AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #1 Skrevet 8. september 2012 Klarte stryke navnelappen på utsiden av et plagg.. Er det mulig å fjerne den på noen måte? Anonym poster: 4e9e09675f7fa9d5ddbe01a9a1f47161
Celtic Heart Skrevet 8. september 2012 #2 Skrevet 8. september 2012 Stryk den varm og skrap den av, evt stryk den så lenge at den forsvinner (smelter inn i plagget)
Smygel Skrevet 8. september 2012 #3 Skrevet 8. september 2012 Hva slags strykelapper har du? Hvor har du kjøpt dem fra? Mine strykelapper er helt håpløse. Bare å dra rett av. Eller de faller av i vaskemaskinen. Derfor jeg lurer på hvilke jeg skal kjøpe nå.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #4 Skrevet 8. september 2012 De er kjøpt på markmaster.no. Var ikke helt fornøyd med de etter å ha brukt strykejernet, men nå som jeg brukte rettetang satt de som støpt. Fikk ikke fjernet den, måtte bare smelte mest mulig ned i stoffet. Anonym poster: 4e9e09675f7fa9d5ddbe01a9a1f47161
Miss I.W. Skrevet 8. september 2012 #5 Skrevet 8. september 2012 (endret) Har akkurat merket med Askeladden sine og er godt fornøyd enn så lenge. De beste av de tre sortene jeg har prøvd. (Ikke fargelappene, de var ikke bra. Men de vanlige strykelappene ser ut som de sitter bra.) Sto faktisk å tenkte på hvordan jeg skal få de av hvis det blir aktuelt. Endret 8. september 2012 av Miss I.W.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #6 Skrevet 8. september 2012 Har akkurat merket med Askeladden sine og er godt fornøyd enn så lenge. De beste av de tre sortene jeg har prøvd. (Ikke fargelappene, de var ikke bra. Men de vanlige strykelappene ser ut som de sitter bra.) Sto faktisk å tenkte på hvordan jeg skal få de av hvis det blir aktuelt. Det kan du desverre bare glemme Men som regel er det jo ikke nødvendig å ta de vekk (med mindre du tar de på feil side sånn som meg) for hvis du skal stryke på nye med søskens navn e.l. leste jeg at man kunne ta dem over de gamle. Anonym poster: 4e9e09675f7fa9d5ddbe01a9a1f47161
Sulosi Skrevet 8. september 2012 #7 Skrevet 8. september 2012 Jeg har alltid bestilt merkelappene men etternavn og telefonnummer, da kan de gå i arv uten at jeg behøver å merke om igjen. I barnehagen er det gjerne slik at ansatte vet hva søsken heter så om det står Ola Nilsen inni en vott så vet de at det er storebror til Jens.
Smygel Skrevet 9. september 2012 #8 Skrevet 9. september 2012 Fargelappene fra Askeladden fallt av i vask. Utrolig skuffende, for jeg googlet masse før jeg handlet derfra, og alle var såååå fornøyde. Skulle tro det var de ansatte selv som reklamerte. Jeg vasker klæra til ungen på 40 grader og ingen tørketrommel, så ikke skjønner jeg hvorfor de faller av.
Sushi Skrevet 9. september 2012 #9 Skrevet 9. september 2012 Fargelappene fra Askeladden fallt av i vask. Utrolig skuffende, for jeg googlet masse før jeg handlet derfra, og alle var såååå fornøyde. Skulle tro det var de ansatte selv som reklamerte. Jeg vasker klæra til ungen på 40 grader og ingen tørketrommel, så ikke skjønner jeg hvorfor de faller av. Så rart, vi har ikke hatt noen problemer med dette. Klistrer du dem på vaskelappen?
Smygel Skrevet 10. september 2012 #10 Skrevet 10. september 2012 Så rart, vi har ikke hatt noen problemer med dette. Klistrer du dem på vaskelappen? Nja, litt opp og ned. Sitter de best på vaskelappen?
Sushi Skrevet 10. september 2012 #11 Skrevet 10. september 2012 Nja, litt opp og ned. Sitter de best på vaskelappen? Ja, mener det sto det i infoen som fulgte med? Vi klistrer dem der i alle fall.
Gjest HunterLady Skrevet 10. september 2012 #12 Skrevet 10. september 2012 Stryk den varm og skrap den av, evt stryk den så lenge at den forsvinner (smelter inn i plagget) Øhm.. Dette kan faktisk ødelegge strykejernet, fordi lappene smelter ikke inn i plagget, men inn i jernet!
Miss I.W. Skrevet 10. september 2012 #13 Skrevet 10. september 2012 Øhm.. Dette kan faktisk ødelegge strykejernet, fordi lappene smelter ikke inn i plagget, men inn i jernet! Men du må jo bruke bakepapir for å ikke ødelegge jernet. 2
Celtic Heart Skrevet 10. september 2012 #14 Skrevet 10. september 2012 Øhm.. Dette kan faktisk ødelegge strykejernet, fordi lappene smelter ikke inn i plagget, men inn i jernet! Du skal jo bruke bakepapir over lappen for nettopp ikke å ødelegge strykejernet. Hvis ikke fester du jo lappen til strykejernet og ikke plagget i første omgang. Det er jo plastikk, så det sier seg jo egentlig selv. 1
angara Skrevet 10. september 2012 #15 Skrevet 10. september 2012 Jeg gir brukte klær til fretex og synes det er litt ubehagelig å levere klær der barnas navn og mitt telefonnummer står. Men sliter med å få av lappene.... 1
Gjest HunterLady Skrevet 10. september 2012 #16 Skrevet 10. september 2012 Men du må jo bruke bakepapir for å ikke ødelegge jernet. Hehe joda, det vet jeg Men jeg tolket det innlegget jeg siterte som at hun mente å stryke rett på. Tolket kanskje feil.
Nerine_ Skrevet 11. september 2012 #17 Skrevet 11. september 2012 (endret) TS her, jeg prøvde å stryke med både kaffefilter, bakepapir, matpapir for å fjerne denne lappen. Tilslutt måtte jeg ta strykejernet rett på lappen for å smelte den mest mulig. Gikk bra med strykejernet. Endret 11. september 2012 av _xx_
Gjest navnelapp Skrevet 11. september 2012 #18 Skrevet 11. september 2012 Å smelte den inn i vaskelappen er best, då kan du klippe bort vaskelappen når du gir bort plagget. 1
Soline Skrevet 11. september 2012 #19 Skrevet 11. september 2012 (endret) Jeg gir brukte klær til fretex og synes det er litt ubehagelig å levere klær der barnas navn og mitt telefonnummer står. Men sliter med å få av lappene.... Hvis det er teksten du vil ha bort så kan du prøve neglelakkfjerner. Det tar i allefall bort teksten på mine merkelapper (fra Askeladden). Jeg vil også gjerne ha bort navnet før jeg leverer til Fretex, men da er det ikke å farlig om selve lappen (uten tekst) sitter igjen. Endret 11. september 2012 av Soline 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå