Gå til innhold

Fra høgskole utdanning til fagskole-ish!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en 3-årig ubrukelig utdanning, vurderer jeg nå å ta no helsesekretær eller saksbehandler ved Treider fagskole eller noe!!

Noen som har tatt en slik vei? Fra høgere utdanning til noe lavere?

Anonym poster: 65bb51418867ded77a9e52d264b96070

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonym poster: 9b5445bfdfeba3ffdf0bbc4c8e58ba2d

Gjest Badabing
Skrevet

Har ikke akkurat gjort det selv, men vil det ikke heller lønne seg å bygge på det du har? Er det en bachelor du har tatt?

Skrevet

Ja, i et fag! Og karakterene er ikke noe å skryte av!Så bygge på hva? Master, neppe for det kreves sitt!

Men tenker yrkesutdanninger vil forsikre meg jobb i alle fall!

Skrevet

Jeg har tatt advokatsekretær på Treider etter å ha gått tre år på UiO. Veldig fornøyd med det valget :)

Skrevet

Åh, vil du si litt hvorfor du valgte det?

Hva gikk du på UiO og var det enkelt å finne jobb?

Har man høyre lønn da?

Håper på svar:)

Tok musikk forresten, ubrukelig for min del....

TS

Skrevet

Gikk på historie, og skulle egentlig bli lærer. Meeeeen, tror ikke det er så lett å få jobb som det. Men synes jus er spennende og hadde vurdert Advokatsekretær før så var et lett valg å bytte. Har ikke fått jobb ennå, men flere i klassen fikk jobb der de hadde praksisen sin. Jeg er vikar foreløpig, men skal på intervju på en jobb snart. Regner med å tjene rundt 350.000 i året, var ferdig i sommer.

Nå er Treider slått sammen med Utdanningshuset så er litt forskjell på linjene der nå. Det er advokatsekretær og administrasjonssekretær som er de opprinnelige Treider-linjene (når det gjelder sekretær) så opplegget på helsesekretær er nok litt annerledes. Tror ikke de har praksis bl.a. Men kan anbefale advokatsekretær :)

Skrevet

Tusen takk for svar og da tror jeg dette er noe for meg <3<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...