Gå til innhold

1. Kor -13

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg at noen leser opp 1. kor, kapitel 13 under vielsen vår. Er det vanlig at presten "må" gjøre dette eller kan jeg fex velge en kusine eller noeN til å lese det?

Eller kan presten legge opp talen sin rundt dette skriftstedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iflg. svigerfar (som jo er presten som skal vie oss) kan dere absolutt velge tekstlesere. For eksempel vil jeg be morfar om å lese tekst i vår vielse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha sammen teksten under vår vielse, men jeg fant ingen som ville lese den av de jeg håpet på, så derfor skal presten lese den! Men jeg tenkte å spørre han under samtalen vi skal ha, om ha ikke kan fokusere talen sin rundt det tema!Til spm, presten vår sa hvertfall at det gjerne måtte være noen vi kjente som leste den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle bryllup jeg har vært i har presten lagt preika si rundt denne teksten. Dette pleier å være en bankers.

Det er kjempe kjekt når det er andre enn presten som har skriftlesingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presten vår ba om en fra vår familie som kunne lese tekst, som kunne bryte det opp litt, og gjerne en kvinne slik at stemmene sto godt til hverandre. Vi spurte brudgommens søster, hun ville ikke, så det ble kusinen hans. Siden fetteren min var solist, så fikk hver familie sitt også da, selv om det ikke var poenget.

Hvorvidt presten skal legge talen rundt skriftstedet eller om det skal være noe som skal lese det og han snakker om noe annet - alt dette er sånn som du avtaler med presten direkte og du vil ikke kunne få noen fasitsvar her inne.

Hvis det er lenge til dere har samtaler med presten, ring ham da, vel - og be om få startet samtalene før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min søster leste fra dette skriftstedeti vårt bryllup, forloveren leste dette til ei venninne som giftet seg i fjor sommer, jeg leste det + flere tekster under en venninnes bryllup. Tror prestene synes det er OK at andre blir engasjert.

I vårt bryllup hadde vi bedt presten holde sin tale rundt dette skriftstedet. Han visste også at vi har dette som inskripsjon i våre ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presten vår ønsket at forloverne skulle dele på å lese teksten, hun mente at forloverne burde få vise seg fram litt mer i kirken de og hvis de ville. Og det ville de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har utdrag av teksten på denne?

Jg har nemlig vært på utkikk etter en tekst som jg har hørt i bryllup tidligere, men klarer ikke å finne ut hvor i bibelen den er... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har utdrag av teksten på denne?

Jg har nemlig vært på utkikk etter en tekst som jg har hørt i bryllup tidligere, men klarer ikke å finne ut hvor i bibelen den er... :oops:

www.bibelen.no

Har selv lest denne da jeg var forlover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok også at noen skal lese denne for oss, og da ikke presten...

(ellers så måtte jeg trekke på smilebåndet da jeg så at Jostein Gaarder har brukte bibelsitater i sin bok, 'I et speil, i en gåte'. En av mine favorittbøker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster kommer til å lese en tekst herfra i vårt bryllup.

Jeg tror dette har blitt brukt i samtlige bryllup jeg har vært i,

enten ved at presten har lagt opp talen sin rundt denne teksten, eller ved at presten eller andre har lest.

Men jeg vil bruke denne teksten likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...