Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har lenge tenkt på å bli eiendomsmegler, men de siste månedene har siviløkonom fristet meg også. Men nå i det siste er det eiendomsmegler som frister meg mest, det er så vanskelig. Jeg ser flere fordeler med å velge økonomi og ledelse, da jeg kan velge imellom mange mange jobber, mens jeg er låst til et yrke om jeg utdanner meg til eiendomsmegler.

Har også tenkt på å ta 3 eller 5 år økonomi og ledelse, og deretter ta 3 år med eiendomsmegling, men det blir noen år skole..

Det er enda 6-7 måneder til jeg må bestemme meg, men blir stressa av denne usikkerheten :-/

Noen som har noen innspill som kan hjelpe meg?:)

Skrevet

Kan du ikke bare begynne på eiendomsmegling, for så å ta master etterpå og bli siviløkonom? Man trenger visst noen få ekstra fag, men de kan du jo ta underveis. =)

Skrevet

Mener du å ta eiendomsmegling kombinert med bachelor i økonomi? Tror fagene er veldig forskjellige?

Skrevet

Uten tvil ville jeg gått for siviløkonom! Mye mer faglig tyngde og flere jobbmuligheter. Mener å ha lest at man som siviløkonom kan jobbe som eiendomsmegler?

Anonym poster: 182570d4888da10a66d20e92429d9b82

Skrevet

Uten tvil ville jeg gått for siviløkonom! Mye mer faglig tyngde og flere jobbmuligheter. Mener å ha lest at man som siviløkonom kan jobbe som eiendomsmegler?

Anonym poster: 182570d4888da10a66d20e92429d9b82

Mener det ikke er mulig nå lengre? Nå må man vel ha 3 år med eiendomsmegling. Er virkelig usikker nå, har mest lyst til å ta 5 år økonomi og ledelse og deretter 3 år eiendomsmegling, så jeg kan ha noe å falle tilbake på, men 8 år med skole er veldig mye..

Skrevet

Nei, man tar en bachelor i eiendomsmegling, tar rundt 7 ekstra sp i øk/ad og går over til master -siviløkonom.

http://www.bi.no/Stu...ren 05-2009.pdf

Det så veldig interessant ut, dette må jeg se nærmere på! Takk for hjelpen!

Gjest IngvildSF
Skrevet

Hvordan er arbeidstidene som eiendomsmegler? Jeg antar det er mye kveldsjobbing, og at man hele tiden må være tilgjengelig på telefon. Hva består jobben av? Mye papirarbeid?

Skrevet

Det er vel en del kveldsjobbing og visninger utenfor arbeidstid ja.

Vanlige arbeidsoppgaver for eiendomsmegleren ved et boligsalg:

• bistå selger med planlegging og gjennomføring av salg
  • lage prospekt over eiendommen
  • annonsere i aviser og på internett
  • gjennomføre visning og budrunde
  • avholde kontraktsmøte mellom partene
  • fylle ut nødvendige dokumenter og sende aktuelle papirer for tinglysning
  • foreta det økonomiske oppgjøret mellom partene (http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/eiendomsmegler)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...