Gå til innhold

Noen som kjenner symptomene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har en 8år gammel husky som har blitt alvorlig syk. Etter undersøkelser hos tre veterinærer og en kiropraktor, samt en lengre innleggelse, har vi fortsatt ikke blitt noe klokere - så jeg poster her i håp om at noen har hørt noe lignende!

Symptomer:

- Tre uker med balansebesvær (faller, dunker kroppen i ting).

- Den siste uken har hun ikke kunne putte vekt på bakbena (hun kan altså ikke gå, men kan logre litt, og bevege litt på bakbena når hun ligger).

- Ukontollert rykking i hodet, spesielt ved spising/drikking.

- Enorm appetitt.

- Nedsatt luktesans (finner ikke godbiter med mindre hun ser dem).

Vi vet at hun ikke har smerter, hvis ikke hadde vi nok ikke fortsatt å prøve behandling. Teorier vi har hatt og som vi (mer eller mindre) kan utelukke er svulst, slag, epilepsi, borrelia, ryggskade, leddgikt, inntak av fremmedlegeme, med mer. Vi har utført blodprøver, ultralyd, røngten, catscan, ryggmargsprøver og fysiske undersøkelser.

Håper på innspill.<br /><br /> Anonym poster: 81b8e599c619e46a90a66d605aea9f21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ikke symptomene, men ville bare si at jeg krysser fingrene!

Skrevet

Første som slo meg er at det er noe feil med øret med tanke på balansen. Men har googlet litt og kom fram til to sykdommer som kan minne om enkelte av symptomene.

http://m.petmd.com/dog/conditions/neurological/c_dg_ataxia eller http://vetmedicine.about.com/cs/dogdiseasesd/a/degenmylopathy_2.html

Men disse har mer med balansen å gjøre. Dette med økt apetitt, går hunden opp eller ned i vekt? Går den ned minner akkurat det symptomet på diabetes. Men siden snuten er rammet...nei, dette var vanskelig. Har også lest at flått-bitt kan påføre milde eller varige lammelser hos hund. Håper dere finner ut av det.

Skrevet

Ja, demens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...