Gå til innhold

Reaksjoner etter MMR-vaksine (15 mnd kontroll)

Anbefalte innlegg

Gjest MellonCollie
Skrevet

Lurer bare på hvilke erfaringer dere har rundt MMR-vaksninen, og hvordan barna deres har reagert?

Datteren vår tok vaksinen på mandag, og på torsdagskveld fikk hun feber. Hadde feber i ca 1 døgn, og virket OK igjen på lørdag morgen. Lørdag ettermiddag kastet hun opp to ganger, men vært vanlig i magen ellers. Igjen virket hun OK i går kveld, men natt til i dag har hun hylt i opp mot 3-4 timer, og samme i dag. Dersom hun ikke blir holdt på armen så bare gråter hun.

Felles for alle dagene er at hun sover veldig dårlig. Pleier normalt sett å sove 1-2 timer på dagen, nå er det ca 30 min. Og også på natta sover hun urolig og våkner til mens hun skriker.

Andre med like reaksjoner..? Blir litt stressa av å se henne så utilpass og sliten, men i og med at det er vanlig med endel reaksjoner etter vaksine føler jeg det litt i overkant å bestille noe legetime.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo i første omgang ringe helsesøster og høre hva hun har å si om saken, evt. be om å få snakke med legen per telefon, så kan dere sammen vurdere om det er nødvendig med legetime.

Skrevet

Vi fikk beskjed om at man ikke får reaksjon etter MMR-vaksinen før etter 12-15 dager, så mest sannsynlig er jenta di rett og slett blitt syk, tilfeldigvis like etter vaksineringen....

Gjest navnelapp
Skrevet

Enig med gjest over her, det er mest sannsynleg eit tilfeldig samantreff at ho er pjusk no relativt kort tid etter vaksina.

Skrevet

Etter alt jeg har lest om vaksinen, så er det en inkubasjonstid på 10-14 dager på det de vaksinerer mot. Så det er veldig sjelden det kommer noen reaksjoner rett etterpå, slik som med andre vaksiner.

Det første som slo meg var at hun tilfeldigvis har blitt syk, samtidig som at det kanskje kommer tenner? Hun er akkurat slik som min var når hun fikk jekslene. Det å ligge ned sprenger på tennene, og er hun forkjølet i tillegg, så er det nok veldig ubehagelig, med press på bihuler og hode i tillegg.

Anonym poster: 4f2e640875e1936f6c4c6d810ca513e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...