millabs Skrevet 8. september 2012 #1 Skrevet 8. september 2012 Hei! Er det mange her som har pyntet med rødt og hvitt(og muligens sneven i gull?) Jeg tenkte å bruke røde roser med noe hvitt pynt i, til brukebukett.. Og pynte litt med røde roser i lokalet. Er det vanlig å pynte i kirken med blomster osv i kirken? Så bordplassering. Skal man ha forlovere ved siden av seg i lokalet/under middagen, eller sine foreldre? Samboeren min synes ikke vi burde sitte sånn delt, at brudens side er til venstre og brudgommens side til høyre. Noen som har gjort det annerledes?? Kan man sitte i grupper, og skal man da blande bruden og brudgommens side da?
Gjest lisha Skrevet 9. september 2012 #2 Skrevet 9. september 2012 Jeg skal pynte med røde roser og sølv skal ha rød brudebukett også! Vet noen kjøper noe blomster som de setter fremme hos alteret og ved inngangen til kirka... ellers tror jeg ikke det er så vanlig å pynte kirka mer? vi skal ha foreldre ved siden av, ellers bordplassering vet jeg ikke!
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #3 Skrevet 9. september 2012 Vi skal pynte med røde roser, det er hvite duker og så er de endel gull i rommet (gardiner og stoler) så vi komplimenterer med litt gull på servietter og bordpynt. I følge skikk og bruk så er det vel foreldre (annenhver - din far har hans mor til bords osv) som sitter ved siden av brudeparet, men vi skal ha forloverene ved siden av oss. Anonym poster: bcbe9b09f963decca1a9ee8fce89f449
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #4 Skrevet 9. september 2012 OMG... Anonym poster: cb735dc8792a27ff143252a3d0250bfe 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #5 Skrevet 9. september 2012 OMG... Anonym poster: cb735dc8792a27ff143252a3d0250bfe ??? Anonym poster: bcbe9b09f963decca1a9ee8fce89f449
Gjest Eurodice Skrevet 9. september 2012 #6 Skrevet 9. september 2012 Hei! Er det mange her som har pyntet med rødt og hvitt(og muligens sneven i gull?) Jeg tenkte å bruke røde roser med noe hvitt pynt i, til brukebukett.. Og pynte litt med røde roser i lokalet. Er det vanlig å pynte i kirken med blomster osv i kirken? Så bordplassering. Skal man ha forlovere ved siden av seg i lokalet/under middagen, eller sine foreldre? Samboeren min synes ikke vi burde sitte sånn delt, at brudens side er til venstre og brudgommens side til høyre. Noen som har gjort det annerledes?? Kan man sitte i grupper, og skal man da blande bruden og brudgommens side da? BORDPLASSERING (Av Helle Mari B. Dullum) For å få en oversikt over bordplasseringen, lønner det seg å lage en bordplan. Denne planen kan henges opp eller ligge synlig slik at den er tilgjengelig for bryllupsgjestene. I større bryllup er det mest vanlig å bruke hesteskoformet langbord. Regler for bordplassering i bryllup: Brudgommens mor Brudens far Bruden Brudgommen Brudens mor Brudgommens far Bruden sitter til høyre for brudgommen. Brudens far sitter til høyre for bruden med brudgommens mor til bords. Brudens mor sitter til venstre for brudgommen med brudgommens far til bords. For skilte foreldre som er gode venner, gjelder samme bordplassering som ovenfor. Deres nye partnere blir plassert sammen med de øvrige gjestene. Forloverne skal ha hverandre til bords dersom de ikke er av samme kjønn. Er de det, skal de plasseres sammen med brudeparets nære familie. Besteforeldre på begge sider sitter ved siden av hverandre eller plasseres blant fadderne. I alle tilfeller skal de sitte "høyt" ved bordet. Ellers gjelder den regel at man best mulig bør blande familie og venner fra begge sider. (Eks. på forskjellige bordløsninger og bordplaner finnes i Bryllupsplanleggeren). 1
Gjest navnelapp Skrevet 9. september 2012 #7 Skrevet 9. september 2012 Vi skal ha ti- og åttemannsbord. Vi sit på eit timannsbord saman med våre forlovarar, deira partnerar og våre foreldre. Vi kjem til å blande oss på bordet, men eg og min kjære sit saman. Dei øvrige borda er åttemannsbord. Der plasserer vi fire frå mi side og fire frå hans side, og så er det free seating innad på bordet. Så om dei vil sitte i par så gjer dei det, og viss dei vil følge skikk og bruk og blande seg så gjer dei det. Dei får utdelt bordkort og bordnamn ved inngangen.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #8 Skrevet 9. september 2012 Vi skal ha ti- og åttemannsbord. Vi sit på eit timannsbord saman med våre forlovarar, deira partnerar og våre foreldre. Vi kjem til å blande oss på bordet, men eg og min kjære sit saman. Dei øvrige borda er åttemannsbord. Der plasserer vi fire frå mi side og fire frå hans side, og så er det free seating innad på bordet. Så om dei vil sitte i par så gjer dei det, og viss dei vil følge skikk og bruk og blande seg så gjer dei det. Dei får utdelt bordkort og bordnamn ved inngangen. Får de uttdelt bordkortene og navnet på bordet når de kommer inn i lokalet? Er det da meningen de bare kan sette seg hvor de vil rundt det bordet de da har fått tildelt? Anonym poster: bcbe9b09f963decca1a9ee8fce89f449
Gjest navnelapp Skrevet 9. september 2012 #9 Skrevet 9. september 2012 Får de uttdelt bordkortene og navnet på bordet når de kommer inn i lokalet? Er det da meningen de bare kan sette seg hvor de vil rundt det bordet de da har fått tildelt? Anonym poster: bcbe9b09f963decca1a9ee8fce89f449 Ja, det er det eg legg i free seating på det tildelte bordet. Dette er fordi vi har stort aldersspenn blant gjestane våre. Dei som er rundt 40 vil sitte blanda, altså ikkje med partner som bordkavaler. Når ein har vore gift i tjue år er det hyggeleg å få ein annan enn sin eigen ektefelle (som ein et middag med dei fleste dagar heile året) ved sidan av seg. (Enkelte av) dei yngre må halde kjæresten i handa, og vil ikkje kome viss dei blir splitta. Så dette er vårt kompromiss. 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 9. september 2012 #10 Skrevet 9. september 2012 Ja, det er det eg legg i free seating på det tildelte bordet. Dette er fordi vi har stort aldersspenn blant gjestane våre. Dei som er rundt 40 vil sitte blanda, altså ikkje med partner som bordkavaler. Når ein har vore gift i tjue år er det hyggeleg å få ein annan enn sin eigen ektefelle (som ein et middag med dei fleste dagar heile året) ved sidan av seg. (Enkelte av) dei yngre må halde kjæresten i handa, og vil ikkje kome viss dei blir splitta. Så dette er vårt kompromiss. Den ideen der likte jeg! Vet ikke helt hvordan jeg skal kopiere den tanken siden vi har vinglass som bordkort, så jeg får tenke litt.
Gjest navnelapp Skrevet 9. september 2012 #11 Skrevet 9. september 2012 Står namnet på glaset, eller står det på eit kort som er festa til glaset? Det går jo fint å dele ut glas i døra. :-)
Gjest kiara_pusen Skrevet 9. september 2012 #12 Skrevet 9. september 2012 (endret) Står namnet på glaset, eller står det på eit kort som er festa til glaset? Det går jo fint å dele ut glas i døra. :-) Vi har ikke helt bestemt oss ennå, men mest sannsylig så blir det som en lapp hengende fast. Kunne jo også bare delt ut Navne lappene til hvert bord, og så fikk de feste det på selv etter som hvordan de vil sitte. - det hadde kanskje blitt rotete. Skal ha runde bord med 8.pers på hvert. Endret 9. september 2012 av kiara_pusen
Mady Skrevet 9. september 2012 #13 Skrevet 9. september 2012 Dere som skal ha runde bord, hvordan gjør dere med alle bildene som skal tas av brudeparet? Er jo ikke særlig pent og alltid ha noen med ryggen til på bildene av brudeparet....
Gjest kiara_pusen Skrevet 9. september 2012 #14 Skrevet 9. september 2012 Dere som skal ha runde bord, hvordan gjør dere med alle bildene som skal tas av brudeparet? Er jo ikke særlig pent og alltid ha noen med ryggen til på bildene av brudeparet.... Forbyr fotografering under middagen?!?! Neida, jeg vet ikke har ikke tenkt på den problemstillingen egentlig. Tror bare det blir et hyggelige selskap med runde bord, derfor valget ble tatt.
Mady Skrevet 9. september 2012 #15 Skrevet 9. september 2012 Vi skal ha runde bord, men har funnet ut at vi (brudeparet) og selvfølgelig foreldre må sitte på langbord. Det er jo meningen at det skal bli tatt mye bilder.. Vil egentlig sitte på rundt, men vet ikke hvordan vi skal løse det... :-(
Gjest kiara_pusen Skrevet 9. september 2012 #16 Skrevet 9. september 2012 Uff... jeg mister lysten bare jeg hører om at jeg må sitte på lang-lang rekke ved et bord sammen med foreldre. Så hos oss blir det rundt bord også her, kanskje et langt bord der vi sitter på begge sider, men ikke noe der det kun sittes på den ene siden. Mener Mamma har snakket om det samme som du nevner, men jeg må bare innrømme at det ikke frister... Bildene fra middagen er ikke så viktig kjenner jeg. 1
Gjest navnelapp Skrevet 9. september 2012 #17 Skrevet 9. september 2012 Bilda får bli tatt før på dagen. Under middagen skal eg ikkje bli fotografert meir enn nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #18 Skrevet 10. september 2012 Vi skal pynte med røde roser, det er hvite duker og så er de endel gull i rommet (gardiner og stoler) så vi komplimenterer med litt gull på servietter og bordpynt. Kompletterer tenker jeg du mener å si. Anonym poster: 75f96e41696b5ff9fe35a82ebde4254f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå