Gå til innhold

Bæsj fester seg i pelsen på langhåret kattunge...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle!

Har en kattunge på snart 5 måneder, og siden 1-2 uker etter vi fikk henne så har jeg stadig funnet bæsj utenfor kattedoen hennes. En stund trodde jeg det var hun som la de utenfor for å demonstrere fordi jeg har vært litt sen med å skifte kattesand, men nå i de siste to ukene har jeg merket at bæsjen setter seg fast i pelsen, så setter hun seg utenfor og vasker det av seg. Dermed blir det liggende små bæsjer på gulvet... Er det noen andre som har opplevd dette hos kattunger? Synes avføringen var litt myk, den som var på gulvet nå nettopp, mulig det kun er når hun er dårlig i magen at det fester seg. Er eneste utvei å klippe bort litt av pelsen bak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har hatt det samme problemet med min langhårede kattunge også, her ble den beste løsningen å stusse pelsen bak.

Endret av Lubbe
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt det samme problemet med min langhårede kattunge også, her ble den beste løsningen å stusse pelsen bak.

Okei, takk for svar! Får vel prøve det da:)

Skrevet

Hvis avføringen ser ut til å feste seg fordi den er ganske løs, bør du vurdere å bytte for. På katter ser man sjelden hvordan avføringen er i motsetning til hunder. Men det er jo ofte der man fanger opp litt av hvilket for som fungerer for den, og om den er syk el.l. Du burde uansett stusse litt bak for sikkerhets skyld.

Skrevet

Du får stusse rumpa litt, det måtte vi gjøre med våre :)

Gjest Blubberella
Skrevet

Enig med andre her; bytt fór og stuss pelsen litt bak. Jeg opplever det samme på mine katter når de er litt uggen i magen. Men husk å ikke bytt fór for brått, da det i seg selv kan gi magetrøbbel og løs avføring. Gradvis tilvenning med stadig mer nytt fór og stadig mindre gammelt fór i skåla, så blir det bra.

Skrevet

Jeg må stusse bak på min voksne skogkatt også, han har så mye 'bukser' at det setter seg lett fast selv om han har fast avføring.

Anonym poster: 06e4ea8bf4f069b6cbc22ba947d6a5ff

Skrevet

Stusse bak på katta:) vi gjorde det før da vi hadde Mananan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...