Iset Skrevet 26. februar 2004 #21 Del Skrevet 26. februar 2004 :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 26. februar 2004 #22 Del Skrevet 26. februar 2004 Eller alternativt kan dere kjøpe et vanlig termometer med to desimaler, og kjøpe et program som ligger på www.ovusoft.com , så får dere de samme "finessene" som LadyComp har, i tillegg til endel "finesser" fra BabyComp (alle finessene bortsett fra kjøns-planlegging, om jeg ikke husker feil) Samlet pris: under 500,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 26. februar 2004 #23 Del Skrevet 26. februar 2004 Men vil ikke man da være avhengig av å legge inn dataene på PC'en? Det virker litt enklere å ta med seg Ladycompen enn alltid være avhengig av PC (og har man alltid tilgang til det programmet gjennom internett?).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 26. februar 2004 #24 Del Skrevet 26. februar 2004 Men vil ikke man da være avhengig av å legge inn dataene på PC'en? Det virker litt enklere å ta med seg Ladycompen enn alltid være avhengig av PC (og har man alltid tilgang til det programmet gjennom internett?).. Man er da avhengig av å legge inn dataene på PC'en ja.... Men man trnger jo ikke gjøre det HVER dag. Når en ny syklus begynner får du opp en "prognose" om når du venter EL. Avhengig av om du vil bruke Ovusoft som en prevasjonsmetode, eller som et planleggingsverktøy, vet dere hva dere skal gjøre i disse dagene Du får opp "prognoser" som "Low fertility", "higt fertility", osv. Etter at eggløsning er over, trenger du jo ikke "plotte inn" noen flere opplysninger i programmet før noen dager ut i neste mens... For da er det jo ingen sjanse for å bli gravid alikevell... Du har ikke tilgang til Ovusoft fra nett, nei - dette er et program som du laster ned på din egen PC (eventuelt får programmet på en CD). Du kan imidlertid laste opp temp-kurven din på nett - bl.a. for å kunne få hjelp til å "lese" den. (Men det er egentlgi ikke nødvendig om du vil bruke den som prevensjon - da står alt du trenger å vite på PC'en din) Et lignende program som Ovusoft er www.fertilityfriend.com , dette er et rent "nett-program", hvor alle dataene ligger på nett il enhver tid, og du er evhengog av nett for å kunne laste inn og redigere temperaturene dine. Selv har jeg veldig liten erfaring med FertilityFriend, men jeg vet at det er et alternativ. (Er ikke sikkerpå på hvilke "prognoser" dette programmet gir i forhold til LC/BC, siden jeg kjenner Ovusoft best) FertilityFriend er gratis (eller du kan betale for VIPmedlemsskap for å få noen flere finesser - hvilke dette er vet jeg ikke) Ovusoft koster ca 300,- om jeg ikke husker feil. Da har du hele programmet for resten av livet. Oppdateringer som kommer kan du laste ned gratis. Jeg er ikke i tvil om hvilket program jeg synes er best, men det er jo individuelt. Det fine da er at du kan prøve begge programmene i en periode (Ovusoft har 14 dagers gratis prøveperiode), og så finne ut hva du liker best. *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinnex Skrevet 29. februar 2004 #25 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg bruker Persona, og er fornøyd med den. Har brukt den siden våres, og er ikke blitt gravid med den, selv om jeg har hatt sex de dagene det har lyst rødt. Det tar 2-3 mnd å komme inn i hele greia, og du må ta tisseprøve hver dag i en hel måned. Så får du en oversikt over syklusen din, og det er bra. Jeg anbefaler den jeg! Bare spør om det er noe du lurer på! Må man ta tisseprøvene bare en gang / en måned? da bør man ha regelmessig syklus, da...? Er du gift /samboer - eller kjæreste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 1. mars 2004 #26 Del Skrevet 1. mars 2004 Hvor trygg er denne type "prevansjon"? Noen som har blitt gravide, som ikke ville det ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå