Gjest Bobler Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 30 kr. Dæven, det var ikke dyrt. Har du hjemmeside? Og spesial-lager du eller har du noen å velge i mellom? Min kjære pappa har bursdag snart.
Wonders Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 Jeg har ingen egen side, og bare en liten hobby. Pga skatteregler osv vil det nok forbli sånn... Jeg gir bort i hytt og pine. Mange som har blogger selger sine og tar sikkert spes.bestillinger da? ...
Apple- Skrevet 10. september 2012 #6 Skrevet 10. september 2012 Wonders, den prisen kan jo ikke en gang dekke materialkostnadene dine? Jeg kjenner en som selger til 65 kroner, og hun sier at det er kostpris. Hun tjener altså ingenting på det. Selger du bare til familie og venner? Går du inn på epla f.eks så selges det vel der kort til ihvertfall 80-85 kr. Skattereglene du henviser til er vel de som sier at du kan tjene inntil 50 000 og fortsatt regnes som hobby? Du skal selge sinnsykt mye kort for å tjene 50 000...
Wonders Skrevet 10. september 2012 #7 Skrevet 10. september 2012 takk for info. 80 kr for et kort er overpriset. Kjøper mye i utlandet. Norske butikker er blodpris. 70% salg på Panduro nærmer seg internasjonale priser... Selger/gir bort til kollegaer,venner, naboer...Det er ikke noe å tjene på nei. Farlig grunn her nå, men jeg drømmer om å dele disse herlighetene med så mange mange flere...Men jeg liker ikke når noen prser seg ut helt og lager et kunstig vakum... Det er ikke ra for kunder eller "bedriften". Det er bare forhandlerne som gnir seg i henda. Jeg lager alle mulige kort... Jeg sitter med ca 100 stk, kanskje jeg skal titte på å selge unna. Her er et nytt bryllupskort til pakistansk vennepar... og her er pappas bursdagskort, han elsker motorsport 1
Wonders Skrevet 10. september 2012 #8 Skrevet 10. september 2012 ser nå hvorfor det er så dyrt på epla. De skal ha ditt og datt for å formidle for meg... 5% av salgssummen og 5 kr pr. solgte kort a gitt, det blir ikke billig for noen... man må jo selge ting av verdi da for at det skal lønne seg. Strikkegensere osv... Små kort blir spist opp...
Apple- Skrevet 10. september 2012 #9 Skrevet 10. september 2012 Jeg må si du er utrolig flink, Wonders! Folk burte ha skamvett nok til å betale deg mer enn 30 kr for et kort! 1
cha Skrevet 10. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2012 Kan man lage blogg og selge kort uten å registrre seg eller skatte av inntektene??
Lista Skrevet 11. september 2012 #11 Skrevet 11. september 2012 (endret) Wonders, den prisen kan jo ikke en gang dekke materialkostnadene dine? Jeg kjenner en som selger til 65 kroner, og hun sier at det er kostpris. Hun tjener altså ingenting på det. Selger du bare til familie og venner? Går du inn på epla f.eks så selges det vel der kort til ihvertfall 80-85 kr. Skattereglene du henviser til er vel de som sier at du kan tjene inntil 50 000 og fortsatt regnes som hobby? Du skal selge sinnsykt mye kort for å tjene 50 000... 50 000 er grensa for å beregne moms eller ikke- Det er ikke automatisk skattefritt selv om det er hobby, og det er ingen beløpsgrense. Det er opp til ligningskontoret å avgjøre i hver enkelt sak. Endret 11. september 2012 av Lista 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå