Gå til innhold

Er det mulig å legge på seg på tre dager?

Anbefalte innlegg

Gjest Fotballfruenr
Skrevet

Jaja, nok en tråd om å legge på seg. Vet det er rimelig mange der ute, men jeg må bare spørre.

Jeg har vært utrolig utrolig usunn de siste dagene. For tre dager siden spiste jeg så mye at jeg kastet opp dagen etter(!). Da spiste jeg godteri, ships, masse brødskiver, pasta, frokostblanding og kjøttgryte. Kasta opp dagen etter, og spiste ikke noe den dagen. I går spiste jeg igjen, og da spiste jeg mye - nok en gang. Da var det masse godteri og usunn mat. I tillegg spiste jeg masse godteri og ships i dag også.

Det som er litt merkelig er at jeg har alltid vært sunn. Disse tre dagene har det bare vært helt utrolig usunt (vet ikke hvorfor).

Det jeg lurer på er da om det er mulig at jeg har lagt på meg i løpet av disse tre (usunne) dagene? Kan det synes på en person etter tre dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Men du vil få mer vann i kroppen og føle deg mer oppblåst. Du har jo tross alt stappa i deg en del og det tar jo litt tid før det kommer ut igjen. ;)

Vektøkning i form av fett vil være mikroskopisk. Fortsetter du å spise sundt igjen så er det ingen som vil merke noen ting som helst.

Av erfaring ser jeg at man vil ikke kunne merke vektøkning/nedgang på en person før etter minst 3-5kg opp eller ned. :P

Men du må slutte å spise så mye at du ender opp med å kaste opp.

Skrevet

Nei.

Men du vil få mer vann i kroppen og føle deg mer oppblåst. Du har jo tross alt stappa i deg en del og det tar jo litt tid før det kommer ut igjen. ;)

Vektøkning i form av fett vil være mikroskopisk. Fortsetter du å spise sundt igjen så er det ingen som vil merke noen ting som helst.

Av erfaring ser jeg at man vil ikke kunne merke vektøkning/nedgang på en person før etter minst 3-5kg opp eller ned. :P

Men du må slutte å spise så mye at du ender opp med å kaste opp.

Selvsagt er det mulig å legge på seg en del på tre dager. Så lenge man spiser mer enn man forbrenner vil kroppen lagre det meste av overskuddet som fett. Man kan fort legge på seg en kilo eller to, men det er jo ikke så synlig.

Til TS: Om du nå har fråtset i tre dager så er det ikke så farlig, så lenge du for det meste spiser sunt. Vekta vil justere seg ganske kjapt igjen.

Gjest Fotballfruenr
Skrevet

Takk for svar begge to! Begge var til hjelp.

Du over meg sier at det er mulig at jeg har lagt på meg. Dersom jeg spiser sunt igjen i dag, vil det da være på normal vekt i morgen? Eller tar det lengre tid?

Skal møte kjæresten min i morgen, vi har ikke sett hverandre på to uker. Han legger veldig godt merke til om man har lagt på seg (ja, han kommenterer det). Vil ikke få en slik kommentar, men tre dager kan vel ikke føre til så mye forskjell på utseendet...

Skrevet

Det jeg mente med "nei" var vel heller at vektøkningen i form av fett vil være så minimal at man overhodet ikke vil kunne legge merke til det. Man vil ikke kunne legge på seg 2 kg på 3 dager. Er ikke det rundt 15.000kcal + ?

Om du merker vektøkning TS så er det nok mest sannsynlig mer vann enn fett du har fått. Tviler på at din kjæreste kommer til å se noe. ;)

Skrevet

Takk for svar begge to! Begge var til hjelp.

Du over meg sier at det er mulig at jeg har lagt på meg. Dersom jeg spiser sunt igjen i dag, vil det da være på normal vekt i morgen? Eller tar det lengre tid?

Skal møte kjæresten min i morgen, vi har ikke sett hverandre på to uker. Han legger veldig godt merke til om man har lagt på seg (ja, han kommenterer det). Vil ikke få en slik kommentar, men tre dager kan vel ikke føre til så mye forskjell på utseendet...

Du kan vel se det selv? Om du har lagt på det 1-2 kg så er det ingenting som kjøresten din har noe med å bemerke. Det er klart, om hadde gått opp mange kg siden sist ville det kanskje være naturlig å bemerke, men du må få lov til å variere litt uten at han skal henge seg opp i det.

Det høres for meg ut som om du er rimelig hysterisk opptatt av hvor mye du veier. Hvor lang tid det tar for deg å gå ned det du måtte ha lagt på deg nå er umulig for meg å si, men det bør du ikke bry deg om. Du bør bry deg om å hovedsakelig spise sunn mat i passelige mengder og mosjonere fordi det er gøy, ikke fordi du er hysterisk redd for å gå opp litegrann i vekt. Du vil få et mye lykkeligere liv hvis du kan endre denne holdningen.

Gjest Tidssone
Skrevet

Kanskje du skulle tenke på å kvitte deg med de overflødige kiloene kjæresten din er?

• Liker 2
Skrevet

Ta på deg en tykk genser for å skjule det. Nå som han kommentere kroppen din hver gang du går opp noen gram så vil det være lurt å sende en sms i forkant, det for at han ikke skal bli alt for skuffet når han møter deg i døra.

Skrevet

Jeg spiser alltid alt jeg vil én dag i uka, masse godteri og usunn middag. Da veier jeg litt mer i dagene etterpå, men det er jo ikke sånn at jeg da har gått opp så mye i vekt.

På slutten av uka veier jeg det jeg skal igjen, for da har jeg spist sunt og riktig de andre dagene. Er sånn jeg har klart å gå ned i vekt, med én fråtsedag og resten sunne.

Man kan ikke spise på seg flere kilo så fort, selv om kanskje vekta viser litt mer med det samme. Det er mye sukker i sånn mat, og man får mye vann i kroppen, og man har jo i seg mer, så umiddelbart vil vekta fortelle deg at du har gått opp, men om du fortsetter å leve sunt etterpå vil du ikke ha gått opp når uka er omme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...