Gjest mari kontrari Skrevet 9. september 2012 #1 Skrevet 9. september 2012 Jeg er ikke noe fan av å bruke så mye engangsprodukter, så vil gjerne få tak i noen vaskekluter til ansikt som kan vaskes maskin. Helst skånsomme og mye, jeg har helt vanlige til kroppen, men er redd de sliter på huden i lengden... Kan alltids bare skylle med vann, men syns kluter er grei hjelp til sminkefjerning og til å "dampe inn" ting i huden Er det noen som har noen anbefalinger? Som fås enten i flere butikker i Norge eller kan bestilles fra kjente sider som iherb el.? Så at dermalogica hadde en renseklut, men syns det var fryktelig dyr. (Over 200,- for en enkelt klut om jeg husker rett) Vil helst ha litt billigere siden jeg trenger mer enn en.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #2 Skrevet 9. september 2012 Jeg bruker vanlige vaskekluter,finner gjerne noen fine eksklusive i samme stil som håndklærne. Det fungerer fint for meg Anonym poster: fe2d6d4b3d749faf7d78eddee6fda9ac
Honesty Skrevet 9. september 2012 #3 Skrevet 9. september 2012 Du får kjøpt tynne kluter både i gas og i frotté hos butikker som Princess. De ligger i babyavdelingen, og er utmerket til å bruke sammen med rensemelk og -krem til ansiktet, og koster bortimot ingenting, heller.
Almond Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 Kanebo har men den koster jo litt da. Jeg har den og er veldig fornøyd. Er som et pusseskinn til bil.. Hvis du evt skal bestille fra nett bør du være obs på at blush.no er veldig mye dyrere (opptil 100 kr på enkelte produkter) på enkelte av Kanebo produktene enn butikken Kicks/Esthetique..
sebra Skrevet 12. september 2012 #5 Skrevet 12. september 2012 Min venninde som er hudpleier sier at man helst ikke skal bruke kluter til ansiktet, hverken sminkefjerner servietter eller vaskekluter eller andre kluter for den saks skyld. Huden har ikke godt av å bli gnidd med klut hver dag. Sminkefjernerservietter går greit innimellom, men hvis man gjør det ofte så har ikke huden noe godt av det.
Gjest Kaxxy Skrevet 16. september 2012 #6 Skrevet 16. september 2012 før brukte jeg vaskeklut til fjeset morgen og kveld (i 13-14årsalderen), huden ble så tørr og fæl, og prøvde jeg en dag uten å gjøre det følte huden seg "uren" igjen. Sluttet med det og bruker dermalogica rens etter fjerning av sminke med sminkefjerner, og det funker supert. Nå, derimot, har jeg en annen uvane med klut, at jeg skrubber munnen med det hele tiden, samme greia der... sukk
Jazne Skrevet 16. september 2012 #7 Skrevet 16. september 2012 Den fra Kanebo Sensai, veldig god å vaske ansiktet med.
Ryvre Skrevet 16. september 2012 #8 Skrevet 16. september 2012 Kjöpte en hel del kluter på Jysk for ikke lenge siden til 2,- pr klut. De er ikke harde, men heller ikke supermyke
Gjest mari kontrari Skrevet 17. september 2012 #9 Skrevet 17. september 2012 Takk for svar alle sammen, lurt tips om å kikke i babyavdelingen, også skal jeg lese litt mer om den kanebokluten. det høres fornuftig ut at man ikke skal skrubbe for mye på huden, men jeg syns en varm klut er genialt til å åpne porer og løse opp sminke før man vasker ansiktet, og av og til trengs det noe lettvint - for eksempel som alternativ til bruk-og-kast sminkeservietter når man kommer hjem fra fest. Takker likevel for råd, er ingen hudekspert så setter pris på alle som deler av sin kunnskap her
Dixieland Skrevet 18. september 2012 #10 Skrevet 18. september 2012 Magic mitt fra Jane Iredale er en fantastisk sminkefjerner. Med sminkeservietter brukte jeg lengre tid, som at mascaraen måtte "bløtes opp" før den gikk helt bort. Magic mitt gjør jobben såå mye kjappere, og ingen hard gnikking er nødvendig 176 kr på feelunique. Har hatt min i 1,5 år, litt misfarget men like god. Bare et tips med tanke på at du vil ha noe lettvint alternativ til bruk-og-kast
Gjest Tigress Skrevet 19. september 2012 #11 Skrevet 19. september 2012 Alvorleg tala, spesialfille til 200,- for å vaske seg i andletet?! Get a grip, altså, vi er laga for å vere ute i all slags ver! Makan til dill! (Kjeft i veg!)
Gjest mari kontrari Skrevet 19. september 2012 #12 Skrevet 19. september 2012 Jeg er litt schizo, tydligvis, for måtte bare plusse på begge de to siste innleggene. Et for å være relevant og et råd jeg kanskje følger, og et fordi jeg i grunnen er helt enig selv om det er jeg som er på jakt etter spesialfillen
Frua Skrevet 19. september 2012 #13 Skrevet 19. september 2012 Jeg er fornøyd med mine IKEA kluter, de kostet 25 kr for 10 stk mener jeg å huske. Masserer huden inn med rensekrem og over med våt klut. Har du en god rens så kan jeg ikke forstå at det er behov for å gnikke og gnu rundt i ansiktet for å få bort all sminken. Klut føles mye mer skånsom enn bomull eller sminkeservietter iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå