Gå til innhold

Erfaringer med foreldre og barn bladet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med bladet, er det verdt pengene eller står det bare tull i det?

Er det forresten der det pleier å stå om test av vinterdresser osv?

Anonym poster: ebd5b57af672b62cb4ac1fbbcd1c801d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det eneste foreldrebladet jeg gidder å lese, i hvert fall :)

Fin blanding av korte reportasjer, større temaer (i dybden), tester, spørrespalter og det hele. Jeg liker sammensetningen og at det er en del seriøse temaer som tas opp skikkelig- ikke bare hva Pia Tjelta har på seg og babyen, eller hva Elin Tvedt tenker om fødsel, slik som de andre mammabladene har en tendens til å være. Så jeg synes det er et bra blad!

• Liker 1
Skrevet

Det er kjempebra! Det eneste bladet jeg abonnerer på! :)

• Liker 1
Skrevet

Er kjempefornøyd med Foreldre&Barn! Abonnerer på det, og gleder meg alltid til det kommer i posten.

Skrevet

Jeg har aldri abbonnert på det, men jeg mener at de fleste av disse testene de tar finnes på nettet kort tid etterpå, Stemmer ikke det? Så hvis det er det som er hovedårsaken til at du vurderer å abbonnere på det bladet, så ville jeg heller droppet det. Selv om det sikkert er mange bra artikler der.

Edit: skrivefeiler.

Anonym poster: 227b52ebccdda98becfc42d24d528355

Skrevet (endret)

Eg likar det. Fyrst og framst er det eit blad som rettar seg mot foreldre, ikkje mot "mammaer" ;) Mange gode artiklar og generelt eit seriøst og fint blad utan masse kjendiseri og fjas. Andre foreldreblader (les: "mamma-blader") er berre tull - berre det at dei heiter "Mamma" osv er nok til at eg ikkje gidder å kjøpe dei...

Endret av imli
  • Liker 1
Skrevet

Testene er (etter min mening) noe av det kjedeligste ved bladet, fordi både norsk lov og EU raderer bort det aller meste som er potensielt farlig, eller altfor dårlig. Dermed sitter vi igjen med en haug bilseter og vogner med karakterer mellom 4,3 og 5,1, og forskjellen er strengt tatt aldeles minimal og går på innhold av gummi eller festepunkt for seler. Eller en test der dårligste yoghurt har 5,3 gram sukker og beste yoghurt 4,9. Ikke akkurat revolusjonerende kunnskap (i Kina kunne tilsvarende test endt opp med "Heisann, her var det store mengder kvikksølv, så styr unna"- men det skjer jo aldri i Norge, fordi det aller meste som selges her er trygt og bra nok).

Og nå sist hadde de en biltest som utelot et av de aller beste alternativene for større familier- ikke veldig betryggende det heller.

Så det er artiklene og reportasjene som utgjør rosinen i pølsa for meg, i hvert fall.

• Liker 1
Skrevet

Testene er (etter min mening) noe av det kjedeligste ved bladet, fordi både norsk lov og EU raderer bort det aller meste som er potensielt farlig, eller altfor dårlig. Dermed sitter vi igjen med en haug bilseter og vogner med karakterer mellom 4,3 og 5,1, og forskjellen er strengt tatt aldeles minimal og går på innhold av gummi eller festepunkt for seler. Eller en test der dårligste yoghurt har 5,3 gram sukker og beste yoghurt 4,9. Ikke akkurat revolusjonerende kunnskap (i Kina kunne tilsvarende test endt opp med "Heisann, her var det store mengder kvikksølv, så styr unna"- men det skjer jo aldri i Norge, fordi det aller meste som selges her er trygt og bra nok).

Og nå sist hadde de en biltest som utelot et av de aller beste alternativene for større familier- ikke veldig betryggende det heller.

Så det er artiklene og reportasjene som utgjør rosinen i pølsa for meg, i hvert fall.

Det er OVERHODET ikke slik at det meste som selges i Norge er trygt og bra nok. Og for hvermansen å få en kjapp oversikt over hvilken juice som inneholder mest eller minst sukker kan faktisk være veldig opplysende for folk som kanskje ellers ikke vet så mye om kosthold. Og det er mange! For en tåpelig sammneligning med kvikksølv og Kina..

Skrevet

Mye fjas og selvfølgeligheter, men noen interessante og spennende artikler. Alltid intervju med noen supermammaer som aldri kjefter på barna sine og til enhver tid har perfekte hjem. Les det som et ukeblad og ikke ta til deg alt som står der, så er det et helt ok blad. Jeg gidder aldri å kjøpe blader generelt, så det er kanskje ikke no vits å høre meg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...