Gå til innhold

Farskapstest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med farskapstest? Ser det er ulike leverandører ute på nett hvor man får kjøpt farskapstester...

Mistenker at sønnen ikke er farens sønn likevel. (Dette ble konf med sønnens mor for 10 år siden uten at hun vil "innrømme" noe). Sønnen er i dag SVÆRT ulik sin far både atferdsmessig og utseendemessig. INGEN likeheter AT ALL!!

Hva gjør man?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kommer jo ann på om du vil legge sønnens liv i grus eller ikke, da.

Anonym poster: d7c47c522e5804a767023490e3f3df8d

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner ikke reglene for dette, men ville trodd at det er naturlig å kontakte familievernkontoret for å få råd videre i saken. De skal jo være en instans en skal kontakte mht bl.a. barnefordeling ved samlivsbrudd.,etc.

Fra gammelt av var familievernkontoret et kontor som i hovedsak fokuserte på å hjelpe mødrene mht rettigheter og økonomi uten tanke for barn og fedre, men jeg tror dette har endret seg en del de siste 6-7 årene og at alle de involverte kan få noe hjelp.

Neste skritt vil ant være å kontakte en advokat for råd.

Det sies at det er veldig mange fedre som er blitt pålagt bidrag basert på gamle bidragsregler der far eller barn ikke ble hørt. Selv fikk jeg også beskjed fra familievernskontoret (mekler) at jeg ikke hadde noe jeg skulle sagt da våre barn og oss foreldre opplevde samlivsbrudd. Også når det gjelder å pålegge fedre omsorgsansvar basert på en mors påstand og loven som tilsa at om du var gift var du uansett far til barnet, har vært et overgrep mot mange fedre. Den loven sa tross alt at uansett hvor aktiv mor hadde vært mht sitt kjærlighetsliv utenom ektefelle var det ektefelle som var far. For enda lenger tilbake siden kunne ikke far engang kreve gen-test.

Men dette var for en del år siden og mye har skjedd siden håper jeg.

Jeg antar at far kan kjøpe en hvilken som helst gen-test og sende den inn. Om den testen tilsier at han ikke kan være far ville jeg kontaktet advokat for å få en vurdering som kan godkjennes av norske domstoler.

Skrevet

det kommer jo ann på om du vil legge sønnens liv i grus eller ikke, da.

Anonym poster: d7c47c522e5804a767023490e3f3df8d

Hvem er det egentlig som legger "sønnens" liv i grus. ? Er det mor som har påført barn og far en livsløgn, eller er det far som krever at sønnen skal få vite hvem som egentlig er far ?

Nå er det faktisk slik at det ikke er klart om far er guttens far i dette tilfellet. Det er noe mannen må ta stilling til når resultatet foreligger.

Jeg tror ikke gutten eller mannen blir mindre glad i hverandre om mor skulle bli avslørt som løgner. Men kanskje de ikke får et like nært forhold som idag. Det mener jeg det er mor som er skyld i og ikke han som er pålagt å betale bidrag.

Skrevet

Slik som du skriver, mistenker jeg at du ikke er "faren" men kansje en venn eller noe?

I så fall bør du ta det opp med han som er "far."

Skrevet

Noen som har erfaring med farskapstest? Ser det er ulike leverandører ute på nett hvor man får kjøpt farskapstester...

Mistenker at sønnen ikke er farens sønn likevel. (Dette ble konf med sønnens mor for 10 år siden uten at hun vil "innrømme" noe). Sønnen er i dag SVÆRT ulik sin far både atferdsmessig og utseendemessig. INGEN likeheter AT ALL!!

Hva gjør man?

At moren ikke vil "innrømme" noe er kanskje fordi det ikke er noe å innrømme?

Er da ikke alle barn som har utpregede likheter med foreldrene verken utseendemessig eller personlighetsmessig.

Anonym poster: e4ee38f0a42c2e9a549f505205d71de0

Gjest hk-allert
Skrevet

Syns det er på sin plass med en test hvis det er grunnlag for tvil. Er det etisk rett å hindre et barn å ha kjennskap til sin blodsarv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...