Gå til innhold

Strikkebøkene "myk start" og "strikk til nøstebarn"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette spørsmålet hører sikkert egentlig til på hobbyforumet, men jeg spør her siden oppskriftene går på tøy til baby/barn.

Er det noen som har en av disse og vil fortelle hva de syns? Hvordan er det å få tak i garn til oppskriftene, og er oppskriftene bra eller "gammelt nytt"?

Vet at myk start går til ett år, men hvor langt går strikk til nøstebarn i størrelser?

Anonym poster: 446def67f79e65bc3cbbfe082a5a80c7

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg har begge bøkene og liker dem godt :) Masse kjekke oppskrifter. Nøstebarn-boka går veldig langt opp i str. Nå pleier jeg ikke bruke det anbefalte garnet i noen av bøkene, men kjøper heller annet merinoull, eller alpakka-garn når jeg skal lage noe. Da ser man bare på strikkefastheten så finner man alltid noe :)

Skrevet

Jeg har begge bøkene og liker dem godt :) Masse kjekke oppskrifter. Nøstebarn-boka går veldig langt opp i str. Nå pleier jeg ikke bruke det anbefalte garnet i noen av bøkene, men kjøper heller annet merinoull, eller alpakka-garn når jeg skal lage noe. Da ser man bare på strikkefastheten så finner man alltid noe :)

Signerer.

Nøstebarn går jo helt til voksen på en del oppskrifter.

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Har begge, bruker kun nøstebarnboka.

Skrevet

Har strikket masse fra myk start til babyer. Men nå som de har vokst litt så blir det mest nøstebarn.

Skrevet

Myk Start er på tilbud hos Ark bokhandel nå for 149 :)

Skrevet (endret)

Myk start har også litt oppskrifter til mor. Sokker, topp og ammeinnlegg.

Kjøper sjelden garnet i oppskriften, ser mer på slikt som veiledende. Noen klassikere er det jo, men det som jeg liker så godt med i hvert fall Nøstebarnboka er at det er så lett å variere oppskriftene med mønster og farger og striper og det som er. Anbefaler begge bøkene!

Endret av Øydis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...