Gå til innhold

Canesten + mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle!

Mistenker en soppinfeksjon i underlivet, og lurer på om noen vet om jeg kan begynne Canesten-kur i kveld hvis jeg venter mensen tidlig til uken? Jeg bruker utelukkende tamponger, hvis det har noe å si. Kan selvfølgelig vente, men det hadde vært veldig greit å bare bli ferdig med det.

Takk for all hjelp. :)

Anonym poster: 423f9279dee2102cffd4d8cc86ea81c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står i pakningsvedlegget at du skal unngå å bruke den under mensen.

Kanskje spesielt hvis man bruker tamponger, soppen kommer jo fra sjeden og du burde nok bruke en innføringstablett også. (det er dog noe av det ekleste jeg har vært borti, brukte den for et par uker siden og det stod at rester kunne komme ut - det kom jo rester ut i to døgn etterpå... Men det tok slutt på problemet).

Anonym poster: 94dd289e9d0295853d85ceb510148db6

Skrevet

Det står i pakningsvedlegget at du skal unngå å bruke den under mensen.

Kanskje spesielt hvis man bruker tamponger, soppen kommer jo fra sjeden og du burde nok bruke en innføringstablett også. (det er dog noe av det ekleste jeg har vært borti, brukte den for et par uker siden og det stod at rester kunne komme ut - det kom jo rester ut i to døgn etterpå... Men det tok slutt på problemet).

Anonym poster: 94dd289e9d0295853d85ceb510148db6

Ja, jeg leste det i pakningsvedlegget, og håpet vel egentlig at noen skulle si jeg ikke behøvde å bry meg om det. :fnise: Har kjøpt en slik kombinasjonspakke med pille og krem, og siden jeg er litt redd for ubehag rundt disse ekle restene jeg har hørt kommer ut etter pillen tenkte jeg det var greit å få det gjort når jeg ikke har noen planer de kommende dagene. Vel, vel. Jeg får smøre meg med tålmodighet. :)

Anonym poster: 423f9279dee2102cffd4d8cc86ea81c3

Skrevet

Tamponger øker risikoen for sopp, så har du allerede sopp når du får mensen så kan den bli verre, også er det størst sjanse for å få sopp rett før, under og etter mensen fordi da er man mest sårbar der nede. Jeg hadde droppa å bruke tampong under denne mensen og begynt med canesten når mensen er over. Jeg var en av de som "ikke-kan-leve-uten-tamponger", men nå bruker jeg det ikke lenger fordi jeg får sopp nesten hver gang under eller etter mensen, og det går helt fint å bare bruke bind fordi det er bare en vanesak (så lenge man ikke blør så store mengder at man må bruke både bind og tampong).

Jeg syns ikke at restene fra pillen er ekle. Det er jo bare restene av en oppløst pille som kommer ut, hva er ekkelt med det? Er knuste piller ekle? Jeg syns at mensenblod er mye eklere og kommer i mye større mengder enn pillerestene (men jeg har hatt mensen i 19 år så er vant med mensen) Pillerestene er like lite ekkel som canestenkremen.

Anonym poster: 497ba43a3122acd6fe0172d3ece329c1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...