AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Skal til Tyrkia om en uke og skal ta en tatovering, det eneste problemet mitt er at jeg er 14 år gammel. Tenkte da å bare lyve å si at jeg er 16, i tillegg så kommer jeg til å ha med meg pappa. Men pleier de å spørre om legitimasjon? Anonym poster: 5158212f563df2718a102dfb3c6addf5
sebastianen Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Forbanna brødhue , vent til du er gammel nok til å gjøre deg opp en opplyst mening. 4
Mari*Nade Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Ja, de spør selvfølgelig om legitimasjon. Skjønner ikke problemet med å vente til man er gammel nok..
Gjest Uanonymbruker Skrevet 7. september 2012 #5 Skrevet 7. september 2012 Herregud jeg tør ikke engang forestille meg hva smart jeg hadde fått meg til å tatovere som 14 åring... hadde mest sannsynlig tatovert "VOLVO 240" på korsryggen eller en wunderbaum på skulderen. Eller vengaboysteksten "boom boom boom boom I want you in my room" rett over trusekanten. TS du kan umulig tatovere noe som 14 åring som du vil synes er like smart når du er 30. 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #6 Skrevet 7. september 2012 lalallala, jeg så disse svarene komme... Skal bare ha en simpel musikknote på ankelen, som et tegn på hvor mye musikk betyr for meg. Wooow, den kommer jeg til å angre på altså! Anonym poster: 5158212f563df2718a102dfb3c6addf5
Gjest BabyBlue Skrevet 8. september 2012 #7 Skrevet 8. september 2012 Vet om flere som har tatovert seg i utlandet i ungdomsskolealder, ofte med uheldige resultater (svarte detaljer fikk en grønngrå nyanse etter kort stund, lite rene linjer og alt i alt et halfassed resultat). Men så er de av typen som gikk bort til den første boden de fant og var ganske ukritiske til hvem de lot tatovere seg. Det kan bli bra så lenge du finner deg et sted som tar seg tid og som desinfiserer instrumentene sine (viktig den siste delen, betennelse er ikke morro) Og selv om det ikke er en særlig avansert tatovering synes jeg du bør vente til du er myndig da det faktisk er permanent. Jeg hadde aldri klart å ta en tatovør som tatoverer fjortenåringer seriøst, uansett om det er i Norge eller utlandet. Og omtrent halvparten av de tatoverte fjortisene flyr rundt med en note, enten bak øret, på skulderen, eller på andre plasser av kroppen. Det er simpelt og clean, men ikke unikt... Men det er din kropp, og håper at du får det resultatet du ønsker og tar deg tid med å finne en plass som ser trygg ut.
Strixvaria Skrevet 8. september 2012 #8 Skrevet 8. september 2012 Problemet med å tatovere seg på syden-destinasjoner er at den som tatoverer deg ofte ikke er utdannet tatovør, og du løper stor risiko for at resultatet blir deretter. Det finnes også en del som blander ut "blekket", samt at noen bruker diverse kjemikalier i blekket som ikke tillates i andre land pga allergifare. Faren min var så dum at han tatoverte en liten mini-tattoo i Tyrkia (navnet til mamma i liten skrift over hjertet, sååå romantisk assa) - den er nå mer grønn enn svart, og ser etter mitt syn ganske jævlig ut, "men det var jo så billig/det ble jo "bra" da".. Kronidiot! Kort fortalt så får du som oftest det du betaler for; det er en del dyrere her hjemme, men her er også kravene til "blekket", sterilisering av utstyr, opplæring m.m MYE høyere enn de er i f.eks. Tyrkia. Hva du som 14-åring vil tatovere er helt irrelevant for mitt vedkommende - skulle du angre senere må du betale en eventuell fjerningsoperasjon av egen lomme (dette er svindyrt), men jeg tviler på at en liten note på ankelen er blant de tingene man angrer mest på, både fordi den er liten, enkel, og fordi du har valgt deg ut et sted der du enkelt kan dekke over den dersom det er ønskelig. Jeg vil imidlertid påpeke, som BabyBlue også har gjort, at musikknote-tattis blant tenåringer er veldig vanlig, så dersom du er ute etter noe litt spesielt "som ikke alle andre har" bommer du totalt med denne. Dersom slikt ikke er av betydning er jo ikke dette noe problem. Vil imidlertid advare om at det gjør vondt som et helvete å ta tatovering på ankelen pga. den veldig tynne huden.. Og det er faktisk mange grunner til at man setter min. 16-årsgrense på å ta tatoveringer, selv om du sikkert ikke vil si deg enig i dette selv, så det at "pappa lot meg få tattis i Tyrkia da jeg var 14 lizzom" er strengt tatt ikke veldig kult, men snarere dødsharry..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå