Gå til innhold

Kan et barn på 2 år og 7 mnd spise på Peppes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil invitere med ut noen venner og spandere mat på dem, tenkte på Peppes siden det er noe "alle" liker. Men så har det ene paret et barn på 2 år og 7 måneder. Kan barnet spise pizza?! Eller finnes det andre alternativer til barn på Peppes? Aner virkelig ikke hva barn i den alderen kan spise og ikke, så må bare beklage hvis dette var et dumt spørsmål :icon_lol: Vil jo helst dra et sted der barnet også kan spise, så blir veldig takknemlig for innspill fra dere som har litt bedre peiling enn meg!

Anonym poster: 88ebfafbb3c5de82eb881890247e6f01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig.

Anonym poster: 7705289e1ccae2fbc958b8293415af06

Skrevet

Klart barnet kan spise på peppes :) Det er vell opp til foreldrene hva barnet skal spise :) Så lenge dere ikke bestiller en sterk pizza så går det nok greit at barne spise det samme som dere, men de har også barnemenyer :)

Skrevet

Jeppers. Eller Dolly. Eller Egon. Eller hvilken som helst annen av disse kjedene. Med mindre foreldrene er, vel, kostholdsfreaks.

• Liker 7
Skrevet

Peppes er bare masse fett, salt og deig som legger seg som en klump i magen. Spar både voksne og barn.

Anonym poster: 3bb9e326e39c9074ceabdd5405e0ac72

• Liker 5
Skrevet

Kan dere ikke heller dra på Egon i det minste? Der kan man velge annen sunnere mat, og de har barnemenyer også.

Anonym poster: 76b5ca42854ec59496abd14cbb5d31aa

Skrevet

Nå var spørsmålet aldri om Peppes Pizza er sunt eller ikke, var det vel? Men ja, et barn i denne alderen kan fint spise pizza - så får det være opp til foreldrene selv om de vil velge noe annet til barnet eller ikke.

• Liker 7
Skrevet

Tusen takk for svar! Og takk Lizbeth, du har helt rett i at spørsmålet ikke dreide seg om hvorhvidt Peppes er sunt eller ei. Svaret på det klarer jeg å tenke meg til selv :-)

Til dere som nevner Egon, er det bra kvalitet på maten der? Det kan jo absolutt være et alternativ, ulempen er at det kanskje blir en del dyrere enn Peppes siden vi er mange. Er det noen som vet om servitørene kommer til bordet og tar bestilling på Egon? Husker jeg har vært der før for lenge siden og da måtte man bestille i kassa. Det er jo kanskje litt styr hvis vi blir 15 personer (og alle bestillingene skal gjøres under ett).

Anonym poster: 88ebfafbb3c5de82eb881890247e6f01

Skrevet

Egon er mye dyrere, ikke noe sunnere eller bedre, og du må bestille ved disk.

Anonym poster: 484a4ec0aef14d454536a66dfdb2d23a

Skrevet

Hvorfor skulle ikke en unge på snart 3 kunne spise pizza? Skjønner ikke spørsmålet jeg...

• Liker 1
Skrevet

Dra på Peppes og kos dere :)

Barnet kan fint spise på Peppes, hvis barnet ikke vil ha pizza så klarer de sikkert å finne noe annet godt...ellers regner jeg med at foreldrene sikkert har noe kjeks eller lignende liggende i veska som barnet kan få.

Og om det er sunt eller ikke? Ta dere en banan...det må da väre lov å få kose seg litt innimellom. Det er jo ikke snakk om at de skal spise Peppes pizza hver dag i lang tid

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

Det er da mange forskjellige retter på Peppes.

Kan ikke helt se hvorfor en unge på nesten tre år ikke skal kunne spise der.

• Liker 1
Skrevet

Kan dere ikke heller dra på Egon i det minste? Der kan man velge annen sunnere mat, og de har barnemenyer også.

Egon er elendig og overpriset.

• Liker 5
Skrevet

De har faktisk også salater + barnemenyer på Peppes! Tro det eller ei.

Anonym poster: 34e97dd90b0236ecc6f83295f43d47ee

Skrevet

Barnemenyene er strengt tatt ikke noe å rope hurra for.

Skrevet

Et barn på knapt tre år kommer antagelig til å spise max en liten pizzabit, og kanskje gnage på en skorpe til- men det er i hvert fall ingen grunn til å se seg om etter en sunn barnemeny et annet sted. Så mye spiser ikke småbarn på kommando at det er grunn til å være bekymret for sunnheten.

For øvrig enig i at barnemenyer i stor grad er elendige. Vi var en gang på en nydelig thailandsk restaurant, der servitøren fornærmet vår mat-snobb av en sønn med å spørre om han heller ville ha pølse med pommes frites. As if! De eneste barnemenyene som er verdt prisen, er de som har halve porsjoner av voksenmat. Ellers- som når det er pizza- kan barnet fint få litt av de voksnes mat, og være fornøyd med det.

Gjest Magdalene
Skrevet

Barnemenyene er strengt tatt ikke noe å rope hurra for.

Men på de fleste steder får man bestilt all mat på menyen i halv porson.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...