Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg håper det er noen der ute som kan hjelpe meg.

Jeg har hatt en praksisplass igjennom nav i nesten 1 år nå. Forje uke snakket jeg med saksbehandleren min som fortalte at de ikke "kan" forlenge praksisplassen mer. Jeg trodde man kunne ha det i 2 år.

Problemet er at jeg sliter veldig psykisk og tror ikke jeg hadde taklet en ny jobb akkurat nå. Jeg har forbedret meg masse i denne praksisplassen og vil så gjerne jobber der et år til. Jeg tror det ville gjort under for meg.

Er det noen her som har peiling på om det er vanskelig å få forlenget praksisplass i et år til? Er det i det hele tatt mulig? :( Jeg skal i møte med nav til uken, men jeg klarer ikke å vente med å få svar - jeg beskymrer meg så mye.

Jeg trenger ikke høre at jeg må heller prøve å skaffe meg en jobb, jeg hadde gjort det om jeg trodde jeg kunne holde på jobben, noe jeg har feilet å gjøre tidligere, i flere jobber :(

Anonym poster: 778d717718f8971eaa09a2982e35a599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Jeg har tidligere vært i to praksisperioder gjennom NAV der jeg har fått individstønad. Du kan desverre bare jobbe i praksisplass gjennom NAV i tilsammen 1 år. Jeg er ganske sikker på at det er umulig å forlenge dette, desverre. Jeg tror reglene har vært slik lenge.

Har du gått på noen kurs gjennom NAV?

Lykke til videre :)

Anonym poster: 29c36d971da65322e17a07f2c5d32308

Skrevet

Hvis du er så syk, så burde du, i samarbeid med lege og NAV, søke om AAP.

Anonym poster: 37321b48a81e4e7dddba9a4e3a92d95d

Skrevet

Enig med de to over! Si det som det er, og hold på ditt. Om det virkelig er så ille for deg, så må du si det som det er. Så vil de hjelpe deg med noe - de er jo der for å hjelpe deg tilbake, og om du trenger praksisplass 1 år til så må de jo ordne det på et vis. Kanskje de kunne søkt deg inn på unikum? De gir praksisplass til de som sliter psykisk.

Anonym poster: 6cc55da2d2708a7a9d0025838edbf240

Skrevet

Dersom du har vedtak på at du har spesielt tilpasset innsats kan praksisplassen utvides ut over ett år. Dersom du har standard eller situasjonbestemt innsats er det riktig at ett år er max. Du har fått vedtak på dette, husker du ikke hva som står i vedtaket så be omå få en kopi av NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...