Gå til innhold

hva hadde du gjort? (bryllup)

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal gifte oss borgelig først for å få det formelle i orden i Norge. Ingen bryllupsfest, brudekjole osv. 8 måneder senere så skal vi ha bryllup i utlandet med bryllupsfest og det hele.

Jeg og min kommende ektemann har forskjellige nasjonaliteter og hadde det ikke vært for kostnader og at det er veldig tungvindt så hadde vi gjort alt samtidig i utlandet.

Fra hvilken av de to datoene ville du regnet deg som gift? tenker da på dato i giftering osv.

Anonym poster: 12f845f8da77a1d3009faf71cb341eb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du gifte deg 2 ganger?

• Liker 2
Skrevet

det har jeg skrevet.

• Liker 6
Skrevet

så kjedelig å måtte vente åtte måneder imellom ... jeg ville ha prøvd alt jeg kunne å få de to tettere sammen. men det har dere kanskje gjort .. ?

jeg ville uansett regnet meg som gift fra den første gangen. for det er dere jo vitterlig :)

• Liker 3
Skrevet

Man er gift fra første gangen vil jeg si. Det er jo da dere formelt sett blir gift - så kan ikke akkurat regne det fra andre gangen selvom det sikkert høres morsommere ut siden det er da dere skal ha det "ordentlige " bryllupet.

Jeg skjønner ikke helt hva som er veldig tungvint med å vie seg i utlandet nå kontra om 8 md? Og er det det at dere kanskje ikke har råd til å ha bryllupet nå? Det haster kanskje veldig med den formelle biten av en eller annen grunn?

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor noen må henge seg opp i hvorfor det blir slik og slik. Alt har sine grunner uten at jeg skulle måtte forklare meg mer nøye om det.

Svar heller på det jeg spør om :smilorange:

Men kan si at det blir vielse og full pakke i utlandet. Mens her blir det inn og ut på rådhuset kun for å få det formelle i orden.

Petalouda: Ja, hadde det vært mulig.. :tommelsmil:

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor noen må henge seg opp i hvorfor det blir slik og slik. Alt har sine grunner uten at jeg skulle måtte forklare meg mer nøye om det.

Svar heller på det jeg spør om :smilorange:

Men kan si at det blir vielse og full pakke i utlandet. Mens her blir det inn og ut på rådhuset kun for å få det formelle i orden.

Petalouda: Ja, hadde det vært mulig.. :tommelsmil:

Vel, for min egen del var det virkelig ikke ment annet enn mulig hjelp. Spesielt siden du i startinnlegget sier at det er veldig tungvint - noe det ikke er.

Svaret på spørsmålet er at du er gift fra første gang du gifter deg. Er vel ikke så veldig vanskelig å gjette seg til det heller egentlig :-)

Endret av Portvinpiken
  • Liker 3
Skrevet

Jeg ville regnet fra første gang du gifter deg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg ville regnet fra første gang du gifter deg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Enig :)

Skrevet

Takk for svar :sminkedokke::smilorange:

Skrevet

Første gang teller mener jeg å :-) Men hva med å kjøre det på samme dato selv om det er i en annen mnd? Altså feks. 15.jan og 15.aug?

• Liker 1
Skrevet

Vel. For å si det sånn: juridisk sett er dere jo gift fra den første datoen. Men, hvis den dagen for dere kun dreier seg om å skrive på noen papirer, og dere skal vente med det dere ser på som vielsen, festen, og kanskje til og med ringene? Da tenker jeg at dere skal velge den datoen dere selv føler er den riktige datoen. Hvilken dato som er juridisk korrekt har vel ingenting å si for hva man har som inskripsjon i ringen sin, hvis det for dere føles mest riktig og naturlig at det er datoen dere skal ha bryllup i utlandet som er den "egentlige" datoen? Det er nå iallfall min tanke :)

• Liker 1
Skrevet

Vi gjør det akkurat på samme måte! Skal ha bryllup med kirkelig vielse i utlandet, men gifter oss juridisk borgerlig i Norge først uten noe oppmerksomhet rundt det. Grunnen er at i det landet vi skal gifte oss blir man ikke offisielt gift gjennom kirkelig vielse. Så alle der gifter seg først borgerlig uten stort bryllup, så kirkelig med selve festen. Vi tar da det borgerlige i Norge for å slippe alt av papirer ved å gifte seg i utlandet.

Men til spørsmålet ditt: vi regner oss som gift fra den dagen i utlandet. Det er også denne datoen vi skriver i ringene. Grunnen til dette er at hvis vi kunne velge hadde det vært denne dagen vi ble gift. Det er her Jeg skal gå opp kirkegulvet, vi skal ha mange gjester osv. Det i Norge er ikke viktig for oss, og mange av gjestene kommer sikkert ikke til å vite at vi alt er gift (ikke at vi holder det hemmelig!)

• Liker 1
Skrevet

Vi gjør det akkurat på samme måte! Skal ha bryllup med kirkelig vielse i utlandet, men gifter oss juridisk borgerlig i Norge først uten noe oppmerksomhet rundt det. Grunnen er at i det landet vi skal gifte oss blir man ikke offisielt gift gjennom kirkelig vielse. Så alle der gifter seg først borgerlig uten stort bryllup, så kirkelig med selve festen. Vi tar da det borgerlige i Norge for å slippe alt av papirer ved å gifte seg i utlandet.

Men til spørsmålet ditt: vi regner oss som gift fra den dagen i utlandet. Det er også denne datoen vi skriver i ringene. Grunnen til dette er at hvis vi kunne velge hadde det vært denne dagen vi ble gift. Det er her Jeg skal gå opp kirkegulvet, vi skal ha mange gjester osv. Det i Norge er ikke viktig for oss, og mange av gjestene kommer sikkert ikke til å vite at vi alt er gift (ikke at vi holder det hemmelig!)

Hei. Så hyggelig å høre hvordan dere tenker gjøre det! Jeg tenker på samme måte som deg, da vi også hadde valgt datoen i utlandet for både juridisk inngåelse av ekteskap og bryllup om vi kunne velge.

Vi vil ikke gifte oss religiøst da vi tilhører forskjellige religioner. Mens det landet vi skal gifte oss i krever at en blir giftet innen en religion (samme hvilken) for at ekteskapet skal være gyldig. Så når vi da har borgerlig vielse i norge og alt det formelle blir ordnet her så står vi fritt til å få dagen våres slik VI ØNSKER :smilorange:

Tror jeg bikker mot å gjøre det slik som dere, å regne oss som gift fra bryllupsdagen -selv om vi juridisk sett er gift før. Takk for svar :sminkedokke:

Skrevet

Hei. Så hyggelig å høre hvordan dere tenker gjøre det! Jeg tenker på samme måte som deg, da vi også hadde valgt datoen i utlandet for både juridisk inngåelse av ekteskap og bryllup om vi kunne velge.

Vi vil ikke gifte oss religiøst da vi tilhører forskjellige religioner. Mens det landet vi skal gifte oss i krever at en blir giftet innen en religion (samme hvilken) for at ekteskapet skal være gyldig. Så når vi da har borgerlig vielse i norge og alt det formelle blir ordnet her så står vi fritt til å få dagen våres slik VI ØNSKER :smilorange:

Tror jeg bikker mot å gjøre det slik som dere, å regne oss som gift fra bryllupsdagen -selv om vi juridisk sett er gift før. Takk for svar :sminkedokke:

Da har du jo fått bekreftet det du ønsket da ;-). Så fint.

Anonym poster: 0d5f8259ffa7b176f4a0e69703dcc390

Skrevet

Da har du jo fått bekreftet det du ønsket da ;-). Så fint.

Anonym poster: 0d5f8259ffa7b176f4a0e69703dcc390

Ja, men så er det det om det blir dumt. Får så mange forskjellige svar når jeg spør folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...