Gå til innhold

mistet fylling - akutt? pris?

Anbefalte innlegg

Nå nettopp oppdaget jeg plutselig at det var en skarp kant på ene hjørnetannen min når jeg var ani med tungen og en tur til speilet kunne vise ett stoooort hull. Jeg har hatt en fylling der i mange år og jeg har mistenkt at denne har fått en sprekk i seg. Nå har den rett og slett falt ut i løpet av kvelden... (ikke merket noe ubehag eller funnet biten i munnen).

Så er det problemet, jeg er blakk. Har 5000 på konto som skal vare ut mnd og nå kan jeg nermest se pengene fly ut vinduet mitt... Jeg har ikke vont i tannen, men det er ubehagelig å være ani med tungen (klarer ikke la være å pirke) og jeg kan se hullet svært godt, det er så stort.

Noen som har en formening om jeg må fikse dette med en gang og som tror de kan komme en ca-pris? Jeg vet det er vanskelig å sette pris på slike ting, men ett ca tall ville hjulpet mye. Noen som vet hva som eventuelt må gjøres? Er det nok å renske og fylle i på nytt?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/687169-mistet-fylling-akutt-pris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når en gammel fylling ramler ut er det ikke direkte akutt om det ikke var en rotfylling, eller en veldig dyp vanlig fylling.

Så lenge du ikke har direkte ubehag når du tygger, kan du fint vente litt.

Gikk selv et års tid fra en fylling ramlet ut til jeg fikk ordna den, og det gikk greit i mitt tilfelle.

Fyllinger er forøvrig ikke det dyreste du kan fikse hos en tannlege, så ca pris på 1500 er nok ikke så langt ifra. Regner med at du ikke trenger å bore noe videre om du tar den raskt, men om du venter en stund, kan det legge seg noe tannstein og rusk der så den må småpusses litt før ny fylling blir lagt.

Mens jeg er inne på det, er det noen som vet om tannklinikken i årstadveien 17 (bergen) er offentlig tannlege og om det er den eller det nye odontologbygget jeg skal ringe til? Sitter og googler, men skjønner ikke om dette er det samme eller om odontololen kun er undervisningsrelatert...

Jeg tror jeg vil fikse det så fort som mulig, er så sinnsykt ubehagelig å være ani, redd jeg skal rive løs noe mer med uhell og at det skal bli værre. Tennen mine er vannskjøtt nok fra før av ;)

Da var time bestilt ;) Ikke særlig hyggelig resepsjonist ("Jeg kan ikke gi deg noe før om en mnd, ring privat tannlege om du ikke har en fast her hos oss..." *forklare at det ikke er akutt, ingen smerter, men vil helst få gjort noe med det før det skjer noe, så jeg kan godt vente og ta det som skulle dukke opp..* "Eller, oij, vent, jeg har jo faktisk flere ledige, til og med i morgen..." Ehh...Ok, hvorfor sa du ikke det med en gang?)

Da får vi se hva dommen er, jeg ble så satt ut av kvinnemennesket i telefonen at jeg ikke spurte noe om pris, så får vi se hva de sier. Noen som vet om man kan be om faktura hos offentlige tannleger?

Annonse

Da var time bestilt ;) Ikke særlig hyggelig resepsjonist ("Jeg kan ikke gi deg noe før om en mnd, ring privat tannlege om du ikke har en fast her hos oss..." *forklare at det ikke er akutt, ingen smerter, men vil helst få gjort noe med det før det skjer noe, så jeg kan godt vente og ta det som skulle dukke opp..* "Eller, oij, vent, jeg har jo faktisk flere ledige, til og med i morgen..." Ehh...Ok, hvorfor sa du ikke det med en gang?)

Da får vi se hva dommen er, jeg ble så satt ut av kvinnemennesket i telefonen at jeg ikke spurte noe om pris, så får vi se hva de sier. Noen som vet om man kan be om faktura hos offentlige tannleger?

De har som regel satt av noe tid til akuttpasienter hver dag, så om den du snakket med trodde at det ikke hastet noe særlig, så kan det jo hende at h*n kun så på de "normale" timene og der er det som oftest litt ventetid hos offentlige tannleger...

Man kan velge å få med seg en faktura, men da tar de gjerne et fakturagebyr på eksempelvis 75 kr ekstra.

Anonym poster: 4e7ebd4eed369530766141aad206a3b4

Kom til tannlegen i dag morges og fikk beskjed om at det var et hull som var mye mer akutt enn det jeg hadde (som ikke var en mistet fylling, men ett hull som var blitt så stort at "veggen" rundt var falt av og derfor så ut som en mistet fylling). Fikset det mest akutte og ble 1100 kroner fattigere og skal tilbake i morgen og fikse det jeg egentlig kom for ;) Forventet pris da blir på ca 3000 ++. Flaks i uflaks, hadde jeg ikke gått ned for dette hadde det andre hullet mest sansynligvis gått til rot innen jeg hadde kommet meg til tannlegen, så bra jeg fikk det midlertidig fikset. Skal også ta en ny runde når januarlønningen kommer for å fikse det ordentlig (i dag ble det bare en permantent løsning) og da ta en skikkelig opprensking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...