Gå til innhold

Å date pene damer, kjekke menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest vrææll han er så kjekk må jeg bare starte denne tråden..

Hvorfor så mange fordommer mot oss som er penere enn gjennomsnittet.

Vi skal liksom ikke ha personlighet, kvalieteter, hjerne, meninger, være selvopptatte osv.

Hvorfor tror dere det? For min egen del bruker jeg 3 min på badet om morgenen på sminke, bruker ikke hårprodukter men vasker bare håret og lar det tørke av seg selv, kler meg normalt pent, står ikke og styrer masse for å ta meg ut.

Alikevel så er jeg veldig pen, jeg sier ikke det fordi jeg er innbilsk,jeg kan ikke noe for at jeg ser ut som jeg gjør, og tror dere guttene ønsker ett skikkelig forhold, nei det er få, men å skulle sjekke opp, det er stor stas.

Også blir de sjokkerte når jeg åpner munnen og snakker og de finner ut at jeg faktisk har en hjerne, har meninger, har gode kvaliteter osv

Tror dere pene jenter har mange venninner, nei det har vi ikke, stort sett ses vi på som konkurrenter så vi skal "settes" på plass.

Det er utrolig fordomsfullt.

Livet er ikke enklere for oss, slutt å dømme folk etter utseende vær så snill.

Vi har også personlighet.

Anonym poster: 4cba0d5aba80d43c47fa581b34ab72f0

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Høymann
Skrevet

Jeg rakker ikke ned på noen, men noen av de som vet at de er "fine" har en tendens til å utnytte det.

• Liker 10
Skrevet

Greit å vite at også pene mennesker har personlighet.

• Liker 2
Skrevet

TS, jeg tror ikke du er pen. Pene damer er aldri single og de har venner. I det miste mannevenner som en dag håper på å komme ned i buksa dems.

Du beskriver egentlig livet mitt men jeg er ikke pen. Du beskriver livet til ei grå mus.

Anonym poster: baddc8368df3ff9590f64e0827e54297

• Liker 3
Skrevet

TS, jeg tror ikke du er pen. Pene damer er aldri single og de har venner. I det miste mannevenner som en dag håper på å komme ned i buksa dems.

Du beskriver egentlig livet mitt men jeg er ikke pen. Du beskriver livet til ei grå mus.

Anonym poster: baddc8368df3ff9590f64e0827e54297

Og det jeg prøvde å beskrive blir bekreftet av nettopp deres fordommer, fordi dere tror vi har det så lett, at vi har mange ekte venninner.

Alt er så enkelt for oss.

Jeg har guttevenner, jeg skrev jeg ikke hadde mange venninner.

Takk så veldig veldig mye for fordomsfulle svar!

Jada vi har det så lett så, utro er vi og HELE tiden, kast ikke bort tiden på oss!

Fy sø..n , snakk om å snakke til veggen.

Grå mus blir sikkert forsøkt sjekket opp hele tiden tenker jeg, siden det jeg beskriver er ei grå mus. Fy så intelligente man er her inne, wow, og takk for forståelsen!

• Liker 6
Skrevet

Når du åpner munnen, så er det eneste jeg forventer ut av den: 'Hardere!'

For å være seriøs, så opplever jeg alt for mange pene jenter som har tatt på seg rollen som pen og dum. Den 'ekte' dem kommer ikke fram før på tomannshånd, eller aller helst ikke før i senga etterpå (men det har vel litt med at vi ikke prater så alt for mye først :D )

Skrevet

Når du åpner munnen, så er det eneste jeg forventer ut av den: 'Hardere!'

For å være seriøs, så opplever jeg alt for mange pene jenter som har tatt på seg rollen som pen og dum. Den 'ekte' dem kommer ikke fram før på tomannshånd, eller aller helst ikke før i senga etterpå (men det har vel litt med at vi ikke prater så alt for mye først :D )

Greit, jeg ser den, noen av oss spiller dum og deilig, noen ganger er det kanskje ikke så dumt om de er ute etter å utnytte, selv gjør jeg ikke det.

Jeg sier ikke at jeg aldri spiller på utseende mitt, men ikke ofte.

Poenget er at vi er bare folk vi og.

Vi er like forskjellige vi som alle andre, herlighet da, vi er jo bare mennesker akkurat som alle andre. Noen er smarte, andre ikke fullt så smarte, men det vet du ikke bare ved å se på utseende til folk.

Det er ikke farligere å date en som er pen, vi er ikke mer utro.

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Av og til føler jeg at jeg bor på en annen planet enn folk her.

Kjenner mange vakre mennesker, og ingen antar at de mangler personlighet, meninger og en hjerne av den grunn.

• Liker 6
Skrevet

TS; pics or it aint true!

• Liker 3
Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg rakker ikke ned på noen, men noen av de som vet at de er "fine" har en tendens til å utnytte det.

Til hva da?

Skrevet

TS; pics or it aint true!

Da forvinner jo hele poenget med å være anonym.

Trenger ikke at alle vet hvem jeg er i tillegg, da blir det bare værre

Å se der er hun som synes hun er så pen.

Tro hva du vil du.

Poenget mitt er at man ikke skal dømme folk fordi de er pene, eller unngå forhold fordi de er pene.

Det blir som en spurte meg om for litt siden.. men.. er du ekte blondine da..?

Hjelp .!

Er det virkelig så vanskelig å forstå at pene mennesker og er forskjellige, og kan være intelligente at jeg må vise bilde av meg selv.

Det sier mer om din intelligens enn min (not positive)

Forstå det eller ikke da, herlighet, drit i å date pene folk, drit i å ta oss alvorlig.

Fortsett å være fordommsfulle.

Jeg prøvde hvertfall, skal ikke gjøre den feilen igjen.

Skrevet

Av og til føler jeg at jeg bor på en annen planet enn folk her.

Kjenner mange vakre mennesker, og ingen antar at de mangler personlighet, meninger og en hjerne av den grunn.

Takk :)

Skrevet (endret)

Hadde du sagt at du følte personer som ser godt over middels attraktive ut blir ansett som mer "out of their league" og at de derfor ender opp med oppmerksomhet hovedsaklig fra selvgode slicke personer av motsatt kjønn - kunne jeg til en viss grad vært enig. Da har det med at mange kan føle at de ikke har sjans og derfor satser på de som er litt mer "tilgjengelige"?

Tror aldri jeg har tenkt at attraktive mennesker ikke har noe i hodet - har jeg aldri erfart selv iallefall. Men nå spørs det jo hvilken alder man er også - mulig det er mer slik at folk tar på seg en rolle for å være "bimbo" når man er i tenårene?

Jeg vil nå ha ei jente som både er smart, morsom og pen.

Endret av Guybrush
  • Liker 2
Gjest Stjernekikkert
Skrevet

Jeg er en som alltid har fått masse oppmerksomhet fra det andre kjønn, og fremdeles får det, selv om jeg er rundt 40, av menn i alle aldre.

Jeg har opplevd en god del fordommer, og spesielt pga hårfargen fordi jeg og er blond.

Jeg har også slitt en del med å ha ekte venninner, en god del baksnakking, selv i voksen alder,

kan ikke påstå at jeg tar meg så veldig nær av det lenger, men det sårer litt når det er noen jeg

trodde var en hyggelig bekjent som snakker dritt om meg når jeg bare har vært hyggelig mot henne.

Jeg har heldigvis noen få gode venninner og en god del guttevenner.

Gift ble jeg og, så det er ikke alle som har fordommer heldigvis.

Det er uansett personligheten det står og faller på.Om man er over gjennomsnittlig attraktiv

eller mer vanlig.

Skrevet

tror ts troller

Det er ingen som tror at pene er dumme, folk snakker jo med deg så de oppdager nivået ditt, i tillegg blir du sjekket opp og da merker de også at du er mer enn et pent utseende.

I tillegg er jenta pen så er gutten også villig til å bruke mer tid på å bli kjent med henne.

Anonym poster: 092db7af03b2d3f5d29c8f4d6c55ce02

Skrevet

Eneste jeg har mot pene jenter er at jeg ikke gidder å bruke tid på de. =)

Skrevet

Jeg er vel kanskje mer der at 'Ts har et dessertproblem.

Skrevet

Folk skyr vel sikker unna fordi de tenker at vedkommende kan få "hvem som helst". Altså man regner at risikoen for ett knust hjerte blir større.

• Liker 2
Skrevet

Det jeg har lagt merke til er at venninner og jenter jeg har snakket med og blitt kjent med som er veldig utadvente, pene og i tillegg har endel interesser som gjør at de lett blir lagt merke til av gutter - ofte blir automatisk forhatt av andre jenter. Når hun kom inn i et rom å et vorspiel kunne man nesten se øynebrynene samle seg og skulinga starte fra de andre jentene som ikke kjente henne.

Om dette ikke bare er en observasjon jeg har lagt merke til så vil jo dette naturlig nok føles som et problem. Jeg tror ikke det er helt slik blant oss gutta igrunn.

Ellers er det vel også slik at mange er redde for å bli skuffa eller "skutt ned" og kanskje derfor ikke engang tør prøve seg på ei de annser som penere enn seg selv? jenter er mer vant til komplimenter enn oss - noe som kanskje gjør at den som er litt følsom/feig av seg styrer unna, og man sitter igjen med endel av selvutnevnte don juaner som igler seg innpå? Kan ikke være særlig hyggelig det heller forsåvidt.

Hvem som taper mest på det i det lange løp vet jeg ikke. Men hun som blir min til slutt - henne ønsker jeg ikke å tenke at jeg inngikk kompromisser med. Og ser man nå ei pen jente så er det jo egentilg bedre å angre på man sa hei enn ikke :) Lettere sagt enn gjort for mange selvsagt. Jeg var forferdelig sjenert på området for endel år siden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke noe i mot fine jenter, elle kjekke menn bare basert på utseendet deres. Men har de holdningen

jeg-er-mye-bedre-enn-deg-fordi-jeg-er-pen, holder jeg meg langt unna. Folk som tror de er bedre enn andre er det verste jeg vet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...