Gå til innhold

å ønske seg bare bidrag til bryllupsreisen

Anbefalte innlegg

Skrevet

- er det akseptabelt ? Vi er godt voksne og har overhodet ikke behov for NOE som helst av ting og tang, og det eneste vi ønsker oss er å kunne bestille limousine fra flyplassen og å drikke ekstra dyr champagne på bryllupsreisen.

Men er det akseptabelt? Vi ser for oss å ha en eller annen som kan formidle et kontonummer eller noe ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er uakseptabelt i det hele tatt. Dere må jo få ønske dere hva dere vil!

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er mye mer fornuftig enn at andre skal bruke penger på masse unødvendig som dere ikke trenger. Ei venninne av mamma gjorde dette da de giftet seg (godt voksne de også og følte de hadde det meste) og fikk en kjempe fin bryllupsreise til Maldivene.

• Liker 2
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Jeg tror nok ikke jeg ville sagt at det var til limousine fra flyplassen og ekstra dyr champagne, men til fine opplevelser på bryllupsreisen. Folk har en tendens til å like slikt bedre.

• Liker 23
Skrevet

Jeg synes det høres ut som en super idé! Ei venninne av meg gjorde noe lignende, og det funket utrolig bra. Mye bedre for de inviterte også, så slipper de å klø seg i hodet over hva de skal finne på å kjøpe til dere happy.png

• Liker 1
Skrevet

Vi har igrunn det vi trenger vi også, vi har ikke så særlig interesse av å samle på bestikk/ fine fat/kopper osv! Er jo veldig fint å ha et fullt fine-sett, men vi har det vi trenger og vel så det!

så har kommet litt inn på tanken å ønske seg bidrag til f.eks. bryllupsreise eller båt :)

Men usikker på hvordan jeg skal formulere den i så fall :)

Skrevet

Jeg syns det er mye mer fornuftig enn at andre skal bruke penger på masse unødvendig som dere ikke trenger. Ei venninne av mamma gjorde dette da de giftet seg (godt voksne de også og følte de hadde det meste) og fikk en kjempe fin bryllupsreise til Maldivene.

hi hi planen var ikke å spesifisere sånt da, men det var for å illustrere et poeng her .... :)

VI tenker å ønske oss "bidrag til bryllupsreise" uten å spesifisere det noe mer. Og dette er greit, syns folk .. ? Jeg ville som gjest syns det var heeelt greit selv, men vi er jo forskjellige ..

• Liker 1
Skrevet

- oi ble feil sitering over her ...

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok ikke jeg ville sagt at det var til limousine fra flyplassen og ekstra dyr champagne, men til fine opplevelser på bryllupsreisen. Folk har en tendens til å like slikt bedre.

hi hi planen var ikke å spesifisere sånt da, men det var for å illustrere et poeng her .... :)

VI tenker å ønske oss "bidrag til bryllupsreise" uten å spesifisere det noe mer. Og dette er greit, syns folk .. ? Jeg ville som gjest syns det var heeelt greit selv, men vi er jo forskjellige .. -- sånn :)

Skrevet

Vi tenker i de samme baner, så jeg syns iallfall det er helt greit! :)

(Men, jeg har etter å ha vært i mange sånne diskusjoner innpå her, forstått at det finnes de som syns det er helt uhørt å kun ha "pengeønsker" på lista - noen går så langt som å si at man da like gjerne kunne krevd inngangspenger - så vi har tenkt til å prøve å finne noen alternativer som kan stå på lista. Mest for syns skyld, hehe)

Skrevet (endret)

Jeg har en drøm om at hvis jeg en gang skal gifte meg så kan vi ønske oss penger i bryllupsgave, ta noen mnd permisjon fra jobben og reise og få en opplevelse vi aldri ellers hadde hatt mulighet til. Så ja, jeg syns det er en helt super gave.

Endret av Niennas
  • Liker 10
Skrevet

Vi tenker i de samme baner, så jeg syns iallfall det er helt greit! :)

(Men, jeg har etter å ha vært i mange sånne diskusjoner innpå her, forstått at det finnes de som syns det er helt uhørt å kun ha "pengeønsker" på lista - noen går så langt som å si at man da like gjerne kunne krevd inngangspenger - så vi har tenkt til å prøve å finne noen alternativer som kan stå på lista. Mest for syns skyld, hehe)

syns skyld ja ... vi har ikke lyst til å ha noen ønskeliste i det hele tatt, fordi vi er såpass gamle og har ikke lyst til at det skal være noe tema overhodet. vi har penger til limousine og champagne selv, men syns lissom at et bidrag til en sånn tur kan være en grei ting å si, mest for å ha noe å si på en måte .. ellers ender man vel opp med fjorten ostehøvler ..

• Liker 1
Skrevet

Hos oss var det frivillig å gi gave i det hele tatt. De som ønsket å gi noe, kunne gi et beløp til bryllupsreise eller et beløp til Redd Barna, men vi var klare på at vi ikke ønsket oss ting/gjenstander overhodet.

Grunnen til at vi gjorde det sånn var akkurat som hos dere: vi hadde alt, trengte ingenting, og et gavebord fullt av designboller, lysestaker og pepperkverner står for meg som det store marerittet (Hvor skal vi gjøre av alt sammen, Anders? Hjelp! Kan vi sette denne på loftet eller blir svigermor sur?).

Skal sies at bryllupet ellers også var litt utradisjonelt og ikke helt standard, og at vi også er voksne.

Anonym poster: b37606cd768d1edb6772ef09959ba837

• Liker 6
Skrevet

Regn med å få lysestaker, ostehøvler, to vinglass etc. av de som ikke syns penger gjør seg som gave.

Er det virkelig ingenting dere ønsker dere? Luksuriøse sengesett, deilige håndklær, sitteungerlag av ull, vin, for å nevne noe?

Anonym poster: 2d9408a005a1cf0b0d50ba335dd0e4c9

• Liker 4
Skrevet

vårt bryllup er heller ikke standard. ikke i det hele tatt. faktisk gjør vi absolutt alt bakvendt. men det passer oss.

klart at vin kan man alltids ønske seg. men alt det andre har vi alt vi trenger av, og mere til. opplevelser som type konsertbilletter og sånt er jo alltid moro da :)

men mest av alt ønsker vi oss bidrag til reisen - dersom man skulle ønske seg noe.

å si "i vårt bryllup var gaver frivillig" er vel en ganske rar ting å si, er vel adri forbudt å ikke gi gave da. vi sier at vi trenger ingenting, men folk ønsker jo ikke å komme tomhendt uansett.

• Liker 1
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Jeg tror det er bedre å ha et alternativ til de som ikke vil gi penger slik at du faktisk slipper ti ostehøvler.

Hva med turutstyr, uteklær, vin eller slikt man bruker opp? Så blir du kvitt det etter som du blir lei?

• Liker 2
Skrevet

Når vi har blitt spurt har vi sagt at vi ønsker oss et bidrag til bryllupsreise. Vi er også "godt voksne" og har det aller meste - og mer til. Vi snakke med våre foreldre om hva de synes om å gi penger til bryllupsreise og de mente det var helt greit. Vi elsker å reise og samler på minner istedenfor serviser :-)

Men i tillegg til penger til bryllupsreise har vi også satt opp en liten liste hos tilbords med små gaver i prisklassen 150 - 900 kr, nettopp for at alle skal kunne ha et valg hvis de synes det er stusselig med penger. Dessuten så fant vi ut at til tross for at vi har ALT, så hadde det vært hyggelig med en flott vase/bolle/noen vinglass - som vi har fått sammen i gave og som vi senere kan sette frem og tenke/si at det var vår bryllupsgave.

Jeg husker enda mine besteforeldres frokostservise som ble brukt jevnt og trutt i over 30 år og som var deres bryllupsgave. Nå har jeg arvet dette servise og personlig synes jeg det er ekstra spesielt og hyggelig at det var deres bryllupsgave som de var så glad i.

• Liker 5
Skrevet

å si "i vårt bryllup var gaver frivillig" er vel en ganske rar ting å si, er vel adri forbudt å ikke gi gave da. vi sier at vi trenger ingenting, men folk ønsker jo ikke å komme tomhendt uansett.

Jo, det er det nesten. Mulig du ikke kan fengsles for å komme gaveløs, men jeg kjenner ingen voksne mennesker med hodet skrudd på riktig vei som kommer gaveløs til et bryllup, med mindre det er blitt gjort klinkende klart at brudeparet ingen ønsker gaver. Det ville vært brudd på all tenkelig etikette, i hvert fall.

Så når jeg sier at det var frivillig, så betyr det nettopp at folk sto helt fritt til å velge selv. Vi forventet ingenting, og selv om de fleste valgte å gi penger til alternativ 1 eller 2, så var det noen som tok oss på ordet også (men ikke mange, for dette med at man MÅ gi noe i bryllup sitter virkelig godt i folk- så jo, det er nesten forbudt å ikke gi gave).

• Liker 4
Skrevet

Synes det er greit. Men jeg ville satt opp andre ønsker i tillegg siden noen ikke er komfortable med å kun gi penger.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jo, det er det nesten. Mulig du ikke kan fengsles for å komme gaveløs, men jeg kjenner ingen voksne mennesker med hodet skrudd på riktig vei som kommer gaveløs til et bryllup, med mindre det er blitt gjort klinkende klart at brudeparet ingen ønsker gaver. Det ville vært brudd på all tenkelig etikette, i hvert fall.

Så når jeg sier at det var frivillig, så betyr det nettopp at folk sto helt fritt til å velge selv. Vi forventet ingenting, og selv om de fleste valgte å gi penger til alternativ 1 eller 2, så var det noen som tok oss på ordet også (men ikke mange, for dette med at man MÅ gi noe i bryllup sitter virkelig godt i folk- så jo, det er nesten forbudt å ikke gi gave).

Men ga dere ettertrykkelig beskjed om at dere ikke ville ha gaver da eller ... ?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...