whistle Skrevet 8. september 2012 #1 Skrevet 8. september 2012 Hei! Har gått til innkjøp av en Erica, slike mørkerosa lyngplanter. Jeg veit at disse i utgangspunktet er uteplanter, men så har det seg slik at dette er en av få planter jeg synes er fine - og jeg ønsker å ha denne inne. Trenger altså tips til hvordan jeg kan få den til å holde seg fin lengst mulig. Hvor ofte/hvor mye bør den vannes, og kan det hjelpe på levetiden at jeg setter den ut om nettene?
whistle Skrevet 8. september 2012 Forfatter #2 Skrevet 8. september 2012 og, hvordan skal den vannes? i potteskjuleren, eller rett i jorda?
Gjest Skrevet 8. september 2012 #3 Skrevet 8. september 2012 De liker ikke høye temperaturer. Det er derfor de selges på høsten.
whistle Skrevet 9. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2012 Du så at jeg skrev at jeg veit at disse egentlig er uteplanter? Jeg ba om tips til hvordan jeg kan få den til å overleve lengst mulig inne, og hvor mye de bør vannes.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #5 Skrevet 9. september 2012 Du kan sette dem ut om natten, så vil de holde seg lenger. Anonym poster: 7eb0a01043e1ad5403a7bc1859652e98
whistle Skrevet 9. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2012 ok, takk angående vanning, går det greit at jeg bare har en del vann i potteskjuleren, eller bør hele greia sprayes med vann, evt få vann rett nedi jorda, fra oversiden?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #7 Skrevet 9. september 2012 Du vanner ved å helle vannet ned i potten blomsten står i, ikke i potteskjuleren. Plantene skal ikke stå i vann. Anonym poster: 7eb0a01043e1ad5403a7bc1859652e98
lilletuss87 Skrevet 9. september 2012 #8 Skrevet 9. september 2012 Det gjør ingenting om disse plantene får masse masse vann!! Dette er planter som tåler å få masse vann og kan ikke få nok av det egentlig Lykke til! Det sies også at disse plantene (Erica) kan sprayes med hårspray for at de ikke skal drysse så veldig. Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke, for har ikke prøvd det selv, men går jo ann å prøve Kos deg med planten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå