Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet å røyke for 7 år siden, men har vært så dum å begynne litt igjen nå i sommer. Jeg røyker ikke hver dag, men det har vel blitt ca 30 røyk i uken den siste mnd. Jeg begynner på progynova for fryseforsøk om et par uker. Jeg har tenkt at siden eggene ligger befruktet og fine på klinikken har det ikke så mye å si. Jeg slutter selvfølgelig helt med sigaretter før innsett.

Hva tror dere? kan det skade forsøket vårt? Eggene blir jo ikke skadet av det ettersom de jo ligger på frys:)

Anonym poster: 766ceb87685e553b84fd596af72712c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyking reduserer blodtilførsel til livmoren og minsker sjansen for at et egg skal fest seg, så ja det kan nok skade forsøket.

Anonym poster: a4c7e60cee4f900eae51cbd6fddd4063

• Liker 1
Skrevet

Riktig som AB over sier. Det reduserer sannsynligheten for at egget fester seg. Og er også uheldig for miljøet i livmoren på andre måter.

• Liker 1
Skrevet

Røyking reduserer blodtilførsel til livmoren og minsker sjansen for at et egg skal fest seg, så ja det kan nok skade forsøket.

Anonym poster: a4c7e60cee4f900eae51cbd6fddd4063

Men jeg vil jo ikke røyke etter at jeg har begynt på progynova. Reduserer det blodtilførselene to uker ettre siste røyk?

Skrevet

Riktig som AB over sier. Det reduserer sannsynligheten for at egget fester seg. Og er også uheldig for miljøet i livmoren på andre måter.

Ok. Da har jeg tatt min siste røyk nå. Er ca tre-4uker til innsett, så da burde jeg vel ikke ha skadet noe?

Skrevet

Ok. Da har jeg tatt min siste røyk nå. Er ca tre-4uker til innsett, så da burde jeg vel ikke ha skadet noe?

Optimalt er det ikke, man skal være røykfri minst tre måneder før forsøk av mange årsaker. Men så veldig stor skade har det neppe gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...