Gå til innhold

Vondt i korsryggen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har den siste uke hatt vondt i korsryggen. Det er ikke så vondt at jeg må ta smertestillende eller ikke fungerer i hverdagen, jeg fungerer helt fint, men irriterende er det jo! Det minner litt om slike smerter jeg får i korsryggen rett før mensen, men den har jeg jo nettopp hatt :klø: Hva kan dette skyldes? Og hva kan jeg gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En øm muskel, en skiveutglidning, en overbelastning, et uheldig løft, du kan rett og slett ha ligget vondt, eller kanskje du har stress eller bekymringer som har satt seg fast i kroppen? Det kan være mange forskjellige årsaker til vondt i korsryggen! Jeg selv har vært hos kiropraktor pga. smerter i korsryggen (særlig venstre side) som stråler ned i foten. Dette skyldtes en øm bekkenmuskel, i følge kiropraktor. Kan være ulike årsaker til slike spenninger.

Ta kontakt med fastlegen din om det ikke gir seg, så kanskje du får hjelp av kiropraktor eller fysioterapeut før det setter seg altfor fast.

Skrevet

Gå tur uten å haste og uten å bære veske. Helst uten hund i bånd også, dersom du har hund som har tendens til å dra litt. (Ta en tur daglig uten hunden da)

Helst på mykt underlag og med gode spasersko (ikke høyhælte).

Ikke ligg lenger enn du må, og ikke bli sittende for lenge i en stilling. Varier, og beveg deg mye og ofte, men ikke noen brå bevegelser.

Når det går over, kan du begynne å ta øvelser for rygg og mage.

Hvis det ikke går over, oppsøk lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...