_Tvillingjenta_ Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Hei! Er ikke noe supergeni når det kommer til teknologi, så jeg må bare spørre om hjelp her. Om jeg scanner inn et tekstdokument på maskinen min, kan jeg da endre dette? Det dreier seg om en PDF fil. Takk for svar :-)
Guybrush Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Lurer litt på hva du mener? Du snakker om å endre en pdf-fil? da har du jo allerede scannet det inn. Så det du lurer på er ikke om du kan endre tekstdokumentet men en ferdig pdf-fil? Da må du ta det inn i photoshop/illustrator/inkscape eller tilsvarende. Om du hadde scannet det inn med OCR-programvare kunne det blitt lagret som tekst istedet for grafikk.
_Tvillingjenta_ Skrevet 7. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2012 Det er jo det jeg sier, jeg har ikke peiling på det her :-p Jeg brukte skriveren til mamma for å scanne inn et tekstdokument på maskina mi, og den er nå lagret som en PDF-fil. Og nå vil jeg gjerne redigere dette dokumentet, men jeg får bare opp at jeg kan legge til notater. Går det i det hele tatt an å redigere det?
Guybrush Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 Ja, med de programmene jeg nevnte over. Du får ikke til det i word eller tilsvarende. "problemet" ditt er at dokumentet du har er et fotografi, ikke tekst.
_Tvillingjenta_ Skrevet 7. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2012 Å faen.. Så jeg må redigere det i photoshop, altså. Nå skulle jeg ønske søstersen var hjemme :-p Men tusen hjertelig takk for svar :-)
Guybrush Skrevet 7. september 2012 #6 Skrevet 7. september 2012 Ikke no problem Btw, fant ut at det finnes online bilde til tekst-gjenkjenningsprogramvare: http://www.free-ocr.com/
Kvist Skrevet 7. september 2012 #7 Skrevet 7. september 2012 Eller du kan scanne på nytt, med OCR-programvare. Veldig mange scannere og sånne multimaskiner har en OCR mulighet innebygget. Se om du finner den, scan igjen og rediger teksten i et tekstprogram.
_Tvillingjenta_ Skrevet 7. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 7. september 2012 Takk til dere begge to :-) Nå skal jeg se hva jeg får til ;-)
Lutetium 71 Skrevet 7. september 2012 #9 Skrevet 7. september 2012 Gratisprogrammet Irfanview har en form for innebygget OCR, men kan jo selvsagt bare glemme alt som heter formatering og tabeller osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå