AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #1 Del Skrevet 9. september 2012 Når i løpet av dagen begynner dere å uroe dere om dere enda ikke har kjent noe? Og når gjør dere noe? Er det sånn at om man ikke kjenner noe på morgenen , gjennom hele dagen og heller ikke på kvelden samme dag at man burde kontakte sykehuset? Eller sover man gjennom natten og venter og ser om det er liv dagen etter? Blir så forvirra av alt jeg leser..<br /><br /> Anonym poster: fe62b89dd3e6cc48430b1757ae241649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 9. september 2012 #2 Del Skrevet 9. september 2012 Hvor langt er du på vei? Drikk noe kaldt og søtt, som saft, sett deg et rolig sted og følg med i to timer. Velg gjerne et tidspunkt babyen pleier å være livlig. Kjenner du lite eller ingenting så ringer du føden. Ikke vent til i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #3 Del Skrevet 9. september 2012 23 uker bare. Men siden jeg har kjent liv hver dag siden uke 20 så sa jordmor at jeg skal kjenne liv hver dag , selvom det er tidlig Kjenner liv nå , syntes det bare hadde vært så rolig i forhold til de andre dagene ! Tusen takk <br /><br /> Anonym poster: fe62b89dd3e6cc48430b1757ae241649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #4 Del Skrevet 9. september 2012 jeg fikk råd om å skrive ned hverdag hvor mye bevegelse og når det pleier å være bevegelse. fordi da sjekket eg bare i boka hva som er normalen for meg. at babyen beveger seg. Anonym poster: f91a1e5364c37b7820283362d99564bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 9. september 2012 #5 Del Skrevet 9. september 2012 Så tidlig er det ikke så mye å tenke på babyen er fortsatt så liten at om h*n snur seg og sparker i morkake eller mot ryggen kan det fort skje at du ikke merker noe. Men stilner det til i 3. Trimester, så venter du ikke! Da skal du kjenne liv jevnlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 9. september 2012 #6 Del Skrevet 9. september 2012 Jeg er særs rolig på dette feltet, men de gangene jeg har blitt i tvil, har jeg tatt "safttesten", og det har fungert hver gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. september 2012 #7 Del Skrevet 9. september 2012 Da jeg var 22 uker og 3 dager kjente jeg plutselig ikke noe, selv om jeg hadde kjent liv hver dag siden uke 18. Men det viste seg at det bare var det at gutten hadde snudd seg inn mot ryggen min, derfor kjente jeg ikke noe særlig. Dessuten, så tidlig fikk jeg beskjed om at de ikke kunne gjøre noe fra eller til uansett (ringte de), men at jeg kunne komme på sjekk dersom jeg ville, men valgte å se det an. Noen timer senere kjente jeg bevegelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadamasa Skrevet 9. september 2012 #8 Del Skrevet 9. september 2012 Jeg hadde halvannen dag med "døsig" følelse i magen i uke 28. Da jeg ringte, ble jeg bedt om å k på sykehuset umiddelbart og ble utredet både med ctg, og ultralyd. Heldigvis hadde mini bare snudd seg og sov mer, men personalet var takknemlige for at jeg kom, de hadde nettopp hatt en inne hvor hun dessverre hadde ventet for lenge med å ta kontakt. Bedre med en sjekk for mye! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. september 2012 #9 Del Skrevet 9. september 2012 Jeg har aldri notert når det er liv i magen eller telt antall spark. Her har det bare vært et par ganger i løpet av to svangerskap hvor jeg har stusset på lite bevegelse, men da har det fungert å drikke saft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 9. september 2012 #10 Del Skrevet 9. september 2012 Er det ikke fra uke 28 eller noe, hvor man kan forvente å kjenne liv hver dag? Jeg skrev aldri ned noe, men så hadde jeg en veldig aktiv krabat, så jeg rakk aldri å bekymre meg. Men kjente likevel variasjon. Noen dager sov han mer enn andre. Og han reagerte på kald drikke de gangene jeg prøvde det bare for å teste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 9. september 2012 #11 Del Skrevet 9. september 2012 Hvis jeg ikke hadde kjent liv etter lunsj, prøvde jeg vanlgvis å drikke et kaldt glass vann, sette meg/legge meg ned, og dytte litt på magen. Kjente alltid liv etter max 5 minutter. Hvis ikke det hadde virket, hadde jeg ventet en time og prøvd igjen. Hadde jeg fortsatt ikke kjent noe da hadde jeg ringt føden. Kjenner dessverre noen som har mistet barnet i magen, tett opp til termin, og noen som heldigvis rakk å redde barnet ved hastekeisersnitt, fordi de reagerte raskt ved lite liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 10. september 2012 #12 Del Skrevet 10. september 2012 Foreløpig har han veldig forskjellig bevegelsesmønster fra dag til dag, så jeg stresser ikke så voldsomt. Men som i dag for eksempel, så har jeg ikke merket noe til ham før jobb. Så da håper jeg han livner til mens jeg er på jobb og sitter stille. Kjøper evt noe eplejuice eller noe for å se om det vekker ham litt. De siste dagene har han stort sett vært aktiv tidlig morgen og sent på kveld, mens han tidlig i forrige uke bare var aktiv midt på dagen... Siden jeg er 'bare' i uke 26, og har jordmortime i uke 28, velger jeg å prøve å slappe av foreløpig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 10. september 2012 #13 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg er 24 uker, og har heller ikke klart å fange opp noe klart mønster i bevegelsene. Men når hun først begynner, så holder hun på å svinse inni der en god stund Hun er veldig aktiv på kvelden hvert fall. Er det en stund siden jeg har kjent noe, pleier jeg også å bruke saft-trikset. Ellers hjelper det å sitte/legge seg ned og være helt rolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 10. september 2012 #14 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg måtte være ekstra obs på bevegelser i siste svangerskap. Det er helt vanlig med noen rolige og noen aktive dager, men i følge legen på sykehuset sover de ikke mer enn 40 minutter i strekk i magen. Så hvis det er en stund siden man har merket noe, og man heller ikke kjenner noe innen en times tid etter å ha dyttet/drukket/spist hadde jeg vurdert å ringe føden. Et "knep" kan også være å lene seg forover når man sitter, da fikk jeg som regel noen spark tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusleline Skrevet 11. september 2012 #15 Del Skrevet 11. september 2012 Jeg er ikke så langt at jeg kan forvente å kjenne liv enda, men dette med saft etc var kjekt å vite :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #16 Del Skrevet 11. september 2012 Er det ikke fra uke 28 eller noe, hvor man kan forvente å kjenne liv hver dag? Jeg skrev aldri ned noe, men så hadde jeg en veldig aktiv krabat, så jeg rakk aldri å bekymre meg. Men kjente likevel variasjon. Noen dager sov han mer enn andre. Og han reagerte på kald drikke de gangene jeg prøvde det bare for å teste. Ifølge jordmoren min så skal jeg kjenne liv hver dag fordi jeg allerede har kjent det i nå over 2 uker . Så det er helt individuelt. <br /><br /> Anonym poster: fe62b89dd3e6cc48430b1757ae241649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå