Gå til innhold

Turbukser med strikk i livet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, har prøvd alle buksene som fantes i begge sportsbutikkene i byen og ingen passer.

De strammer over lår og knær når jeg setter meg ned og bak i ryggen åpner de seg (full utsikt til baken). Ekspeditøren i den ene butikker foreslo å bruke bukseseler men det løser ikke problemet. Jeg er ganske svai i ryggen samtidig som magen buler når jeg sitter. Magen kan ikke trenes bort, det er etter barnefødsler og musklaturen er delt. Ikke veier jeg mye heller, faktisk sliter jeg med å holde vekta oppe. Hvorfor skriver jeg alt dette :klo:

Til poenget; jeg håper noen av dere kan tipse meg om turbukser som har strikk i livet evt strikk bak.

Buksene skal brukes i fjellheimen så de må tåle noe regn og være vindtette siden jeg helst vil slippe å ha med regnbukser. Jeg vil og gjerne ha sidelommer på lårene men det er ikke et must.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd Norrønas Svalbard Flex1? Den er det stretch i, og du kan strammen den inn i livet med borrelås. To romslige sidelommer, og delvis vann- og vindtett. Beste turbuksa jeg har gått i.

Skrevet

Har du prøvd herrebukser? Pappaen min har en bukse fra et (for meg) ukjent merke (altså ikke Bergans, Haglöfs, Stormberg, Fjällräven eller noe sånt) som har strikk i sidene, muligheter for borrelåsstrammin og trykknapp med flere hakk. Det kan være verdt et forsøk dersom du ikke har prøvd herremodeller.

Anonym poster: 8a1ffdff39043dba4a4ecccdebcfd8a5

Skrevet

Jeg har prøvd de ulike buksene som hadde borrelåsstramming men de strammet inn på feil sted. Endte opp med å kjøpe jaktbukser på felleskjøpet, herremodell. Her er det strikk i livet og seler som kan tas av og de stitter veldig bra både når jeg går og når jeg sitter huk. :))

• 1 måned senere...
Skrevet

Haglöfs Speed Q har innebygd belte, så det kan du jo regulere som du vil. Buksa har softshell-materiale på forsiden, som tåler vind og litt vann. På baksiden har den et tynnere materiale som puster veldig bra. Ellers kunne du jo prøvd en bukse som går litt lengre opp på livet? Fjällräven har en del slike modeller. Blant annet Vidda (ikke Vidda Pro).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...