forgrått ut dag inn og dag ut Forøvrig vil jeg anbefale Systane Ultra på de dagene du er enormt tørr har stort ubehag på øynene. Ellers vil jeg anbefale saltvannsløsning de andre dagene. Ta gjerne å kjøp deg en øyekopp (fåes på apotek) som du heller saltvannet i, sett det mot øyet og sperr opp øynene og se i alle retningene slik at vannet kommer godt til på øyet. SKIKKELIG deilig
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2012 #6 Skrevet 10. september 2012 Tror nok øyenlegene i Norge ikke vet så mye om dette. Haddde de visst da hadde jeg fått hjelp for lenge siden. Leste også et sted at olje kjertlene er bygget opp av celler og de kan fornye seg selv, men jeg tviler. Noen sier når de r borte så er de borte for alltid. Øyenlegen annbefalte meg systane balance og den er veldig bra,men rødheten på kanten av øyet plager meg.
KaDust Skrevet 10. september 2012 #7 Skrevet 10. september 2012 Den plager meg og, og det eneste som fungerer der er å bruke en hudfarge/kremfarget kajal når du sminker deg.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2012 #8 Skrevet 10. september 2012 Får du brukt linsene dine i denne tilstanden kadust. Jeg er lei meg for at du har dette også. Dette er helt forferdelig.
KaDust Skrevet 10. september 2012 #9 Skrevet 10. september 2012 Jeg får ikke brukt vanlige linser. Men jeg får brukt døgnlinser, da disse slipper inn 40% mer oksygen til øynene. Klarer til og med å sove med de, og det er ikke like ille når jeg ikke må bytte linser hver dag. De varer vanligvis i 30. dager, men jeg bruker de i ca 20 av gangen. Så lenge jeg bruker øyeglasset og dråper når det er verst, så går det greit.
KaDust Skrevet 10. september 2012 #10 Skrevet 10. september 2012 Vil forøvrig anbefale Krogh Optikk sine døgnlinser. Disse er de mykeste.
Kosemose Skrevet 10. september 2012 #11 Skrevet 10. september 2012 Høres utrolig ekkelt ut... Jeg har prøvd Neulash litt sporadisk, men føler hver gang en sårhet/rødhet og at det rett og slett ikke er bra for øynene mine, så da har motivasjonen til å bruke dette "vidundermiddelet" vært dalende. Takk for at du delte, TS, nå hiver jeg Neulashen min i søpla. God bedring og lindring til dere begge.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #12 Skrevet 10. september 2012 Hvis dette er en risiko man løper ved å bruke det, så burde det virkelig advares mot produktet! <br /><br /> Anonym poster: 869354498990395dc3dedbe76876c3d3
Gjest Trappetroll Skrevet 10. september 2012 #13 Skrevet 10. september 2012 Kan jeg få spørre dere som har dette om noe? Føles det som om dere har sand i øynene eller sånn? For min mor har skikkelig vondt i øynene. Det begynte med betennelse i øyelokkene, men hun greier knapt å åpne øynene om morgenen for eksempel. Hun bruker blant annet viscotears. Men det hjelper ikke så mye... Så lurte på om hun kanskje hadde dette, siden hun er veldig rød i øyelokkanten.. Huff, får helt vondt av dere som har det!
Myosotis Skrevet 10. september 2012 #14 Skrevet 10. september 2012 Ganske skremmende. Jeg bruker nemlig også Neulash. Har brukt det i 14 dager nå og merker ingenting til hverken rødhet eller irritasjon. Det er som å påføre vann på øylokkene (kanskje derfor det ikke funker heller?) Men skal absolutt være på vakt nå ja. Håper det blir bedre for deg
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #15 Skrevet 10. september 2012 Det er også lov å være skeptisk på produkter. Og strengt tatt burde alle som bryr seg sende en bekymringsmeldig. http://www.fda.gov/I...s/ucm251951.htm http://www.cosmetics...arketing-claims Og en sak om plump lipglosser i Norge. http://www.tv2.no/un...er-1731248.html Anonym poster: 498df7c299d35645b0cd2212a9a49b7a
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2012 #17 Skrevet 10. september 2012 Ts her nuelash er takken for at øynene mine har blitt slik. Det er jeg 100% sikker på. Dette behøver ikke å bety at alle som bruker det kommer til å ende opp som meg. Man kan få mgd av linser også av kvise medisinen isotretinion(mange opplever tørre øyne når de går på det) og mange blir ikke bedre når de slutter på det heller. Mange ting som kan forårsake dette.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2012 #18 Skrevet 10. september 2012 Kan jeg få spørre dere som har dette om noe? Føles det som om dere har sand i øynene eller sånn? For min mor har skikkelig vondt i øynene. Det begynte med betennelse i øyelokkene, men hun greier knapt å åpne øynene om morgenen for eksempel. Hun bruker blant annet viscotears. Men det hjelper ikke så mye... Så lurte på om hun kanskje hadde dette, siden hun er veldig rød i øyelokkanten.. Huff, får helt vondt av dere som har det! Ja det er ganske sikkert at det er det. Laseropperasjon av øynene kan også forårsake dette. Jeg har lest mye om dette og det er ulike faktorer som utløser dette. Hun kan prøve varme kompresser flere ganger om dagen og forskitig masasje av øyenlokkene,dette skal funke.ts
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2012 #19 Skrevet 10. september 2012 Kan jeg få spørre dere som har dette om noe? Føles det som om dere har sand i øynene eller sånn? For min mor har skikkelig vondt i øynene. Det begynte med betennelse i øyelokkene, men hun greier knapt å åpne øynene om morgenen for eksempel. Hun bruker blant annet viscotears. Men det hjelper ikke så mye... Så lurte på om hun kanskje hadde dette, siden hun er veldig rød i øyelokkanten.. Huff, får helt vondt av dere som har det! Jeg bruker systane balance og den er veldig bra for oss som sliter med dette så moren din bør kanskje teste den ut her er en liten video om sykdommen og hva systane balance gjør. http://www.youtube.com/watch?v=jifh4hkB1Jk&feature=related
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #20 Skrevet 10. september 2012 Hei dere, håper jeg kan stille et spørsmål. Jeg så videoen, men likevel; jeg har fått vite av øyelege at jeg har uvanlig sammensetning av tårevæsken, det er små "fettperler" i den, og dette igjen fører til en følelse av tørre øyne, selv om jeg har normal mengde tårevæske. Er dette det samme som det dere skriver om, eller er det noe helt annet? Mener ikke å kuppe tråden om det er noe annet, men har ikke hørt om andre med samme problem før. Og, kan man bruke Systane Balance om man ikke har samme diagnose som dere? For de dråpene jeg har fungerer ikke Anonym poster: f6d2182f5366e55f05f3d06f43d1a395
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå