Gå til innhold

Ikke vanskelig å få jobb som nyutdannet vernepleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei på 20 år som studerer vernepleie. Det er enda igjen 3 år (da har jeg tatt med dette året). Men det jeg lurer på om det er vanskelig å få jobb som nyutdannet vernepleier?

Selv uten erfaring eventuelt?

Jeg har fått inntrykk av at det er enkelt/ikke vanskelig, men om noen har erfaringer med det så hadde det vært fint å høre..

Takker for alle svar på forhånd! :)

Anonym poster: 52ccc2532a7e0f588918a1e285f0bf93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida. Vernepleierutdanning er vel den utdanningen innen helsefag det er enklest å få jobb.

Skrevet

Jeg var ferdig utdannet i mai, og hadde stående tilbud om hundre prosent fast stilling fra sånn ca påsketider. Dette var på et sted jeg jobbet som ringevikar under studiet. Mange av mine medstudenter fikk jobb på samme måten eller gjennom sommerjobber de tok denne første sommeren som nyutdannet. Vet ikke om noen på kullet mitt som er arbeidsledige, men det er jo ikke alle som har fått hundre prosent fast enda.

Så arbeidsledig blir du nok ikke, men det kan være lurt å jobbe et relavant sted ved siden av studiene for å få kontakter og erfaring.

Anonym poster: 28e797993d72770b55baa1dabe07d728

Skrevet

Jeg har vært vernepleier i 10 år og fått alle de "rene" vernepleierstillingene jeg har søkt. De som blir lyst ut som miljøterapeut fanger jo opp en rekke andre yrkesgrupper også, så de er det mer kamp om, men har sett at de ofte lyser ut stillinger som mljøterapeut fordi de ønsker å sikre seg noen i stillingen, mens de egentlig ønsker vernepleier... I mange skoler, barnehager og en rekke andre plasser har de enda ikke "fått øynene opp" for hva en vernepleier kan gjøre (eller hva en vernepleier er), så lurt å skrive i søknaden hva du som vernepleier kan gjøre (evt ringe å presentere deg muntlig før du søker).

Yrkeserfaring og "en fot innenfor" er jo alltid også en klar fordel, så hvis du har mulighet til jobb ved siden av studiet er det en lurt (ikke minst for at du skal få "knagger" å henge teorien på)...

Anonym poster: 428f0f273507dc1f98c27aabf1a4da85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...