Gå til innhold

Blande alovera i fuktighetskrem - kan det skade?

Anbefalte innlegg

Gjest mari kontrari
Skrevet

Hei,

bruker for tiden en fuktighetskrem fra origins som jeg ikke er helt fornøyd med, den er litt "seig" å ta på, og jeg får litt irritasjoner. Men forsøkte å blande den med litt aloveragele, og det både føltes bedre, og jeg innbiller meg at det roet ned røde flekker.

Men, kan ren aloveragele ha noen negative virkninger på huden? Merker jo at det kjennes litt stramt om jeg bare har på alovera, men det kjentes greit ut blandet med fuktighetskrem...

På forhånd takk for svar, om ingen har noe negativt å si om alovera kan jeg anbefale å forsøke det blandet i fuktighetskrem basert på forløpig erfaring :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, aloe vera skader ikke og er veldig fint for sensitiv hud.

Men, kremen kan gi langvarig irritasjon om du fortsetter å bruke den.

Jeg har forstått det slik at Origins inneholder endel parfyme, og man kan utvikle parfymeallergi om man i utgangspunktet er sensitiv og bruker produkter som er parfymert.

Om du trenger en billigere krem for veldig sensitiv hud, så kan jeg anbefale denne; http://www.iherb.com/Shikai-Borage-Dry-Skin-Therapy-Facial-24-Hour-Repair-Cream-2-fl-oz-60-ml/11627

Den er ekstremt mild mot huden, og skal ikke gi utbrudd(og jeg får reaksjoner og utbrudd av alt).

Den gir mye fukt, så det gjelds å ta små mengder, og heller ta på flere tynne lag.

Jojobaolje er også fint i en overgang når man har irritert huden unødig, men for meg holder ikke den i lengden som god fuktighetskrem/olje.

Bruk heller Origins som håndkrem/halskrem eller noe, for du reagerer jo åpenbart og det vil bare bli verre tipper jeg.

Anonym poster: bac305e8a03fa3d6227ea1dcfd6914f6

Gjest mari kontrari
Skrevet

Takk for svar. og du har nok rett angående kremen. Jeg tenkte gi den en ukes bruk for å forsikre meg om at det virkelig er den som gir irritasjoner, men om ikke blir den nok hals- og øvre brystkrem. Var litt for ukritisk når fikk anbefalt origins på kicks, ser jo at det er mye rart i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...