Gå til innhold

Noen som har electrolux sin ergorapido eller lignende støvsuger?

Anbefalte innlegg

Gjest mari kontrari
Skrevet

...lurer på å skaffe meg en slik, men sliter litt med oppbevaringsplassen (ettromsleilighet), så har noen spørsmål som jeg ikke har funnet sikkert svar på på nettsidene:

Hvor bred er den på det bredeste? Altså bredde på selve foten når den står i lader? Håper på å få den inn mellom et skap og veggen...

Og hvordan fungerer den mobile(?) gulvladeren om jeg ikke får skrudd opp lader på veggen? Er laderen veldig stor? Og står støvsugeren støtt i den uten å lene seg mot noe? Ser for meg at jeg evt. kan gjemme laderen i et skap og støvsugeren et annet sted når den ikke er i bruk, og heller lade den litt før den skal brukes. Om det ikke tar veldig lang tid å lade den?

Også lurer jeg på hvor ofte dere må bytte pose (hvor mange runder på ca hvor mange kvadrat)?

På forhånd tusen takk for hjelpen :)

Skrevet

Akkurat mål vet jeg ikke, men jeg har den støvsugeren og er superfornøyd. Den er så enkel å bare ta av laderen og gå over gulvet med. Den er posefri, så du tømmer innholdet og tørker av innsiden og så er den klar igjen. Den kan brukes noen runder før du må tømme den, men jeg vet ikke helt eksakt. Vi har en tendenes til å la det gå litt for lenge mellom hver gang så den er ganske full når vi tømmer den ;) Skal blir flinkere på det.

Anonym poster: 984263f86d1d9847abd40f65a375f9ba

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg hadde planer om å ha den fremme så jeg bare kunne sveipe over kjøkkengulvet, men den klarer ikke å suge opp en eneste smule..

• Liker 2
Skrevet

Den er i underkant av 30 cm på det bredeste nede. Laderen kan enten stå fritt på gulvet eller skrus på veggen. Synes det funker best å ha den på gulvet. Skaftet står støtt uten å lene seg mot noe. Hvorfor ha laderen en plass og ergorapidoen en annen plass? Har du plass til ladestasjonen har du vel også plass til ergorapidoen oppi? Det er jo det den er laget for. Stilig og i mange farger for at man skal ha den framme. Står ikke stødig alene uten laderen.

Den bruker ca 16 timer på å lades opp, når den er ferdigladet drar den ikke mer strøm. Du kan bruke den i ca 20 min når den er fulladet. Kunne ikke tenkt meg å hatt kun laderen framne og dra ergorapidoen ut av et skap (?!) ved bruk... Tungvindt! Pen å ha framne for å sveipe over gulvet i full fart. Beholderen tømmes enkelt ved å åpne den.

Men det er ingen støvsuger. Det er litt viktig å presisere. Den er fin å bruke på rusk og rask men til ordentlig støvsuging må du nok invistere i en skikjelig støvsuger, ca 1500-2000 kr.

Ergorapido er fin til det den er ment for, suge rusk og rask fra benker og gulv, men til skikkelig rengjøring før gulvvasken trengs en skikkelig støvsuger.

Skrevet

Jeg har den, og fraråder deg å kjøpe en! Den er virkelig dårlig, og får ikke med seg særlig mye. Det som er kjekt er at man kan ta av og bruke håndstøvsugeren. Det er det eneste positive jeg kan si om den, dessverre. Jeg kjøpte senere en miele støvsuger, og den er en million ganger bedre, og virkelig verdt pengene. Den er så klart større og kan ikke henges på veggen, men det viktigste med en støvsuger er jo at den faktisk funker skikkelig.

Gjest mari kontrari
Skrevet

Takk for svar, og dumt å høre at den er så dårlig. Har ingen steder å stue vekk en vanlig støvsuger, og så for meg at det ville bli deilig å slippe styret med å dra rundt en vanlig støvsuger med ledning og hele pakken.

Det er ikke noen her som har en annen oppladbar støvsuger som faktisk funker godt nok til å ta sand, smuler og støvdotter? Om alle slike er like dårlige får jeg heller fortsette med tørrmopping og investere i en håndstøvsuger til møbler og til å suge opp det jeg mopper sammen. Leeeei av feiebrett i hvertfall...

Skrevet

Jeg har den og synes den fungerer helt greit! Har vanlig støvsuger i tillegg, men ergorapidoen er grei å sveipe over med. Bruker den også i trappa f.eks. Syns den klarer å ta det meste av smuler, hundehår og hybelkaniner jeg, MEN ikke når den begynner å blir full, fungerer best når den er nytømt.

Anonym poster: 4eb865ea00b71b4df8d2b1e09ecd83ba

Skrevet

Jeg som skrev innlegget over, men kom på at den finnes i 2 varianter, en litt dyrere til litt over 1000,- og en som er litt billigere (var hvert fall det når jeg kjøpte min for litt siden). Så det er sikkert forskjell i sugekraft og slikt ut i fra prisen. Jeg har den dyreste..

Anonym poster: 4eb865ea00b71b4df8d2b1e09ecd83ba

Skrevet

Electrolux har to ulike typer trådløse støvsugere ja. Ergorapido finnes ikke i to utgaver som ab over sier. Ergorapido er den dyreste. Den fins i flere farger og har lys framme og avtagbar håndstøvsuger. Den har også ekstra munnstykker i ladestativet til bruk på møbler. Den andre typen heter Unirapido og finnes kun i en farge, uten lys og uten håndstøvsuger. Til støvsuging av gulv er de helt på samme nivå. Jeg har begge typer så jeg vet :) begge modellene er fra electrolux men ergorapido er storebroren til unirapido. Ikke for å være vanskelig men det er to ulike støvsugere! Ikke to ulike typer ergorapido!

Skrevet

Det er i alle fall den som heter Ergorapido jeg har, og jeg synes virkelig ikke den var verdt pengene. Den kan kanskje være ok som ekstrastøvsuger, men man må ha en annen i tillegg. Og når den funker dårlig på hundehår og brødsmuler, så ser jeg ikke vitsen. Eneste jeg bruker er den ministøvsugeren som jeg tar av, men man får jo slike til under halve prisen.

• 3 år senere...
Skrevet

Hvilken Ergorapido snakker dere om? Det finnes jo tusenvis av forskjellige modeller. 

Anonymkode: c3a0f...5c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...