Gå til innhold

Hvilken matte eksamen må jeg ta for å få studiekompetanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått to år på yrkesfag og holder nå på med å ta studiekompetanse som privatist. Gikk for noen år siden på Sonans for å få tatt disse fagene, akkurat i den tiden man holdt på med å konvertere fra R94 til Kunnskapsløftet.

Nå mangler jeg bare matte for å ha studiekompetanse, men jeg er usikker på hvilken jeg må ta. Ved Sonans skulle jeg egentlig ta 1P+2P, altså MAT1003 eksamen. Men som jeg nå har lest på nettet var det siste gang man kunne ta den eksamen våren 2012. Så hvilken eksamen må jeg ta nå?

Skal innom vgs i morgen å forhøre meg, tenkte bare å se om noen her viste:)

Anonym poster: d595ea54357fa478e5db70b400965752

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P1 og P2 er matten som trengs for å få genrell studiekompetanse :)

Gjest avocadoen
Skrevet

Du trenger kun den enkleste som sagt over her :)

Skrevet

Men må man ta to eksamener i matte for å få generell studiekompetanse etter 23/5 regelen? Eller må man ta både 1P eller T og 2P eller T? Og er det stor forskjell på de?

• 2 måneder senere...
Skrevet

*bump*

Anonym poster: 6d434810e0a2f3816d5bf5c4c6248aa0

Skrevet

Men må man ta to eksamener i matte for å få generell studiekompetanse etter 23/5 regelen? Eller må man ta både 1P eller T og 2P eller T? Og er det stor forskjell på de?

Våren 2012 var siste mulighet for å ta eksamen i Matematikk 1P+2P som en eksamen (MAT1003). Utdanningsdirektoratet har bestemt at fra og med høsten 2012 må en ta 1P og 2P hver for seg (to kurs med hver sin eksamen).

http://www.akademiet.no/Privatist/Fag-og-kurs/Generell-studiekompetanse.aspx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...