Avogadro Skrevet 9. september 2012 #1 Skrevet 9. september 2012 Hei Jeg lurte på om det er noen som vet om de har øvelser i militæret i mørket/på natten ute? Sånn type at de må sove ute en natt i naturen for å 'øve'. Vet noen isåfall hva det heter? Lurer ifm en oppgave! På forhånd takk
Sugar&Spice Skrevet 9. september 2012 #2 Skrevet 9. september 2012 Selvfølgelig har de øvelser i mørket og på natten ute. Alle øvelser har forskjellig navn.... Tenker du på hva det heter når de ligger ute i natten?
Avogadro Skrevet 9. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2012 Selvfølgelig har de øvelser i mørket og på natten ute. Alle øvelser har forskjellig navn.... Tenker du på hva det heter når de ligger ute i natten? Takk for svar! Ja, tenkte på konkret navn, hehe
Sugar&Spice Skrevet 9. september 2012 #4 Skrevet 9. september 2012 Så vidt jeg vet så har det ikke noe spesielt navn, som jeg har hørt om selvfølgelig! Det kan være jeg tar feil... Men du burde være litt mer spesifikk, for jeg skjønner ikke helt om du mener øvelse, eller om du bare lurer på hva det heter... Jeg ville jo kalt det overnatting om de bare var ute. Under en øvelse kan det hete så mye - avhengig av hva oppgavene deres er.
Avogadro Skrevet 9. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2012 Så vidt jeg vet så har det ikke noe spesielt navn, som jeg har hørt om selvfølgelig! Det kan være jeg tar feil... Men du burde være litt mer spesifikk, for jeg skjønner ikke helt om du mener øvelse, eller om du bare lurer på hva det heter... Jeg ville jo kalt det overnatting om de bare var ute. Under en øvelse kan det hete så mye - avhengig av hva oppgavene deres er. Nei, mener øvelser hvor de sover ute. Også lurer jeg på det spesifikke navnet/betegnelsen for det. F.eks 'mørkekjøring'. Nå har eksempelet ingen sammenheng, men den type navn på det liksom.
TheHairyToothfairy Skrevet 9. september 2012 #6 Skrevet 9. september 2012 Det heter feltøvelse straks man er utenfor leir. Det har ingen spesifike navn for hvor mange døgn/timer man er ute. Begrepet "nattmanøver" kan brukes, men da er det inneforstått at det kun gjelder noen timer av natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå