Gjest snoopy_93 Skrevet 8. september 2012 #1 Skrevet 8. september 2012 Hei alle der ute i den store verden. Har et lite "problem" her jeg sitter.. Jeg og kjæresten flyttet sammen for ca to måneder siden og venninna hans er her hele tiden. Hun banker på og bare går inn og tar seg til rette her. Hun har også vært her stort sett hver dag. Denne helgen er kjæresten og jeg alene i leiligheten (bor også sammen med en kompis av oss) og hadde planlagt å endelig få litt tid alene - noe vi ikke har hatt på rundt 6mnd. Hadde sett frem til å være alene med han og bare være oss to. Det ble jo ikke noe av. Venninna fant ut at hun plutselig måtte hente bilen som står et stykke unna.. Hun hadde også drukket en del og da måtte kjæresten og jeg bli med. (sånn at kjæresten kunne kjøre) Og siden hun da hadde drukket så måtte jo hun være med hit siden hun ikke kunne kjøre hjem. Kjæresten sa til henne at det ble tidlig kvelden på oss to fordi vi hadde planlagt å være alene. Det var jo greit det, da vi kom hjem kunne jo hun bare kjøre videre til noen andre hun skulle være med.. DA lurte jeg litt.. Hun kunne ikke hente bilen selv fordi hun hadde drukket, men hun kunne kjøre videre rett etterpå uten at drikkinga hadde noe å si? I dag skal jeg være med kjæresten på et jubileum med fin middag og fest etterpå. Middagen er kun for folk som er med på det jubileet "handler om" og festen er åpen. Kjæresten sa til meg i går at det ble koselig i morgen siden vi da fikk en kveld sammen. Nå skal også venninna være med på festen.. Jeg har ingenting i mot venninna, hun er ei super jente og veldig hyggelig. Greia er at hun er hos oss hele tiden og inviterer seg selv. Jeg har akkurat begynt å jobbe og etter to dager på jobb var jeg ganske trøtt og sliten pga lite søvn de to nettene. Hadde tenkt til å legge meg nedpå og ta en liten høneblund for å ikke sovne klokka seks på kvelden. Akkurat i det jeg har lagt meg ned hører jeg at noen kommer inn, uten å banke på eller noe og der kommer hun inn. Kjente at jeg ble litt irritert, for jeg får ikke noe tid til å hente meg inn igjen før leiligheten er full av folk igjen. Så i kveld når kjæresten og jeg skal på middagen så har hun planlagt å komme på festen og videre så blir hun sikkert med oss hjem og vi får da ingen "kjæreste tid", atter en gang. (På søndag kommer kompisen vår hjem) Måtte bare få det ut.. Det er forresten også alltid sånn at hun trenger hjelp til et eller annet. Hun tør ikke kjøre sin egen bil en gang så kjæresten må kjøre hele tiden når vi er ute. Da blir jeg sittende i baksetet og høre på at de to snakker og når jeg sier noe er det ingen som hører eller hun overdøver det jeg sier med noe annet. Er det normalt å savne kjæresten sin selv når man er sammen? Vi får aldri noe tid til å være bare oss to annet en på kvelden når venninna har dratt (som er i 2-3tiden på natta)
Gjest snoopy_93 Skrevet 8. september 2012 #2 Skrevet 8. september 2012 Beklager om det ble veldig rotete. Er sliten i hodet og tenker for mye
Bernardette Skrevet 8. september 2012 #3 Skrevet 8. september 2012 Dette er ikke normalt! Hva skulle vært normalt med dette!? Det eneste som er normalt her, er din reaksjon på situasjonen. Jeg hadde klikka for lengst. 47
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 8. september 2012 #4 Skrevet 8. september 2012 Virker ikke helt som de sosiale antenne hennes virker. Og jeg syns ikke det er noe rart at du reagerer. Alle har behov for å være alene en stund. Selv om det er en venninne syns jeg ikke det skulle være noe galt i å si fra at dere syns det blir litt mye. Vær klar på at den og den dagen ønsker dere å være alene, og gjerne avtal tid med henne for å møtes, slik at hun ikke bare dukker opp. Personlig hadde jeg fått helt angst om folk bare hadde kommet inn hos meg, for det er jeg overhode ikke vant til. Og jeg syns det må være greit å si fra at dere gjerne vil ha beskjed før hun kommer. 3
Gjest Violetta Skrevet 8. september 2012 #5 Skrevet 8. september 2012 Hva sier kjæresten din da? Siden det er hans venninne synes jeg han bør ta det opp med henne. 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #6 Skrevet 8. september 2012 Det kan virke som om denne jenta er forelska i eller eiesjuk over kjæresten din. Jeg mener kjæresten din må ta en prat med henne og si at dere trenger mer alenetid og privatliv, og at fra nå av skal dere avtale på forhånd om hun skal komme på besøk. Han må også bli flinkere til å si nei til alle tingene hun ber om hjelp til. Han er jo litt dumsnill også. Funker ikke dette hadde jeg blitt så irritert at jeg hadde dumpa henne som venninne. Og begynn å alltid ha døren låst! Ikke åpne med mindre noe er avtalt på forhånd!<br /><br /> Anonym poster: ca280f5087f1f6a6e4f503932bd55da9 19
Magnifique Skrevet 8. september 2012 #7 Skrevet 8. september 2012 Hei. Dette hørtes ikke helt bra ut. Jeg forstår veldig godt at du blir både sliten og frustrert over oppførselen til venninnen til kjæresten din. Hva med å snakke om dette med kjæresten din? Forklar problemet - og si at du ikke ønsker at hun skal komme busende inn hele tiden, fordi det forstyrrer deg. Og at du ønsker mer tid med han, uten at venninnen hans er der hele tiden. Så får kjæresten din ta det opp med venninnen sin. Jeg håper det bare er slik at de har et såpass godt vennskap at hun ser på det som en "selvfølge" å gå inn og ut av hans leilighet, og at hun kan forstå når nok er nok - og gi dere mer alenetid. - Lykke til 1
Gjest sensasjon Skrevet 8. september 2012 #8 Skrevet 8. september 2012 lås døra da vel. problem solved 15
Gjest Memories Skrevet 8. september 2012 #9 Skrevet 8. september 2012 [..] Det er forresten også alltid sånn at hun trenger hjelp til et eller annet. Hun tør ikke kjøre sin egen bil en gang så kjæresten må kjøre hele tiden når vi er ute. Da blir jeg sittende i baksetet og høre på at de to snakker og når jeg sier noe er det ingen som hører eller hun overdøver det jeg sier med noe annet. Hvorfor sitter ikke du fremme da? Jeg sitter alltid fremme i kjærestens bil. Eneste unntaket er dersom noen eldre i familien hans skal være med eller kompiser han ikke har sett på en stund.. 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #10 Skrevet 8. september 2012 Hvorfor sitter ikke du fremme da? Jeg sitter alltid fremme i kjærestens bil. Eneste unntaket er dersom noen eldre i familien hans skal være med eller kompiser han ikke har sett på en stund.. Fordi det er venninnens bil vel.. Anonym poster: f6af5137d62bbf6093a07b7618f637f1 1
Gjest Memories Skrevet 8. september 2012 #11 Skrevet 8. september 2012 Fordi det er venninnens bil vel.. Anonym poster: f6af5137d62bbf6093a07b7618f637f1 Åja, haha. Trodde de kjørte kjærestens bil.
Gjest Tine Skrevet 8. september 2012 #12 Skrevet 8. september 2012 Jeg ville begynt å låse døren. Og ikke åpnet når det ringte på. Hadde hun ringt på mobil mens hun sto utenfor, ville jeg sagt at det passer dårlig akkurat nå, og at jeg ringer henne tilbake når jeg får tid til å finne på noe. Ellers kan dere jo finne på ting utenfor hjemmet, som å gå tur, besøke andre, kafe, kino etc. Uten å fortelle henne hva dere skal, bare si at dere har planer så dere har ikke tid til henne akkurat nå. Jeg mener også det er helt ok av dere å si at dere er opptatte og kan dessverre ikke hjelpe henne, de gangene hun ber om hjelp til ting.
Gjest "gjest" Skrevet 8. september 2012 #13 Skrevet 8. september 2012 Hun er vel vant med å komme og gå som hun vil da.
AryaUnderfoot Skrevet 8. september 2012 #14 Skrevet 8. september 2012 Her må jo enten dere sammen eller i det minste kjæresten din sette ned foten. Er ikke værre enn det. 1
Dunkel Skrevet 8. september 2012 #15 Skrevet 8. september 2012 Dere må rett og slett lære dere å si nei. Jeg skjønner godt at du er frustrert, men det eneste som er å gjøre er å ikke fortelle henne om ting dere skal på, låse døren og ikke svare på telefon/meldinger når dere vil være alene sammen. Hvis ikke det skulle funke, så må dere rett og slett bare fortelle henne situasjonen og at dere vil faktisk ha litt tid sammen alene UTEN henne. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #16 Skrevet 8. september 2012 Eneste løsning slik jeg ser det er at dere som par ikke bor sammen med en kamerat. Det betyr at dere får tid sammen hver eneste dag Det er også fullt mulig å låse dører - og ikke ta telefonen. Anonym poster: 8d7c7caff4aa6054e300cdf02f9bcc5e
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2012 #17 Skrevet 8. september 2012 Lat som at du blir dårlig etter middagen i dag, slik at dere må hjem (få så klart kjæresten med på planen). Venninna kan være igjen på festen og dere to drar hjem sammen. Hvis hun skulle prøve seg på å være med, så sier du bare at du er dårlig og ikke orker at noen er på besøk da (forståelig nok). Dette er jo kun en midlertidig løsning, men da får dere hvertfall en kveld for dere selv.
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 9. september 2012 #19 Skrevet 9. september 2012 Synes kjæresten din burde ta det opp med hun. En jente uten sosiale antenner vil vel heller ikke ta "hintet", tror hun trenger at det blir sagt rett til hun. Og dere må lære dere å si nei. Er ikke krise å si at man har lyst til å være med kjæresten sin alene 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. september 2012 #20 Skrevet 9. september 2012 (endret) Han har ikke baller og du burde ha klikket for lenge siden siden han ikke klarer å si ifra. Lås døra forresten! Når han vet hvordan hun er og i tillegg er feig, hvorfor slår han ikke av telefonen og låser døra? Og hvorfor sier han hvor dere skal? Endret 9. september 2012 av Evilposelos 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå