Gå til innhold

Stefar har aspergers - slitsom å leve med...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror stefaren min har aspergers, og det å ha bodd med han siden jeg var 13 år har slitt meg ut. Er 18 nå, og går siste året på vgs.

Han blir veldig fort fornærmet. Bare jeg beveger meg kan han tolke det til noe helt rart. Han har så rar tankegang.

Om jeg har dårlig tid om morgenen, og skal forte meg å spise før jeg går til skolen, så sitter han og er såret fordi jeg ikke har tid til å prate med han.

Kjenner jeg blir sliten og lei og irritert. Ødelegger hele dagen min...

Eller når jeg er opptatt med noe, så kommer han å maser om noe. Da sier jeg at jeg ikke har tid, og han blir sur og sitter og furter?? ...

Jeg liker å lage mat og å bake, og mamma blir alltid glad når jeg har lagd middag, eller bakt noe sunt og godt.

Men stefaren min blir kjempesur og vanskelig, og blir nærmest fornærmet eller sur for det? Moren min skjønner ikke hvorfor han holder på som han gjør. Vi syns han begge er barnslig, uhøflig og umoden.. Iblant syns jeg han oppfører seg som en 5 år gammel bortskjemt drittunge!

Problemet er at jeg blir så sliten av han. Bare 1 år til, så flytter jeg. Har egentlig lyst til å flytte nå, men føler meg ikke klar for det, og jeg trenger å bo hjemme til jeg er ferdig på vgs. Dessuten har jeg ingen å bo med uansett, for alle jeg kjenner vil jo bo hjemme til de er ferdig på vgs.

Ville bare lufte frustrasjonen min. Det er så slitsomt med voksne mennesker som oppfører seg sånt. Mamma har egentlig ikke sagt så mye, ikke før det klikket for meg en dag. Da rant alt ut av meg. Alt stefaren min har sagt og gjort mot meg kom ut. Jeg har alltid vært stille og sjenert, men en dag sprakk det for meg da han kom full inn på rommet mitt midt på natten. Han hadde nemlig kommet full inn på rommet mitt flere netter uten at jeg turte å si noe. Lå med hjertet opp i halsen, og jeg ble veldig redd. Han er litt truende noen ganger ..

Hva gjør man?

Anonym poster: e7a8e475a0622f742bb7ce372590a8df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lagt fra en proff... Men det du beskriver er ikke akkurat tendensene til en person med aspergers syndrom...

Jeg har 2 i familien med aspergers... Kjennetegnene på den begge er at empati, forståelse for sosiale settinger og andres reaksjoner er et STORT mysterium. Interesser finnes det ikke mange av.. Den ene er opptatt av et politisk parti og ett musikk band, og den andre har data og youtube.

Høres mest ut som at du er klar for å flytte for deg selv og ikke måtte ta hensyn til alle i huset. :) Til og med jeg blir sår når min bror ikke engang gidder smake maten min, fordi han ikke liker bløte grønnsaker.

Skrevet

når en stefar kommer full inn på soverommet er det mye som ikke stemmer. dette har din mor ansvar for å få slutt på du er hennes barn ! vis din mor godtar dette,er hun underkuet og trenger hjelp-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...