Gå til innhold

Hva MÅ dere ha når dere har mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenter! Hva MÅ dere under all omstendighet ha når dere har mensen. Selv må jeg ha den glutenfrie daimkaka, en hel alene takk, potetgull med ost og løk og cola. Og sunn ananas etterpå liksom for å balansere gildet ehem.. Hva må dere ha og hvorfor denne uimotståelige trangen montro? Blir som et villdyr jeg, og jeg lever temmelig sunt årets resterende dager, men under mensen skifter jeg fullstendig personlighet. Hvordan har dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg trenger er paracet og senga :P Litt lite..

• Liker 1
Skrevet

Pandalakris! Kan spise en hel pose i et jafs.....

Også er det den eneste gangen i måneden jeg får lyst på sjokolade, ellers er jeg ikke noe glad i sjokolade.

Skrevet

Melkesjokolade de to første dagene. 100gr dagen holder.

Skrevet

Du mente vel noe spiselig ja haha, trenger skikkelig krydret potetgull :P

Skrevet

Pandalakris! Kan spise en hel pose i et jafs.....

Også er det den eneste gangen i måneden jeg får lyst på sjokolade, ellers er jeg ikke noe glad i sjokolade.

Ha ha vet ikke hvor stor pose det er snakk om men jeg spiser også en hel dajmkake i et jafs. Glad ingen ser meg da haha. Jo foruten min kjære da, som blir tvunget på butikken. Ren rutine det nå, :hoppendeglad:
Skrevet

Andre dagen MÅ jeg ha paracett, hvis ikke ligger jeg å vrir meg i smerte..

Gjest Daenerys
Skrevet

Ikke noe usunt i alle fall, da føler jeg meg bare enda verre. Smertestillende den verste dagen, og masse søvn egentlig.

Skrevet

Helst tampon, til nød bind. dem MÅ jeg ha virkelig. alt annet blir likegyldig :)

Skrevet

En skikkelig god ansiktskrubb! hehe når "tante rød" kommer på besøk, dukker det alltid opp ett par som kommer vanvittig ubeleilig! :fnise:

Skrevet

En tålmodig kjæreste som lar meg vinne kranglene :-p

• Liker 1
Skrevet

Chips, cola og sjokolade! Haha. Føler meg oppblåst og feit fra før, så hvorfor ikke gjøre det enda verre liksom :smilorange:

• Liker 2
Skrevet (endret)

slettet

Endret av Frøya90
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg trenger kun varmeflaske og sympati. Jeg begynner også å crave fett og sukker, men putter det skjelden i meg, får meg til å føle meg som en strandet hval..

-

Jeg lurer litt på hvor mye av mensen-cravingsene som faktisk er fysiske, og hvor mye som er psykiske? Jeg har en følelse av at vi jenter "lurer hverandre" ved å hele tida snakke om mensensjokolade og mensengodteri. Jeg har lest at studier viser at vi har mer lyst på godteri under mensen.. Men jeg tror at ganske mye av det faktiske behovet kommer av at vi hører alle andre snakke om "jeg bare måå ha sjokolade, jeg har mensen" osv.

Er jeg helt på villspor?

• Liker 2
Skrevet

En pakke eller to med ibux til de første dagene (har så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg uten), noen melkesjokoladeplater (spiser ikke alle på én gang, tro det eller ei, men jeg må ha det i umiddelbar nærhet) og den røde sørlandschipsen med dipp. Fråtser så mye (eller, det er egentlig ikke så mye, men det føles sånn) at jeg er dårlig i mange dager etterpå.. Også må jeg ha mye alenetid, orker ikke å se så mye til andre folk de første dagene, blir så lett provosert og ustabil..

Jeg kjenner at jeg MÅ ha sjokolade og pottis, og jeg trenger å se frem til fråtsinga for å overleve en arbeids- eller skoledag uten å slå ihjel noen disse dagene. Tror jeg aldri nyter noe (ikke engang sex) i den grad jeg nyter sjokoladebitene mine disse dagene.. :mrgreen:

Skrevet

Sjokolade, joggebukse, smertestillende og gjerne et glass rødvin!

Skrevet

Snop, paracet + ibux, komfortable klær, druer, vann. Godt å skjemme seg bort :)

Skrevet

Jeg trenger kun varmeflaske og sympati. Jeg begynner også å crave fett og sukker, men putter det skjelden i meg, får meg til å føle meg som en strandet hval..

-

Jeg lurer litt på hvor mye av mensen-cravingsene som faktisk er fysiske, og hvor mye som er psykiske? Jeg har en følelse av at vi jenter "lurer hverandre" ved å hele tida snakke om mensensjokolade og mensengodteri. Jeg har lest at studier viser at vi har mer lyst på godteri under mensen.. Men jeg tror at ganske mye av det faktiske behovet kommer av at vi hører alle andre snakke om "jeg bare måå ha sjokolade, jeg har mensen" osv.

Er jeg helt på villspor?

Hos meg henger iallefall søtsug sammen med mens...eller; det verste søtsuget kommer dagene før, skikkelig pms. Sånn som nå i kveld fikk jeg innmari lyst på noe søtt, kom til å tenke på datoen, og ser at jeg skal ha mensen i morgen. Ellers har jeg faktisk aldri lyst på søtsaker og spiser det heller ikke.

Det eneste som funker til meg mot mensubehag, foruten paracet, er en real treningsøkt. Ikke godt å komme seg igang, men menssmertene blir bedre.

Skrevet (endret)

-

Er jeg helt på villspor?

Mensen er en eneste stor konspirasjon har jeg hørt. En månedlig unnskyldning for å gå rundt i juicy-bukse mens man sutrer og spiser junk. Det er det jeg har hørt, assa.

Endret av Drue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...